Porsche 911 Turbo S Lightweight - do setki lepiej niż Bugatti - Trends Magazines

Porsche 911 Turbo S Lightweight – do setki lepiej niż Bugatti

Porsche 911 Turbo S ma dawać kierowcy maksimum osiągów przy jednoczesnym komforcie codziennego użytkowania. W przypadku pakietu Lightweight słowo „maksimum osiągów” nabiera nowego znaczenia. 

Już osiągi seryjnego Porsche 911 Turbo S jeżą włos na głowie. 650-konny bokser rozpędza to auto do pierwszej „setki” w czasie 2,7 s. Maksymalnie Porsche pojedzie 330 km/h. Pakiet Lightweight w teorii niewiele zmienia – samochód jest o 36 kg odchudzony, a także nieco niżej zawieszony. Ale diabeł tkwi w szczegółach.

Australijscy dziennikarze z magazynu „Car and Driver” postanowili przetestować osiągi Porsche 911 Turbo S Lightweight. Wyniki przeszły ich najśmielsze oczekiwania. Auto okazało się najszybsze spośród wszystkich, które kiedykolwiek testowali. 

Zaczęło się od sprintu na ¼ mili, Porsche pokonało ten dystans w czasie zaledwie 9,9 sekundy. Na tym jednak nie koniec, gdyż w próbach przyspieszenia 0–96 mph (0-160 km/h) pokonało nawet Koenigsegga Regerę, Ferrari LaFerrari i Pagani Zondę R. Auto, aby rozpędzić się od 0 do 50 km/h potrzebuje zaledwie 0,8 sekundy – to najlepszy wynik w historii testów magazynu „Car and Driver”. Jak wygląda czas przyspieszenia 0-100 km/h? Uwaga – 2,1 s! Dla porównania, Bugatti Chiron robi to w czasie 2,4 s. 

Warto dodać, że Porsche 911 Turbo S Lightweight ma automatyczną skrzynię biegów, napęd na wszystkie koła i w użytkowaniu codziennym niczym nie różni się od poczciwego VW Golfa. Jesteśmy pod wrażeniem.

fot. Car and Driver

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Podobne

Wiosenny Cruising w klasycznym stylu

Rajdowe rozpoczęcie sezonu we Wrocławiu W sobotę 6 maja odbył się pierwszy w tym roku rajd turystyczny, organizowany przez Klasyczną Strefę Wrocław "Wiosenny Cruising - Turystyczny Rajd Pojazdów Zabytkowych i Youngtimerów. Informacje o imprezie zamieszczaliśmy w naszym kalendarzu.  Rajd polegał na przejechaniu wyznaczonej trasy zgodnie z książką drogową oraz na wykonaniu zadań, za które były przyznawane punkty.…

Dlaczego na stacjach są kolejki i czy jest się czego obawiać?

Praktycznie w całym kraju można zaobserwować nadzwyczajny ruch na stacjach benzynowych i podwyżki cen, praktycznie z godziny na godzinę. Nie jest to spowodowane brakiem paliwa, a paniką, którą niestety sami wywołujemy. Czy jest się czego bać? Przykład z życia wzięty - środa 23 lutego, stacja Shell w centrum Wrocławia. Litr oleju napędowego kosztuje 5,40. Ta…