Od dziś obowiązkowy element wyposażenia. Czy to koniec szarży na drogach? - Trends Magazines

Od dziś obowiązkowy element wyposażenia. Czy to koniec szarży na drogach?

Od dziś wszystkie pojazdy z homologacją muszą posiadać system ISA (Intelligent Speed Assistant), czyli inteligentnego asystenta prędkości. Czy to oznacza, że auto nie pozwoli przekroczyć prędkości?

Od 6 lipca 2022 roku wszystkie pojazdy — samochody osobowe, dostawcze, ciężarowe i autobusy — w przypadku których producenci będą starali się o homologację na terenie Unii Europejskiej, muszą być seryjnie wyposażone w system ISA (Intelligent Speed Assistant), czyli inteligentnego asystenta prędkości.

Jak działa system ISA?

Asystent przez 5 sekund będzie ostrzegał kierowcę sygnałem dźwiękowym o przekroczeniu dopuszczalnej prędkości. Zgodnie z wymogami UE, system ma aktywować się przy każdym uruchomieniu silnika. Na szczęście będzie go można wyłączyć, podobnie jak znany system start-stop. System ISA będzie wiedział jakie ograniczenie prędkości obowiązuje na danym odcinku z kamer i czujników zamontowanych na pokładzie oraz nawigacji. 

5
Czy obowiązkowy system ISA to dobre rozwiązanie?

Czy ma jakieś wady?

Na szczęście ISA nie będzie działał na zasadzie sztucznej inteligencji, a jedynie jako pomocnik dla kierowcy. Może zdarzyć się przecież, że system błędnie odczyta znaki lub oznakowanie będzie nieczytelne i w takich sytuacjach ostatnie zdanie będzie należało do kierowcy. 

Na razie system ISA dotyczy pojazdów, które otrzymują homologację drogową, ale już za dwa lata ma znaleźć się na pokładzie wszystkich aut opuszczających taśmy montażowe. Na ten moment nie wiadomo też, czy system będzie informował odpowiednie organy o kierowcach nagminnie przekraczających prędkość lub, czy drogówka będzie miała wgląd w informacje zawarte w systemie. Możemy się spodziewać, że takie logi znajdą się na czarnych skrzynkach i w przypadku analizy wypadku policja będzie mogła odczytać, ile razy ISA zarejestrowała przekroczenie prędkości. 

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Podobne

EFEKTOWNY RETUSZ BMW M6 E24

Tuning zabytkowego samochodu jest dużym wyzwaniem. Łatwo coś zepsuć. Poprawienie fabryki jest znacznie trudniejsze. M6 E24 po retuszu przeprowadzonym przez bułgarską firmę Vilner wygląda oszałamiająco. Kluczem do sukcesu był umiar. Do progów i zderzaków sportowego klasyka przytwierdzono dyskretne nakładki. Gumowy spojler klapy bagażnika trafił na półkę. Jego miejsce zajęła lotka w kolorze nadwozia. Zmieniono także…

Tuning VW Corrado VR6 widok z boku

Jak z VW Corrado 8V zrobić VR6 12V?

Czy miłość od pierwszego wejrzenia jest możliwa w odniesieniu do samochodów? Prawdziwi miłośnicy zarówno starej, jak i nowej motoryzacji odpowiedzą twierdząco. Tak jak Daniel, który zakochał się w VW Corrado mając 10 lat. Przez kolejne lata dążył, by stać się właścicielem tego modelu i w końcu spełnił swoje marzenie z dzieciństwa.   – Gdy pewnego dnia szedłem do szkoły, zwróciłem uwagę na auto,…