Nowy Volkswagen Polo. Lider segmentu B? - Trends Magazines

Nowy Volkswagen Polo. Lider segmentu B?

W Berlinie odbyła się światowa premiera szóstej generacji Volkswagena Polo – modelu, który wyznaczył nowe standardy w segmencie B.

Polo wyróżnia się wyrazistą stylistyką, zapewnia znacznie więcej miejsca, ma wydajne silniki i najnowsze systemy asystujące, czyli posiada wszystko co potrzebne, by kontynuować sukces poprzednich generacji. To ambitny plan. Nie można zapominać, że Polo piątej generacji znajdowało się w ścisłej czołówce najczęściej wybieranych aut w Europie. Wynik robi tym większe wrażenie, jeżeli zdamy sobie sprawę z faktu, że mowa o modelu, który wszedł na rynek w 2009 r. Dopracowanie Polo w najmniejszych szczegółach zrobiło swoje.

Polo jest jednym z najpopularniejszych małych kompaktowych samochodów na świecie – do tej pory sprzedano 14 milionów egzemplarzy, a uwzględniając wszystkie inne wersje bazujące na Polo, ponad 16 milionów. Model szóstej generacji wyróżnia się zupełnie nową stylistyką nadwozia, dzięki której zyskał bardziej sportowy wygląd i wydaje się znacznie dojrzalszym samochodem. Nowe Polo, dostępne jako model czterodrzwiowy, jest w każdym wymiarze większe niż jego poprzednik. Dzięki temu zapewnia więcej miejsca dla kierowcy i pasażerów, a także ma znacznie większy bagażnik – jego pojemność wzrosła z 280 do 351 litrów.

Nowe Polo to jeden z najnowocześniejszych na świecie małych samochodów. Widać to na przykład po liczbie dostępnych systemów asystujących oraz tych, które zwiększają komfort na pokładzie; dotychczas systemy takie oferowano do aut klasy Golfa i Passata. Oprócz trzech tradycyjnych wersji wyposażenia Trendline, Comfortline i Highline dostępne będą specjalne warianty – Beats (m.in. z systemem dźwiękowym o mocy 300 W) oraz topowe, 200-konne Polo GTI. Już podstawowa linia Trendline jest wyposażona seryjnie w światła do jazdy dziennej LED z funkcją Coming i Leaving Home, ogranicznik prędkości oraz w system monitorowania otoczenia Front Assist z funkcjami hamowania awaryjnego City oraz rozpoznawania pieszych.

W ramach wyposażenia dodatkowego jak poprzednio jest dostępny aktywny tempomat ACC, teraz działający jednak do prędkości 210 km/h. Nowością w Polo są asystent zmiany pasa ruchu Blind Spot z systemem wspomagającym wyjazd tyłem z miejsca parkingowego Rear Traffic Allert, częściowo automatyczny system Park Assist wspomagający wyjazd z miejsca parkingowego oraz funkcją awaryjnego hamowania podczas manewrowania autem. Ta ostatnia chroni automatycznie przed uszkodzeniami samochodu na parkingu. Na życzenie Polo można wyposażyć – i to także jest nowość – w bezkluczykowy system otwierania/ zamykania drzwi i uruchamiania silnika Keyless Access.


Ponadto do Polo – jako do pierwszego Volkswagena i pierwszego modelu koncernu Volkswagen w ogóle – jest dostępny wyświetlacz Active Info Display nowej generacji. Możliwość korzystania z cyfrowych wskaźników jest nowością w segmencie samochodów tej klasy. Polo zostało również wyposażone w systemy multimedialne najnowszej generacji z ekranami o przekątnej od 6,5 do 8,0 cali. Urządzenia te są pokryte szklaną płytą, wyglądają elegancko jak najnowocześniejsze smartfony i sprawiają, że wnętrze Polo wygląda jeszcze bardziej nowocześnie.

Nowe Polo jest bardziej kolorowe i niepowtarzalne dzięki szerokiej ofercie nowych kolorów (łącznie 14 lakierów nadwozia), za sprawą 12 rodzajów obręczy kół (w rozmiarach od 14 do 18 cali, niektóre lakierowane w kontrastowym kolorze), dzięki szerokiej gamie dekoracyjnych paneli oraz 12 rodzajom tapicerek. Nadanie autu indywidualnego wyglądu jest też możliwe dzięki w pełni LED-owym reflektorom, diodowym lampom tylnym oraz automatycznej klimatyzacji Air Care Climatronic z czujnikami wilgotności i słońca oraz z filtrem antyalergicznym. Dostępne są też bezprzewodowy system ładowania smartfonów (w opcji z indukcyjnym połączeniem z anteną zewnętrzną), zawieszenie Sport Select z regulowaną sztywnością amortyzatorów oraz największy dach panoramiczny, jaki jest oferowany do samochodów tej klasy.

Na 2017 rok przewidziano wprowadzenie nowego Polo na wielu rynkach w Europie. W Polsce przedsprzedaż rozpocznie się w czwartym kwartale bieżącego roku. Moc jednostek napędowych oferowanych w chwili rozpoczęcia sprzedaży sięga od 65 KM do 150 KM. Po raz pierwszy Polo będzie można kupić na niektórych rynkach z silnikiem zasilanym gazem ziemnym – będzie to nowo skonstruowany 1.0 TGI o mocy 90 KM. Ponadto do wyboru będą cztery silniki benzynowe i dwa diesle, wszystkie wyposażane seryjnie w system Start-Stop oraz odzyskiwania energii hamowania. Silniki o mocy 70 kW i większej mogą współpracować z automatyczną, dwusprzęgłową skrzynią biegów DSG.

Podobne

Rudi’s Static Volkswagen Passat B4 – VIDEO

Łódzki projekt sprzed lat. Ba! Znam Rudiego. Przesiadł się na "amerykańce". Ale nie dajmy mu zapomnieć o jego dawnej miłości "Paseratti B4". Moim zdaniem to kombi "pięknie siadło". Sam projekt faktycznie był bardzo dopieszczony i prezentowaliśmy go na łamach naszego magazynu VW Trends. Dlaczego był? Gdy Rudi zaczął myśleć o sprzedaży, to zderzył się ze…

Tuning VW Polo 86C auto do tyłu

Prawdziwie wyścigowe Polo II 86C

Widniejące na przedniej szybie białego VW Polo 86C Łukasza motto „Dopóki walczysz, jesteś zwycięzcą” pochodzi z dzieł Aureliusza Augustyna z Hippony, czyli Świętego Augustyna. Na samochodzie umieścił je poprzednik Łukasza – Zbigniew Janiec. Pan Zbigniew prowadzi komis samochodowy w Piotrkowie Trybunalskim, a przygotowanie auta do sportu zlecił specjaliście z Czech. Zadaniem właściciela było tylko testowanie.…