Nowy Volkswagen Polo. Lider segmentu B? - Trends Magazines

Nowy Volkswagen Polo. Lider segmentu B?

W Berlinie odbyła się światowa premiera szóstej generacji Volkswagena Polo – modelu, który wyznaczył nowe standardy w segmencie B.

Polo wyróżnia się wyrazistą stylistyką, zapewnia znacznie więcej miejsca, ma wydajne silniki i najnowsze systemy asystujące, czyli posiada wszystko co potrzebne, by kontynuować sukces poprzednich generacji. To ambitny plan. Nie można zapominać, że Polo piątej generacji znajdowało się w ścisłej czołówce najczęściej wybieranych aut w Europie. Wynik robi tym większe wrażenie, jeżeli zdamy sobie sprawę z faktu, że mowa o modelu, który wszedł na rynek w 2009 r. Dopracowanie Polo w najmniejszych szczegółach zrobiło swoje.

Polo jest jednym z najpopularniejszych małych kompaktowych samochodów na świecie – do tej pory sprzedano 14 milionów egzemplarzy, a uwzględniając wszystkie inne wersje bazujące na Polo, ponad 16 milionów. Model szóstej generacji wyróżnia się zupełnie nową stylistyką nadwozia, dzięki której zyskał bardziej sportowy wygląd i wydaje się znacznie dojrzalszym samochodem. Nowe Polo, dostępne jako model czterodrzwiowy, jest w każdym wymiarze większe niż jego poprzednik. Dzięki temu zapewnia więcej miejsca dla kierowcy i pasażerów, a także ma znacznie większy bagażnik – jego pojemność wzrosła z 280 do 351 litrów.

Nowe Polo to jeden z najnowocześniejszych na świecie małych samochodów. Widać to na przykład po liczbie dostępnych systemów asystujących oraz tych, które zwiększają komfort na pokładzie; dotychczas systemy takie oferowano do aut klasy Golfa i Passata. Oprócz trzech tradycyjnych wersji wyposażenia Trendline, Comfortline i Highline dostępne będą specjalne warianty – Beats (m.in. z systemem dźwiękowym o mocy 300 W) oraz topowe, 200-konne Polo GTI. Już podstawowa linia Trendline jest wyposażona seryjnie w światła do jazdy dziennej LED z funkcją Coming i Leaving Home, ogranicznik prędkości oraz w system monitorowania otoczenia Front Assist z funkcjami hamowania awaryjnego City oraz rozpoznawania pieszych.

W ramach wyposażenia dodatkowego jak poprzednio jest dostępny aktywny tempomat ACC, teraz działający jednak do prędkości 210 km/h. Nowością w Polo są asystent zmiany pasa ruchu Blind Spot z systemem wspomagającym wyjazd tyłem z miejsca parkingowego Rear Traffic Allert, częściowo automatyczny system Park Assist wspomagający wyjazd z miejsca parkingowego oraz funkcją awaryjnego hamowania podczas manewrowania autem. Ta ostatnia chroni automatycznie przed uszkodzeniami samochodu na parkingu. Na życzenie Polo można wyposażyć – i to także jest nowość – w bezkluczykowy system otwierania/ zamykania drzwi i uruchamiania silnika Keyless Access.


Ponadto do Polo – jako do pierwszego Volkswagena i pierwszego modelu koncernu Volkswagen w ogóle – jest dostępny wyświetlacz Active Info Display nowej generacji. Możliwość korzystania z cyfrowych wskaźników jest nowością w segmencie samochodów tej klasy. Polo zostało również wyposażone w systemy multimedialne najnowszej generacji z ekranami o przekątnej od 6,5 do 8,0 cali. Urządzenia te są pokryte szklaną płytą, wyglądają elegancko jak najnowocześniejsze smartfony i sprawiają, że wnętrze Polo wygląda jeszcze bardziej nowocześnie.

Nowe Polo jest bardziej kolorowe i niepowtarzalne dzięki szerokiej ofercie nowych kolorów (łącznie 14 lakierów nadwozia), za sprawą 12 rodzajów obręczy kół (w rozmiarach od 14 do 18 cali, niektóre lakierowane w kontrastowym kolorze), dzięki szerokiej gamie dekoracyjnych paneli oraz 12 rodzajom tapicerek. Nadanie autu indywidualnego wyglądu jest też możliwe dzięki w pełni LED-owym reflektorom, diodowym lampom tylnym oraz automatycznej klimatyzacji Air Care Climatronic z czujnikami wilgotności i słońca oraz z filtrem antyalergicznym. Dostępne są też bezprzewodowy system ładowania smartfonów (w opcji z indukcyjnym połączeniem z anteną zewnętrzną), zawieszenie Sport Select z regulowaną sztywnością amortyzatorów oraz największy dach panoramiczny, jaki jest oferowany do samochodów tej klasy.

Na 2017 rok przewidziano wprowadzenie nowego Polo na wielu rynkach w Europie. W Polsce przedsprzedaż rozpocznie się w czwartym kwartale bieżącego roku. Moc jednostek napędowych oferowanych w chwili rozpoczęcia sprzedaży sięga od 65 KM do 150 KM. Po raz pierwszy Polo będzie można kupić na niektórych rynkach z silnikiem zasilanym gazem ziemnym – będzie to nowo skonstruowany 1.0 TGI o mocy 90 KM. Ponadto do wyboru będą cztery silniki benzynowe i dwa diesle, wszystkie wyposażane seryjnie w system Start-Stop oraz odzyskiwania energii hamowania. Silniki o mocy 70 kW i większej mogą współpracować z automatyczną, dwusprzęgłową skrzynią biegów DSG.

Podobne

Polacy wygrali w Le Mans!

To historyczne zwycięstwo! Jakub Śmiechowski oraz Robert Kubica stanęli na podium 24-godzinnego wyścigu Le Mans, który w tym roku obchodził 100. rocznicę.    Pierwszy wyścig odbył się 26 maja 1923 roku. Rywalizacja odbywa się na Circuit de la Sarthe, którego pętla wiedzie po torze zamkniętym oraz drogach publicznych. Obecnie liczy sobie ona 13 626 m,…