Od września mandaty wzrosną o połowę! Nowy taryfikator wchodzi w życie - Trends Magazines

Od września mandaty wzrosną o połowę! Nowy taryfikator wchodzi w życie

Jeśli wydaje Ci się, że ceny mandatów wprowadzone w styczniu 2022 są wysokie to lepiej usiądź. We wrześniu w życie wchodzi nowy taryfikator. Kierowcy z „ciężką nogą” zapłacą o połowę więcej, nawet 5 tys zł!

Kierowcy w Polsce nie mają łatwego życia. Wysokie ceny paliwa, nowy taryfikator wprowadzony w życie na początku roku, który znacznie podniósł stawki mandatów za poszczególne wykroczenia, czy nowe przepisy dotyczące polisy OC. Nowy taryfikator podniósł nie tylko kwoty mandatów, ale wydłużył się też czas, kiedy skasują się punkty karne. Jakby tego było mało szykują się kolejne zmiany na niekorzyść kierowców. 

Nowy taryfikator od września 2022

Co zmieni się w praktyce? Przykładowo, jeżeli teraz przekroczysz prędkość o więcej niż 71 km/h, zapłacisz z tego tytułu mandat w wysokości 2,5 tys. zł. Po 17 września 2022 – czyli wtedy, gdy mają wejść w życie zaostrzone przepisy – dopuścisz się ponownie takiego samego wykroczenia to, jako „recydywista”, zapłacisz już… 5 tys. zł! 

Główną zmianą jest to, że za kolejne podobne wykroczenie kierowca zapłaci podwójną kwotę. Na przykład, Za naruszenie przepisów o bezpieczeństwie pieszych przez kierującego pojazdem mechanicznym (np. nieustąpienie pierwszeństwa pieszemu) – recydywista zapłaci nie 1,5 tys. zł, a 3 tys. zł.

I dalej, za niezachowanie należytej ostrożności i spowodowanie zagrożenia bezpieczeństwa w ruchu drogowym, omijanie pojazdu, który zatrzymał się w celu ustąpienia pierwszeństwa pieszemu – recydywiści zapłacą także 3 tys. zł itd. 

Nogi z gazu i miejcie się na baczności!

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Podobne

Tańsze od Lambo ale tak samo szybkie BMW X6 M

G-Power wzięło na warsztat kolejne X6 M i wzmocniło silnik do poziomu mocy i momentu obrotowego godnych supersamochodu. Z podwójnie turbodoładowanego 4.4 V8 udało się wycisnąć 750 KM przy 6500 obr./min oraz 980 Nm w przedziale 3000–4500 obr./min. Uzyskanie dodatkowych 175 KM i 230 Nm wymagało znacznych modyfikacji osprzętu silnika. G-Power zamontował przygotowane przez siebie turbosprężarki z powiększonymi wirnikami…

BMW 2002 tii

BMW 2002 tii – klasyk jak marzenie

Inżynierowie BMW wielokrotnie udowadniali, że dysponując solidną bazą w postaci dobrze zaprojektowanej karoserii z dopracowanym układem jezdnym są w stanie stworzyć wiele wspaniałych samochodów. Jednym z nich jest model 2002 tii. Szukając miejsca na rynku Po zakończeniu drugiej wojny światowej BMW długo szukało swojego miejsca na rynku i balansowało na granicy upadku. Firma złapała wiatr w żagle w 1961 roku. Debiutujący wówczas model E115, znany…