Odświeżony VW Golf GTI już prawie jest. Zmiany są niewielkie - Trends Magazines

Odświeżony VW Golf GTI już prawie jest. Zmiany są niewielkie

Żeby dostrzec zmiany w VW Golfie GTI trzeba się dobrze przyjrzeć. Nie, jeszcze bardziej się przyjrzyj. Jeszcze bardziej. Jeszcze odrobinę i wtedy zobaczysz, co zmieni się w stosunku do obecnej generacji. Szczegółowość nie oznacza, że zmian nie ma.

Żeby dostrzec zmiany w stosunku do obecnej generacji VW Golfa, trzeba zacząć od przedniego pasa. Obecne GTI ma schludne, kwadratowe proporcje z otworami wlotowymi i osłoną chłodnicy na dolnej części przedniego zderzaka. Boczne wloty są szerze i przypominają twarz psa rasy bokser, wiecie, takiego z szerokimi obwisłymi policzkami. Ten zabieg spowodował, że Golf GTI wygląda nieco agresywniej i zbliża się do mocniejszego brata – Golfa R. 

> To już ostatni taki VW Golf, jakiego znacie <

Volkswagen nie bawi się w ukrywanie detali i otwarcie pokazuje, jak będą wyglądały przednie reflektory. A te są nieco węższe niż w obecniej generacji, mamy także charakterystyczny czerwony pas LED poprowadzony przez całą szerokość przodu, co z pewnością będzie efektownie wyglądać nocą. 

Nieco więcej dzieje się z tyłu. Tutaj producent z Wolfsburga także nie bawi się w kamuflaż, choć tylne światła pokryto (bezbarwną?) folią. Śmiemy twierdzić, że kształt tylnych lamp pozostanie bez zmian, ale zmieni się wewnętrzna struktura LED.

Jakie będzie wnętrza Golfa GTI po faceliftingu?

Volkswagen na razie nie ujawnia, jaki będzie środek odświeżonego Golfa GTI. Z pewnością możemy spodziewać się zmian w postaci zmiejszonej ilości przycisków i większych ekranów dotykowych – to już volkswagenowski standard.

Kiedy premiera odświeżonego VW Golfa GTI?

Na stronie internetowej VW nadal nie ma oferty Golfa GTI z roku modelowego 2024, więc jest całkiem możliwe, że auto, które prezentujemy to właśnie model 2024. Oficjalnej premiery możemy spodziewać się albo pod koniec tego roku, albo na początku 2024 roku.

fot. motor1.com

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Podobne

Skoda Fabia Kombi kończy żywot?

Jak donosi czeska agencja mediowa ČTK, powołując się na firmową korespondencję Fabia Kombi nowej generacji prawdopodobnie nie pojawi się. Została uśmiercona przez normę spalin Euro 7.  Skoda Fabia Kombi III na rynku trzymała się całkiem nieźle, dlatego Skoda chciała utrzymać ten model przy życiu. Potwierdzał to nawet CEO Skody - Thomas Schäfer. Teraz, za sprawą…

Oszczędny VW Polo 1.0 TSI Highline DSG

Któż nie słyszał, że małe silniki są oszczędne tylko w deklaracjach producenta, a w rzeczywistości, szczególnie podczas jazdy autostradą, palą jak smok? Lata mijają, a przeciwnicy downsizingu podnoszą te same argumenty. Czy słusznie? Sprawdziliśmy w VW Polo 1.0 TSI. Downsizing nie jest wymysłem ostatnich lat. Na początku XXI wieku Volkswagen zaczął zastępować motory VR6 dwulitrowymi…