Porsche 911 Turbo S Lightweight - do setki lepiej niż Bugatti - Trends Magazines

Porsche 911 Turbo S Lightweight – do setki lepiej niż Bugatti

Porsche 911 Turbo S ma dawać kierowcy maksimum osiągów przy jednoczesnym komforcie codziennego użytkowania. W przypadku pakietu Lightweight słowo „maksimum osiągów” nabiera nowego znaczenia. 

Już osiągi seryjnego Porsche 911 Turbo S jeżą włos na głowie. 650-konny bokser rozpędza to auto do pierwszej „setki” w czasie 2,7 s. Maksymalnie Porsche pojedzie 330 km/h. Pakiet Lightweight w teorii niewiele zmienia – samochód jest o 36 kg odchudzony, a także nieco niżej zawieszony. Ale diabeł tkwi w szczegółach.

Australijscy dziennikarze z magazynu „Car and Driver” postanowili przetestować osiągi Porsche 911 Turbo S Lightweight. Wyniki przeszły ich najśmielsze oczekiwania. Auto okazało się najszybsze spośród wszystkich, które kiedykolwiek testowali. 

Zaczęło się od sprintu na ¼ mili, Porsche pokonało ten dystans w czasie zaledwie 9,9 sekundy. Na tym jednak nie koniec, gdyż w próbach przyspieszenia 0–96 mph (0-160 km/h) pokonało nawet Koenigsegga Regerę, Ferrari LaFerrari i Pagani Zondę R. Auto, aby rozpędzić się od 0 do 50 km/h potrzebuje zaledwie 0,8 sekundy – to najlepszy wynik w historii testów magazynu „Car and Driver”. Jak wygląda czas przyspieszenia 0-100 km/h? Uwaga – 2,1 s! Dla porównania, Bugatti Chiron robi to w czasie 2,4 s. 

Warto dodać, że Porsche 911 Turbo S Lightweight ma automatyczną skrzynię biegów, napęd na wszystkie koła i w użytkowaniu codziennym niczym nie różni się od poczciwego VW Golfa. Jesteśmy pod wrażeniem.

fot. Car and Driver

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Podobne

BMW 325i E30 Cabrio – niżej się nie da

Niżej się nie da? Takie pytanie z uśmiechem zadałem Łukaszowi, widząc, jak jego trójka dosłownie siada na ziemi. To z pozoru zwykłe BMW 325i E30 Cabrio zostało poddane modyfikacjom wedle dobrze znanego przepisu. Nuda? Nie tym razem! Efekt budzi uznanie. Ale po kolei... Historii modelu E30 nie będę przytaczał. Każdy fan bawarskiej marki doskonale zna…

Pierwsze BMW z napędem na przód - BMW E30 Elektro-Antrieb

BMW E30 – to pierwsze BMW z napędem na przód?

Gdy w 2014 roku BMW zaprezentowało model 2 Active Tourer z napędem na przód, piekło zamarło, a fani marki pękali ze śmiechu. To jednak nie było pierwsze auto z takim napędem, bo Niemcy przeprowadzali taki eksperyment już w latach 80. w modelu E30. To jednak nie koniec "udziwnień".  Dziś żaden znaczący producent samochodów nie może…