Polacy lubią markę BMW. I nie tylko Polacy! - Trends Magazines

Polacy lubią markę BMW. I nie tylko Polacy!

Jak wygląda motoryzacyjna mapa świata? Próbę jej stworzenia podjęła brytyjska firma Quickco, na podstawie częstotliwości fraz wpisywanych do Google.

Z opracowania przygotowanego przez brytyjskiego dostawcę części zamiennych wynika, że Europa „należy” do BMW. Bawarska marka była najczęściej wyszukiwana nie tylko w Polsce, al również w Niemczech, Norwegii, Belgii, Holandii, Luksemburgu, Szwajcarii, Portugalii, Austrii, Grecji, Bułgarii, Mołdawii, Serbii, Słowenii, Chorwacji, Malcie, Cyprze, na Węgrzech i Ukrainie.

BMW wiodło prym również w krajach Bliskiego Wschodu, północnej Afryce, Zimbabwe, Suazi, Korei Południowej, Japonii czy na Madagaskarze. Łącznie BMW zajęło drugie miejsce w rankingu najczęściej wyszukiwanych marek w 51 krajach globu, ustępując Toyocie (74 państwa). Warto wspomnieć również o wysokich notowaniach Mini w Jemenie, Nepalu i Laosie.

Metodologię badań można próbować kwestionować – nie wszędzie pozycja Googla jest tak silna, jak w Europie, a w Chinach korzystanie z tej wyszukiwarki jest wręcz mocno utrudnione. Nawet jeżeli wyniki są obarczone błędem, pokazują, jak rozpoznawalną i pożądaną marką jest BMW.

Podobne

Alpina XB7 – Titanic na kołach

Ledwo BMW pokazało odświeżone X7, a już Alpina zaprezentowała swoje auto bazujące właśnie na wielkim SUVie z Monachium. Oto Alpina XB7 po liftingu.  Ciekawe, że Alpina XB7 pojawiła się już następnego dnia po premierze BMW X7 po faceliftingu. Może to być spowodowane przejęciem Alpiny przez bawarski koncern. Ale nie skupiajmy się na szczegółach, sprawdźmy co…