Pierwsze auto przeszło testy zderzeniowe bez poduszek - Trends Magazines

Pierwsze auto przeszło testy zderzeniowe bez poduszek

Nie możemy sobie wyobrazić nowoczesnych samochodów bez poduszek powietrznych. Są podstawowym elementem w całej konstrukcji bezpieczeństwa w autach. Powstało jednak auto, które przeszło testy zderzeniowe bez wybuchających poduszek. 

Innowacyjną konstrukcję stworzyła firma Scuderia Cameron Glickenhaus w modelu SCG 004S. Samochód przeszedł test zderzeniowy z odkształcalną ruchomą barierą, symulującą zderzenie boczne pod niewielkim kątem przy prędkości 32 mil na godz. (ok. 51 km/h). SCG to pierwszy na świecie samochód, który jest w stanie ochronić pasażerów przy zderzeniu bocznym, bez korzystania z poduszek powietrznych.

Wbrew pozorom to nie Włosi, a Amerykanie podjęli się próby stworzenia bezpoduszkowego pojazdu. SCG 004S to sportowy model wytwarzany przez Scuderia Cameron Glickenhaus w Connecticut. Co ciekawe, to nie rodzinny SUV, a supersportowe auto z 6,2-litrowym doładowanym silnikiem V8 (motor LT4 dostarczył General Motors) o mocy 650 KM i maksymalnym momencie obrotowym 720 Nm.

Właściciel firmy – Seth Glickenhaus jest fanem włoskiej motoryzacji, dlatego jego produkt stylistycznie mocno nawiązuje np. do Maserati MC12 czy Ferrari P4/5 Pininfarina. Co ciekawe, to drugie auto powstało na specjalne zamówienie tylko w jednym egzemplarzu właśnie dla właściciela amerykańskiej firmy. 

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Podobne

VW Golf Variant R vs GTD vs Alltrack – który wariant wybrać?

VW Golf VII ma już swoje lata, ale wciąż stanowi dobrą ofertę na trwałe auto używane. Swego czasu na rynku było wiele odmian najpopularniejszego Volkswagena, a my wzięliśmy pod lupę trzy zupełnie różne odmiany kombi. Oto porównanie VW Golfa R, GTD oraz Alltrack w wersji Variant.  Porównanie trzech VW Golfów - Wyżej. Szybciej. Dalej Kompaktowe…

TSI

TSI – trzy litery, które napędzają prawie całą gamę VW. Poznaj ten silnik

Benzynowy silnik TSI evo o pojemności 1,0 i 1,5 litra jest stosowany niemal we wszystkich modelach Volkswagena – od Up! GTI po Passata i od T-Crossa po Tiguana. Zarówno w wersji trzy-, jak i czterocylindrowej jest wyposażony w najnowocześniejsze rozwiązania techniczne, dzięki którym okazuje się równie dynamiczny, co oszczędny. „Skrót TSI oznacza zastosowanie turbodoładowania i…