Passat B5 Variant po kuracji upiększającej - Trends Magazines

Passat B5 Variant po kuracji upiększającej

Passat Variant – wóz rodzinny z przepastnym bagażnikiem, doskonały samochód służbowy. Jak takie auto znosi tuningowe zabiegi? Bardzo dobrze! Proszę spojrzeć na prezentowany egzemplarz.

Jak z szaraka uczynić „kozaka”

Ze zwyczajnego Passata udało się „wyczarować” auto z charakterem. Sporo w tym zasługi samego właściciela. Dokonanie wyboru odpowiedniego pakietu spojlerów spośród zawrotnej liczby dostępnych na rynku to na początek zadanie z gatunku nie najłatwiejszych. W tym wypadku wybór padł na firmę z Groningen – Dietrich Concept. Przedni zderzak jej produkcji przypomina kształtem element z Audi RS6. Wrażenie to potęgują dodatkowo nowe okrągłe halogeny.

Chromowana atrapa chłodnicy oraz lusterka zewnętrzne pochodzą z firmy FK. Maska została przedłużona w taki sposób, aby delikatnie zachodziła na przednie światła. Karoserię wyczyszczono ze wszelkich oznaczeń. Z Groningen przyjechał także tylny zderzak. W jego dolnej części wyrosły dwie symetrycznie wyprowadzone końcówki zmodyfikowanego układu wydechowego.

Na dolnej krawędzi klapy bagażnika pojawiła się nakładka wypełniająca fabryczne wcięcie zderzaka, a na górze przybyło małe „skrzydło”. Wymieniono tylne lampy. Nowe –  FK, mają czarne wkłady i bardzo charakterystyczną soczewkową budowę. Boczna linia auta została wizualnie znacznie obniżona – to efekt zamontowania nakładek progowych Dietrich Concept.

Tuningowe dodatki to nie wszystko!

Kompleksowe modyfikacje tego samochodu nie kończą się na kilku wymienionych spojlerach i innych tuningowych dodatkach oraz zabiegach blacharskich.

Szary Passat otrzymał o wiele więcej nowych elementów. Seryjne zawieszenie zastąpiono gwintowanymi odpowiednikami firmy KW. Zakres regulacji zestawu Variant 2 wynosi od 40 do 80 mm. Podczas sesji zdjęciowej „passek” miał jeszcze kilka milimetrów zapasu do pełnego obniżenia. Jednak już wtedy nadkola były szczelnie wypełnione 18-calowymi felgami Barracuda Vault.

Trzeba przyznać, że spore błyszczące powierzchnie ramion obręczy przyciągają wzrok niczym magnes żelazo. Zmiany zaszły również w komorze silnika. Seryjną wysokoprężną jednostkę napędową poddano chiptuningowi. Dzięki zabiegowi wgrania nowego oprogramowania do komputera sterującego w firmie EcuSoft moc silnika 1,9 TDI wzrosła do 180 KM i ponad 410 Nm.

Multimedialna rozrywka

We wnętrzu Passata prym wśród urządzeń audio wiedzie Blaupunkt. Zestawy głośników tego producenta zamontowano w przednich oraz tylnych drzwiach. Tej samej marki jest też radioodtwarzacz. Model Brighton MP34 połączono z pięciokanałowym wzmacniaczem Axtona.

Z niego moc płynie do subwoofera o mocy 200 W RMS (moc nominalna) i głośników w samochodzie. Niskotonowy głośnik marki Em-Phaser Impulse F3 został zamknięty w skrzyni typu bass-reflex.

Nie brak też multimediów. W konsoli środkowej zamontowano odtwarzacz DVD. Obraz wyświetlany jest na 7,5-calowym monitorze zamocowanym na desce rozdzielczej.

Mikołaj Urbański

Fot. autor

VW PASSAT B5 1,9 TDI

SILNIK: wysokoprężny 1896 ccm, wgrany nowy program firmy EcuSoft do ECU, moc 180 KM i 410 Nm.

NADWOZIE: zderzaki, nakładki progowe, wypełnienie klapy bagażnika, lotka Dietrich Concept. Lusterka, atrapa, tylne lampy FK, przedłużona maska, usunięte oznaczenia, dwie końcówki wydechu.

ZAWIESZENIE: gwintowane KW, felgi 18 cali Barracuda Vault, opony GoodYear F1 235/40 R18

AUDIO/MULTIMEDIA: radio Blaupunkt Brighton MP34, głośniki Blaupunkta, odtwarzacz DVD, ekran 7,5 cala, subwoofer Em-Phaser, wzmacniacz Axton

KOSZT ZMIAN:

Felgi i opony – 12.000 zł

Zawieszenie KW – 4.900 zł

Zderzak przedni – 1.800 zł

Progi – 1.800 zł

Lotka – 850 zł

Grill FK – 650 zł

Lampy tylne – 900 zł

Przyciemnienie szyb – 500 zł

Podświetlenie neonowe spodu auta – 1.200 zł

Prace blacharskie plus malowanie – 5.000 zł

Filtr powietrza i układ wydechowy – 1.500 zł

Sprzęt audiowizualny – 8.000 zł

Modyfikacje silnika – 2.000 zł

RAZEM: 41.000 zł

PODZIĘKOWANIA: Dla firmy HOT z Poznania za wkład w tworzenie auta, narzeczonej Lidki za poddawanie ciekawych pomysłów

(VW TRENDS 1/2007)

Podobne

Zawieszenie KW ST XTA do BMW E9x – nie pozostawia złudzeń

Znany producent KW oferuje teraz zawieszenie gwintowane ST XTA plus 3 z trójstopniową regulacją. Nowy "zawias" jest dostępny dla wszystkich modeli BMW serii 3 produkowanych od 2005 do 2013 roku. Zawieszenie KW ST XTA do BMW jest dostępne do wszystkich modeli BMW serii 3 - Limuzyna (E90), Touring (E91), Coupé (E92), Cabrio (E93), a także…

Para stojąca zimą przed autem

Zima może być kosztowna dla kierowców: dlaczego akumulator rozładowuje się na mrozie?

Zima to okres, który stawia przed kierowcami wiele wyzwań, a jednym z najczęstszych problemów, z jakimi się zmagają, jest rozładowywanie się akumulatorów. Gdy temperatura spada poniżej zera, wiele pojazdów ma trudności z uruchomieniem, co często wiąże się z koniecznością wymiany akumulatora. Dlaczego zimowe warunki atmosferyczne wpływają na kondycję akumulatora? Oto kilka kluczowych powodów. Zjawisko spowolnienia…