Są już pierwsze mandaty wg. nowych stawek. Gdzie trafią pieniądze? - Trends Magazines

Są już pierwsze mandaty wg. nowych stawek. Gdzie trafią pieniądze?

Rekordziści zgarnęli mandaty w wysokości 2 i 2,5 tysiąca złotych. Nowy taryfikator obowiązuje od 1 stycznia i już przynosi spore zyski. Wiemy nawet gdzie trafiają pieniądze z mandatów.

O wprowadzeniu nowego taryfikatora i wyższych mandatach mówiło się już dawno. W grudniu, po złożonym podpisie prezydenta ceny mandatów na poziomie europejskim stały się faktem, a od stycznia już można zaobserwować pierwsze wpływy z mandatów. I to niemałe wpływy. 

Kilkanaście mandatów po 1,5 tys. i 2 tys. zł w samej Warszawie. Kolejna kara w wysokości 2 tys. zł w Poznaniu i 2,5 tys. zł w Łodzi. Kwoty niemałe, ale też adekwatne do wykroczeń. Kierowca z Poznania przekroczył prędkość o 70 km/h. Kolejny „nagrodzony” w Łodzi pędził 144 km/h po ulicy Milionowej. Kierowca opla z Sokołowa Podlaskiego jechał 121 km/h w terenie zabudowanym. Także zapłacił 2,5 tys. zł.

Gdzie trafiają pieniądze z mandatów?

Nie na konto policji, jak większość zakłada, a na konto Krajowego Funduszu Drogowego. Skąd o tym wiadomo? Mówi o tym ustawa Prawo o ruchu drogowym, art. 140ag. Z KFD z kolei finansowane są remonty i przebudowy dróg, a także zadania związane z poprawą bezpieczeństwa np. doświetlanie przejść dla pieszych, ciągów pieszo-rowerowych czy budowę bezpiecznych skrzyżowań.

 

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Podobne

Nowe Porsche Macan Gran Tourismo Sport- PREZENTACJE

Macan GTS oferuje połączenie mocnego silnika, sportowego podwozia, charakterystycznego designu oraz wzbogaconego wyposażenia. 2,9-litrowy silnik V6 biturbo osiąga moc 280 kW (380 KM) W połączeniu z dwusprzęgłową skrzynią biegów PDK i opcjonalnym pakietem Sport Chrono nowy Macan GTS może przyspieszyć od 0 do 100 km/h w 4,7 s, o 0,3 s szybciej niż wcześniej. Jego…

Alpine A110 RALLY- GALERIA & SPEC

Rajdowa wersja samochodu Alpine A110, zaprojektowana i zbudowana przez Signatech w oparciu o założenia ramowe wyznaczone przez Alpine, przejmuje lekki i zwrotny układ jezdny modeli Alpine A110 GT4 i Cup, którego konstrukcja nawiązuje do wersji seryjnej. Wprowadzono w nim dodatkowe modyfikacje w celu przystosowania go do specyfiki tras, na których będzie się ścigał. Między innymi zastosowano…