Jak wygląda motoryzacyjna mapa świata? Próbę jej stworzenia podjęła brytyjska firma Quickco, na podstawie częstotliwości fraz wpisywanych do Google.
Z opracowania przygotowanego przez brytyjskiego dostawcę części zamiennych wynika, że Europa „należy” do BMW. Bawarska marka była najczęściej wyszukiwana nie tylko w Polsce, al również w Niemczech, Norwegii, Belgii, Holandii, Luksemburgu, Szwajcarii, Portugalii, Austrii, Grecji, Bułgarii, Mołdawii, Serbii, Słowenii, Chorwacji, Malcie, Cyprze, na Węgrzech i Ukrainie.
BMW wiodło prym również w krajach Bliskiego Wschodu, północnej Afryce, Zimbabwe, Suazi, Korei Południowej, Japonii czy na Madagaskarze. Łącznie BMW zajęło drugie miejsce w rankingu najczęściej wyszukiwanych marek w 51 krajach globu, ustępując Toyocie (74 państwa). Warto wspomnieć również o wysokich notowaniach Mini w Jemenie, Nepalu i Laosie.
Metodologię badań można próbować kwestionować – nie wszędzie pozycja Googla jest tak silna, jak w Europie, a w Chinach korzystanie z tej wyszukiwarki jest wręcz mocno utrudnione. Nawet jeżeli wyniki są obarczone błędem, pokazują, jak rozpoznawalną i pożądaną marką jest BMW.