Policyjne BMW i8. Radiowóz z pazurem - Trends Magazines

Policyjne BMW i8. Radiowóz z pazurem

W Niemczech nie brakuje miłośników tuningu, a autostrady bez ograniczeń prędkości są wręcz wymarzonym miejscem do sprawdzenia możliwości podrasowanych aut. Krewkich kierowców może poskromić policyjne BMW i8.

Rzucający się w oczy radiowóz został zaprezentowany podczas Essen Motor Show i przez rok będzie gwiazdą kampanii Tune it! Safe!, która ma na celu promowanie bezpiecznego i odpowiedzialnego tuningu.

Futurystyczna hybryda otrzymała kompletny pakiet aerodynamiczny od AC Schnitzer. Zawiera on m.in. karbonowe dokładki zderzaków i progów, tylny spojler oraz lotki optymalizujące przepływ powietrza wzdłuż bocznych krawędzi przedniego zderzaka.

Komplet sprężyn od AC Schnitzera zmniejszył prześwit obu osi o 20 mm i sprawił, że koła z felgami o kultowym układzie ramion doskonale wpisały się w przestrzenie wewnątrz błotników. Dopełnieniem prac nad policyjnym BMW i8 był montaż karbonowych nakładek na nerki czy lusterka oraz oklejenie nadwozia w barwy niemieckiej policji.

Zespół napędowy pozostał bez zmian, jednak oferowane przez silnik benzynowy i elektryczny 362 KM i 570 Nm, możliwość rozpędzenia się do 100 km/h w 4,4 s i prędkość maksymalna na poziomie 250 km/h wystarczyłyby do utemperowania większości piratów. Wystarczyłyby, gdyż policyjne BMW i8 nigdy nie będzie pełnoprawnym radiowozem, a jedynie wizytówką kampanii Tune it! Safe!, która uświetni najwyżej kilka imprez tuningowych.

 

Podobne

Kolejne nowe radiowozy na polskich drogach! Już trwają ich testy!

Obecnie BMW 330i są już najpopularniejszym nieoznakowanym radiowozem na polskich drogach. To jednak nie koniec dostaw bawarskich aut dla policji. Jak ustaliliśmy, zgodnie z wchodzącą w życie 1 kwietnia dyrektywą Unii Europejskiej o elektromobilności i zrównoważonym rozwoju transportu, polska policja będzie musiała mieć na stanie przynajmniej 10% radiowozów elektrycznych. W przyjętej definicji pojazdu elektrycznego mieszczą…

zdjęcie licznika

Gdzie najczęściej przekręcają liczniki? Uważaj na auta z tych krajów

Kierowcy zazwyczaj zmieniają auta co 3 do 5 lat. Oznacza to, że proces zakupu samochodu odbywa się dwa razy na dekadę lub nawet częściej, a ryzyko zostania oszukanym każdorazowo wzrasta. Niedawno platforma carVertical zajmująca się sprzedażą raportów historii samochodów próbowała dowiedzieć się, jak poziom oszustw związanych z cofaniem przebiegu różni się w poszczególnych krajach. Firma…