Pierwszy salon Pagani w Polsce - Trends Magazines

Pierwszy salon Pagani w Polsce

Pagani to jedna z najbardziej egzotycznych marek świata. Śmiało można zestawić ją razem z Bugatti i Koenigseggiem. Auta tej wyjątkowej marki można już kupować u oficjalnego dealera w Polsce.

Właścicielami pierwszego w Polsce salonu Pagani jest Grupa Pietrzak. Warto tu wspomnieć, że Ci posiadają już na terenie kraju salony takich marek jak Alpine, Ferrari, Maserati czy Koenigsegg. Firma wywodzi się ze stolicy Górnego Śląska, ale salon Pagani będzie zlokalizowany w Warszawie.

Klienci nie będą mieli zbyt dużego wyboru, bowiem Pagani oferuje tylko jeden model – Huayra. Ale za to jaki model! Pagani Huayra produkowane jest w Modenie. Auto składa się z 3770 części, jego nadwozie wykonane jest z egzotycznego materiału o nazwie Carbotanium, czyli połączenia włókna węglowego i aluminium. Silnik? To „v12” od AMG o pojemności 6 litrów o mocy 730 KM.

To przekłada się na kosmiczne wręcz osiągi. Huayra osiąga pierwsze 100 km/h w 3,2 s. Maksymalnie pojedzie ponad 370 km/h. Mamy więc do czynienia z hipersamochodem i wcześniejsze porównanie z Bugatti i Koenigseggiem nie jest przypadkowe. 

Za ten wyjątkowy samochód klienci będą musieli zapłacić ponad 1 mln euro w zależności od wersji i wyposażenia. Myślicie, że znajdą się klienci?

Konrad Maruszczak

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Podobne

Zawieszenie EDC – jak działa, opinie

Dzięki adaptacyjnemu zawieszeniu EDC większość modeli BMW jest w stanie pogodzić precyzję prowadzenia z komfortem resorowania. Charakterystyka układu jezdnego zależy bowiem od wybranego trybu pracy.  W większości samochodów osobowych za resorowanie odpowiadają sprężyny i amortyzatory. Pierwsze uginają się lub rozprężają po wjechaniu na nierówność bądź uskok drogi, drugie przeciwdziałają bujaniu się nadwozia. Regulacja charakterystyki sprężyn podczas jazdy jest w zasadzie niemożliwa…

Używany Golf R – opinie, wady i zalety

Niebieskie lakiery, mocne silniki, napędy na cztery koła, skrzynie DSG i przynajmniej dwie rury wydechowe od zawsze były wyróżnikami Golfów R. Pierwszy pojawił się na rynku w 2002 roku, ale na okazyjny zakup krzepkiego 15-latka nie ma co liczyć. Debiutujący w 1975 roku Golf GTI przebojem wdarł się na rynek. Koncepcję relatywnie małego auta z…