Volkswagen zaprezentował trzecią generację Tiguana. Auto nieco urosło, stylistyka jest znacznie bardziej nowoczesna, a pod maską wciąż znajdziemy tradycyjne silniki. Nowy Tiguan rewolucję przeszedł w kabinie.
Po siedmiu latach na rynku przyszedł czas na nową generację VW Tiguana. Ta najnowsza powstała na platformie MQB evo, na której powstał też najnowszy Passat B9 Variant. Nowa baza umożliwia szersze możliwości napędu hybrydowego typu plug-in o dużym zasięgu, nowej funkcji szybkiego ładowania prądem stałym, nowego układu jezdnego, bardziej rozwiniętych układów wsparcia kierowcy czy nowej generacji architektury systemu infotainment.
Zewnątrz nowy Tiguan to zupełna nowość. Auto bardziej zbliżyło się wyglądem do elektrycznych modeli z rodziny ID., a przód przypomina nowego Passata. Linia boczny to typowy crossover, wysoko poprowadzona linia dachu, duże prześwity i duże koła (w prezentowanej wersji 20-tki). Z tyłu mamy charakterystyczne światła biegnące przez całą szerokość pojazdu, a także dynamicznie zarysowaną klapę.
Samochód urósł, ale głównie na długość (+ 3 cm), natomiast wysokość, szerokość i rozstaw osi pozostały niemal bez zmian. Pomimo dłuższego nadwozia, bagażnik się skurczył o 33 litry (teraz 648 l). To prawdopodobnie wina zelektryfikowania jednostek napędowych i konieczności zamontowania baterii. Poziom podłogi bagażnika można regulować (tak jak np. w Cupra Leonie ST) na dwa poziomy.
Kabina nowego VW Tiguana to zupełna nowość. Przez całą szerokość deski rozdzielczej biegnie pas, który tylko po stronie pasażera nie jest ekranem, a miejscem oświetlenia ambientowego. Na środku dominuje wielki (15-calowy) ekran dotykowy, pochylony w stronę kierowcy (a z telefonów nie wolno korzystać podczas jazdy…), a tradycyjne zegary zastąpiono „wirtualnym kokpitem”. Poniżej mamy panel od klimatyzacji, także pozbawiony przycisków – to już znamy chociażby z odświeżonego Arteona.
Zniknęła także tradycyjna gałka do zmiany biegów i teraz biegi zmieniamy przy kierownicy, na wzór tych z rodziny ID. Manuala w nowym Tiguanie nie znajdziesz. Miejsce w tunelu środkowym zajęło pokrętło do wyboru np. trybu jazdy. Można nim też regulować głośność multimediów, ustawienia napędu czy oświetlenie wnętrza.
Nowy VW Tiguan – silniki
Pierwsza informacja to taka, że diesle zostają. Do wyboru będą także turbodoładowane motory benzynowe TSI, jednostka z układem miękkiej hybrydy eTSI oraz zespoły hybrydowe typu plug-in. Bazą do każdego układu jest 4-cylindrowy motor spalinowy.
- VW Tiguan eHybrid 204 KM i 350 Nm eDSG6
- VW Tiguan eHybrid 272 KM i 400 Nm eDSG6
- VW Tiguan 1.5 eTSI 150 KM i 250 Nm DSG7
- VW Tiguan 2.0 TSI 204 KM i 320 Nm DSG7
- VW Tiguan 2.0 TSI 265 KM i 400 Nm DSG7 4MOTION
- VW Tiguan 2.0 TDI 150 KM i 360 Nm DSG7
- VW Tiguan 2.0 TDI 193 KM i 400 Nm DSG7 4MOTION
Kiedy nowy VW Tiguan pojawi się w salonach?
Rynkowy debiut Tiguana planowany jest na luty 2024 roku. Jego szacowana cena w Niemczech to 36 600 euro. Na razie nieznana jest cena w Polsce.