Party Bulik - idealny na czas pandemii COVID-19? - Trends Magazines

Party Bulik – idealny na czas pandemii COVID-19?

VW T1 Bulik tuning i odbudowa

Klasyki są modne. Ich właściciele starają się dbać o nie najlepiej jak potrafią. Niektórzy korzystają ze swoich samochodów wyłącznie w słoneczne dni. Innym zmieniające się warunki atmosferyczne niestraszne. Poznajcie Michała i jego Party Bulika. Może to pomysł na wypady w dobie pandemii COVID-19?

VW T1 Bulik tuning i odbudowa

Na piąte urodziny tata i dziadek sprezentowali Michałowi metalowy samochód z pedałami i hamulcem ręcznym. Od tamtej pory motoryzacja stała się jego hobby. Kiedy Michał dorósł i kupił swoje pierwsze auto, uznał, że musi zostać „dotknięte”, co w jego słowniku oznaczało nadanie mu własnego charakteru. Kiedy był już właścicielem przerobionego auta współczesnego, stwierdził, że spróbuje tego samego z klasykiem.

VW T1 Bulik tuning i odbudowa

Poszukiwania 

Od razu wiedział, że chce mieć busa VW T1. Ale w miarę jak przeglądał ogłoszenia, jego entuzjazm gasł. Zaczął nawet poszukiwania T2. Wtedy zadzwonił znajomy z propozycją sprzedania tego modelu. Do zakupu jednak nie doszło. Potem Michał skupił całą uwagę na szukaniu T2 w wersji Doka, ponieważ miał na nią gotowy pomysł. Kiedy dowiedział się, że taki samochód został wystawiony na sprzedaż w Bośni, razem z tatą pojechał go obejrzeć. Jednak wypad do Bośni się nie udał, bo choć sprzedający miał cztery takie auta, żadne nie przeszłoby przeglądu technicznego w kraju.

VW T1 Bulik tuning i odbudowa

Zdegustowany i zmęczony bezowocnymi poszukiwaniami Michał już miał odpuścić. I właśnie wtedy kolega z pracy znalazł na aukcji Volkswagena T1. Michał natychmiast zadzwonił do sprzedającego. Gdy usłyszał, że zainteresowanie autem jest bardzo duże i kto pierwszy, ten lepszy, zabrał tatę na oględziny. Kiedy zbliżali się do celu i zobaczyli nadjeżdżającego z naprzeciwka Volkswagena, wzięli to za dobry omen. I rzeczywiście – wrócili do domu z nowo nabytym autem.

VW T1 Bulik tuning i odbudowa

Pracochłonne naprawy

Kilka tygodni później rozpoczęto prace nad autem. Najpierw zreperowano skrzynię biegów, która działała… przypadkowo. Potem zajęto się elektryką. Wykonano ją zgodnie ze schematem, zastosowano nawet kable w odpowiednich kolorach i oryginalne konektory. Wszystkie zużyte elementy zawieszenia wymieniono na nowe.

VW T1 Bulik tuning i odbudowa

Podobnie hamulce oraz linki. Pordzewiały bagażnik dachowy wyczyszczono i ocynkowano. Stary, wypłowiały lakier wypolerowano. Wymieniono wszystkie widoczne uszczelki drzwi, okien oraz klapy. Zamontowano także nowe, chromowane lusterka boczne oraz polerowaną customową końcówkę wydechu.

VW T1 Bulik tuning i odbudowa

Stylowe wnętrze

Wnętrze busa zostało potraktowane równie poważnie. Z myślą o systemie audio Michał najpierw zajął się wygłuszeniem całego auta, włącznie z dachem. Przedział pasażerski zabudował według własnego projektu na dodatkowej podłodze, aby w każdej chwili móc wrócić do oryginału. Na pokładzie Party Bulika jest narożnik ze schowkami. Można go powiększyć używając dostawki.

VW T1 Bulik tuning i odbudowa

Fotele, kanapę oraz boczki obszyto oryginalną skórą z oferty VAG, używaną w Bentleyach. Przednie boczki nie pasowały, więc trzeba je było wykonać od zera. Na podłodze położono wykładzinę w kolorze toffi.

VW T1 Bulik tuning i odbudowa

Michał przystąpił właśnie do montażu zawieszenia obniżającego przedniego z tarczami hamulcowymi. Zmniejszy także prześwit z tyłu. Zamierza zamontować również customowe koła, szyby safari oraz zmienić kolory samochodu. Zajmie się też wreszcie instalacją systemu audio.

Dojedzie wszędzie!

VW T1 Bulik tuning i odbudowa

Party Bulik to wyjątkowe auto, nie boi się żadnego wyzwania. Michał bez obaw może dojechać nim prawie wszędzie. Urodę i wyjątkowość Bulika doceniają też inni – chętnie robią sobie z nim zdjęcia, wypożyczany jest również do sesji ślubnych. Gratulujemy! My także chcielibyśmy mieć taki samochód!

Mariusz Majta

Fot. Autor

Serdecznie dziękujemy CSIR Dąbrowa Górnicza za umożliwienie wykonania zdjęć na plaży nad jeziorem Pogoria III

VW T1 Bulik tuning i odbudowa

Volkswagen T1

 

SILNIK/ NAPĘD: fabryczny:1500 ccm, 52 KM

 

ZAWIESZENIE/ HAMULCE

Zawieszenie: regulowane zregenerowane rurowisko z przodu, z tyłu zregenerowane seryjne

Układ hamulcowy: z przodu nawiercane hamulce tarczowe i dwa tłoczkowe zaciski, z tyłu nowe bębny oraz szczęki

Wyposażenie fabryczne: radio

KOŁA/ OPONY

Felgi: 14 cali OEM i nowe oryginalne chromowane dekle

Opony: 185/pełny wymiar R14

 
 

WNĘTRZE

Customowe wnętrze: rogowa kanapa z opcją spania, oryginalna podsufitka VW, nowe boczki bez wkrętów, skóra oraz wykładzina z Bentleya, dwa uchylne boczne okna Pop Up

AUDIO

W budowie…

INNE

Osiągi: odbudowany na nowo silnik 1600 ccm na podwójnym dolocie, customowa końcówka wydechu ze stali nierdzewnej, układ wydechowy owinięty taśmą bazaltową, na nowo poskładana skrzynia biegów z głównym długim przełożeniem z Karmanna

STYL

Indywidualny – klasyczny z nutą ekstrawagancji

WŁAŚCICIEL

Michał Czubin

 

PODZIĘKOWANIA

Dla rodziców, którzy wspierają mnie pod każdym względem. Dla Kasi, która rozmawia w moim imieniu z Bulikiem i pomaga, jak tylko może, i dla mojej córki Bianki. Dziękuję również chłopakom z VW Wehikuł Garage Tarnów za hamulce oraz przyjaciołom, którzy spędzali ze mną niezliczone godziny przy Buliku: Łukaszowi, Maciejowi, Adamowi oraz Arturowi


Zobacz więcej

(VW TRENDS 4/2019)

Podobne

Technika: sprzęgło – Jedno- czy dwumasowe?

Wśród modyfikacji aut wyróżnić można takie, które przynoszą same korzyści. Należą do nich przemyślany tuning elektroniczny, zmiana kolektorów, wymiana silnika na wydajniejszy, instalacja amortyzatorów o regulowanym stopniu tłumienia czy dodanie stabilizatora tylnej osi w aucie, które fabrycznie nie zostało w niego wyposażone. Istnieje jednak grupa praktyk tuningowych postrzeganych jako kontrowersyjne. Nie chodzi tu o barwny tuning…

„Superjajka”. Wesołych Świąt!

Wesołych Świąt! Do życzeń dołączamy "superjajka". Chodzi oczywiście o auta firmy Koenigsegg. Te megasamochody są pieszczotliwie nazywane "the egg", czyli jajko. Koenigsegg Gemera To pierwsze w historii firmy czteroosobowe auto. Do napędu służy 600-konny silnik spalinowy w technologii Freevalve (brak wałków rozrządu) oraz 3 silniki elektryczne- każdy o mocy 500 KM. Moc systemowa to 1700…