Pierwsze auto przeszło testy zderzeniowe bez poduszek - Trends Magazines

Pierwsze auto przeszło testy zderzeniowe bez poduszek

Nie możemy sobie wyobrazić nowoczesnych samochodów bez poduszek powietrznych. Są podstawowym elementem w całej konstrukcji bezpieczeństwa w autach. Powstało jednak auto, które przeszło testy zderzeniowe bez wybuchających poduszek. 

Innowacyjną konstrukcję stworzyła firma Scuderia Cameron Glickenhaus w modelu SCG 004S. Samochód przeszedł test zderzeniowy z odkształcalną ruchomą barierą, symulującą zderzenie boczne pod niewielkim kątem przy prędkości 32 mil na godz. (ok. 51 km/h). SCG to pierwszy na świecie samochód, który jest w stanie ochronić pasażerów przy zderzeniu bocznym, bez korzystania z poduszek powietrznych.

Wbrew pozorom to nie Włosi, a Amerykanie podjęli się próby stworzenia bezpoduszkowego pojazdu. SCG 004S to sportowy model wytwarzany przez Scuderia Cameron Glickenhaus w Connecticut. Co ciekawe, to nie rodzinny SUV, a supersportowe auto z 6,2-litrowym doładowanym silnikiem V8 (motor LT4 dostarczył General Motors) o mocy 650 KM i maksymalnym momencie obrotowym 720 Nm.

Właściciel firmy – Seth Glickenhaus jest fanem włoskiej motoryzacji, dlatego jego produkt stylistycznie mocno nawiązuje np. do Maserati MC12 czy Ferrari P4/5 Pininfarina. Co ciekawe, to drugie auto powstało na specjalne zamówienie tylko w jednym egzemplarzu właśnie dla właściciela amerykańskiej firmy. 

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Podobne

Myślicie, że Hummer H1 to duże auto? Zobaczcie TEGO Hummera

To zdjęcie nie przedstawia resoraka w zestawieniu z prawdziwym autem. Ono przedstawia prawdziwego Hummera H1 w porównaniu z kolosem, którego stworzył szejk ze zbyt dużą ilością pieniędzy.  Hamad bin Hamdan Al Nahyan to szejk z Abu Dhabi, który jest miliarderem i do tego kocha samochody. Nic dziwnego, że Hummer gigant to jego sprawka. Stwierdził, że…

Golf 8 GTI GTE GTD

Nowość. Sportowy Golf 8 dostępny w trzech smakach: GTI, GTD i GTE. Którego wybrać? – PREMIERY

Zapraszamy na galerię najnowszych sportowych wersji Golfa 8. Podobnie jak w przypadku siódmej generacji, również teraz klienci bedą mieli do wyboru trzy wersje (smaki) oznaczone przydomkiem zaczynającym się od liter GT. Niezależnie od modelu nowy Golf może mieć wirtualny kokpit (w miejscu klasycznych zegarów) z wyświetlaczem o przekątnej 10.25 cala oraz system shift-by-wire, który za pomocą…