Pisz, Antonow i Sawicki - podium I rundy Rallysprint Challenge - Trends Magazines

Pisz, Antonow i Sawicki – podium I rundy Rallysprint Challenge

Sezon Rallysprint Challenge rozpoczął się w dniach 29/30 marca zawodami w Zegrzu Pomorskim. Jest to chyba jedyne w Polsce byłe lotnisko, które ma taki rajdowy klimat – ślepe i długie zakręty z naniesionym rajdowym syfem, leśne asfaltowe drogi z blisko rosnącymi drzewami oraz szybsze i szersze partie, gdzie można nieco odetchnąć.

W piątek odbył się trening, którego trasa miała łączną długość – 3,5 km. Cztery godziny jazdy pozwoliły zawodnikom zapoznać się z obiektem i ustawić odpowiednio auta.

Sobotnią rywalizację rozpoczął objazd trasy i po minach zawodników zjeżdżających do parku maszyn, można było dostrzec, że są zadowoleni. Przygotowany przez Automobilklub Bydgoski odcinek miał 8,4 km długości i zawierał wszystkie elementy dostępne na tym terenie. Plan dnia był taki żeby przejechać odcinek 5-krotnie na czas, a dodatkowo na początek, tradycyjnie już na tych zawodach, jeden raz „na ostro” bez mierzonego czasu.

Od początku tempo nadawali Paweł Pisz (Subaru Impreza), Bartek Gęsikowski (Lancer EVO
IV), Maciej Mastysiak (Renault Clio), Łukasz Sawicki (BMW E30) i Mariusz Antonow (BMW E36). Cała piątka jechała bardzo podobnym tempem ze wskazaniem na Pawła. Nikt nie mógł sobie pozwolić na popełnienie najmniejszego błędu. Niestety Bartek załapał kilka kar, a Maciej musiał wycofać się z rywalizacji z powodu awarii rajdówki.

Na pierwszym odcinku doszło do groźnie wyglądającego incydentu – przed jednym z zakrętów Marek Reda (Honda Civic) hamując doprowadził do zblokowania tylnych kół, auto zaczęło się obracać i wpadając w trawę zatrzymało się na boku. Na szczęście po dojechaniu służb ratunkowych na miejsce zdarzenia okazało się, że auto już stoi na kołach, a załodze nic się nie stało. Honda odpaliła silnik i o własnych siłach zjechała do parku maszyn. Jak się później okazało hamulce w Hondzie były ustawione nie do końca na Zegrze Pomorskie i po wprowadzeniu kilku korekt Markowi udało się już bez większych problemów ukończyć zawody.

W najmocniej obsadzonej klasie S2000 najszybciej jechali zawodnicy z rajdowym doświadczeniem. Popełniali najmniej błędów i wszyscy bez większych strat dojechali do mety. Zwyciężył Piotr Kordos (Toyota Celica) przed Bartoszem Kowalskim (Opel Astra) i Andrzejem Filipkiem (opel Astra).

Bardzo zacięta walka toczyła się w klasie S1600. Bardzo długo najszybsza była Agnieszka Załęcka (Honda Civic), ale nałożona na zawodniczkę kara 5 sekund przesunęła ją na drugą pozycję i z przewagą 0,47 s. wygrał Marcin Kubiak (Honda Civic). Trzeci na podium stanął Michał Załęcki (Citroen SaXo).

Pierwsze w tym sezonie zwycięstwo w klasie BMW SPORT odniósł Leszek Możdżyński (BMW E36), który zapowiada, że będzie walczył o pozycję lidera na wszystkich tegorocznych rundach. Drugi był Michał Hryniszyn (BMW E30), a trzeci Michał Gołębiewski, który odczarował Zegrze po zeszłorocznym wypadku.

W klasyfikacji generalnej najlepszymi kierowcami okazali się: Paweł Pisz, Mariusz Antonow i Łukasz Sawicki.

Rywalizacja we wszystkich klasach była bardzo zacięta i miejsca na podium dzieliły niejednokrotnie ułamki sekund. Największą satysfakcją dla organizatorów było widoczne  zadowolenie na twarzach zawodników i widoczne sportowe zmęczenie po przejechaniu 50 oesowych kilometrów.

Już teraz zapraszamy na II rundę Rallysprint Challenge, która odbędzie się w dniach 26/27
kwietnia w Białej Podlaskiej. Tutaj możliwy jest start bez posiadania klatki bezpieczeństwa.

„Chciałbym serdecznie podziękować przede wszystkim zawodnikom za to, że mają ochotę z
nami spędzać swój wolny czas i tworzą niesamowite widowisko walcząc o ułamki sekund. Chciałbym też podziękować ekipie Automobilklubu Koszalińskiego pod przewodnictwem Macieja Raczewskiego, ponieważ bez jego osobistego zaangażowania nie byłoby zawodów w Zegrzu na tak wysokim sportowo poziomie. Chcę też powiedzieć, że wiele bezimiennych osób pracuje przed i na zawodach po to, aby impreza była atrakcyjna, ale też bezpieczna dla zawodników, a pomiędzy zawodami żebyście mieli wszystkie niezbędne informacje przekazane szybko i skutecznie. Wielkie dzięki i do zobaczenia w Białej Podlaskiej!” – powiedział prezes Automobilklubu Bydgoskiego, Jacek Kociszewski.

  • II runda Rallysprint Challenge – poznaj szczegóły TUTAJ.

Fot. FlyFoto.PRO

Podobne

BMW-Z4-E89-35is-widok z przod

Kupujemy używane BMW Z4 E89 – czy to dobra inwestycja?

Wiosna zbliża się wielkimi krokami. Doskonałą propozycją na cieplejsze dni jest roadster. Miłośnicy BMW mają w czym wybierać. Coraz ciekawszą propozycją staje się używane BMW Z4 E89. Jego ceny nie są jeszcze okazyjne, jednak o aucie może myśleć coraz więcej kierowców. Co nowego w "Zetce"? Model Z4 ma najlepsze cechy marki BMW – znane od lat i odpowiadające za pełne zespolenie…

Najlepszy diesel BMW – 3.0 M57. Zalety, typowe usterki, koszty serwisu

Najlepszy diesel BMW to silnik 3.0 z rodziny M57, który jest dynamiczny i trwały, wyróżnia się wysoką kulturą pracy, choć należy pamiętać, że sześć cylindrów to także wyższe spalanie i droższy serwis. Należy zacząć od stwierdzenia, że jest to zdecydowanie lepszy wybór, szczególnie jeśli mówimy o rynku wtórnym. Dlaczego? Wprawdzie trudno dziś mówić o stuprocentowo…