Polacy lubią markę BMW. I nie tylko Polacy! - Trends Magazines

Polacy lubią markę BMW. I nie tylko Polacy!

Jak wygląda motoryzacyjna mapa świata? Próbę jej stworzenia podjęła brytyjska firma Quickco, na podstawie częstotliwości fraz wpisywanych do Google.

Z opracowania przygotowanego przez brytyjskiego dostawcę części zamiennych wynika, że Europa „należy” do BMW. Bawarska marka była najczęściej wyszukiwana nie tylko w Polsce, al również w Niemczech, Norwegii, Belgii, Holandii, Luksemburgu, Szwajcarii, Portugalii, Austrii, Grecji, Bułgarii, Mołdawii, Serbii, Słowenii, Chorwacji, Malcie, Cyprze, na Węgrzech i Ukrainie.

BMW wiodło prym również w krajach Bliskiego Wschodu, północnej Afryce, Zimbabwe, Suazi, Korei Południowej, Japonii czy na Madagaskarze. Łącznie BMW zajęło drugie miejsce w rankingu najczęściej wyszukiwanych marek w 51 krajach globu, ustępując Toyocie (74 państwa). Warto wspomnieć również o wysokich notowaniach Mini w Jemenie, Nepalu i Laosie.

Metodologię badań można próbować kwestionować – nie wszędzie pozycja Googla jest tak silna, jak w Europie, a w Chinach korzystanie z tej wyszukiwarki jest wręcz mocno utrudnione. Nawet jeżeli wyniki są obarczone błędem, pokazują, jak rozpoznawalną i pożądaną marką jest BMW.

Podobne

BMW 520i Turbo, czyli 373 KM z silnika M50B25

W dzisiejszych czasach turbodoładowane silniki benzynowe nikogo nie dziwią. Niewielka pojemność skokowa, turbosprężarka oraz relatywnie duża moc to niemal codzienność. Jednak jeszcze kilkanaście lat temu niewielu było odważnych, którzy do silników benzynowych dokładali popularne dziś turbiny. BMW serii 5 generacji E28 to typowa bawarska limuzyna, która doczekała się statusu klasyka. Auto debiutowało w 1980 roku…