Nowy technologiczny flagowiec BMW iX to radość z jazdy bez lokalnej emisji spalin - Trends Magazines

Nowy technologiczny flagowiec BMW iX to radość z jazdy bez lokalnej emisji spalin

BMW iX

BMW iX łączy w sobie design i luksus z najnowszymi innowacjami w zakresie automatyzacji jazdy, obsługi, łączności i usług cyfrowych. Nowy technologiczny flagowiec BMW Group reprezentuje przede wszystkim radość z jazdy bez lokalnej emisji spalin oraz typowy dla marki sportowy charakter.

Na początku sprzedaży, która rozpocznie się pod koniec 2021 r., dostępne będą modele: BMW iX xDrive50 oraz BMW iX xDrive40BMW iX

BMW iX stanowi nową definicję koncepcji Sports Activity Vehicle (SAV). Jest to pierwszy model oparty na nowej, skalowalnej architekturze BMW Group. Układ napędowy BMW iX xDrive50 składający się z jednego silnika na przedniej i jednego na tylnej osi rozwija łączną moc ponad 370 kW (500 KM) i umożliwia przyspieszenie od 0 do 100 km/h w niecałe 5,0 s. Napęd BMW iX xDrive40 o mocy ponad 240 kW (300 KM) zapewnia przyspieszenie od 0 do 100 km/h w nieco ponad 6,0 s.

Technologia elektrycznego napęduBMW iX

Silnik elektryczny, skrzynia biegów i elektronika mocy BMW iX są zintegrowane we wspólnej obudowie. Kompaktowa konstrukcja zwiększa również sprawność układu napędowego. Na tle konkurencji BMW iX charakteryzuje się wyjątkową wydajnością, której towarzyszą dodatkowo optymalne właściwości aerodynamiczne i inteligentna lekka konstrukcja. Umożliwiło to uzyskanie średniego zużycia energii wg WLTP poniżej 21,0 kWh/100 km w BMW iX xDrive50 i poniżej 20,0 kWh/100 km w BMW iX xDrive40.Podobnie jak silniki elektryczne i elektronika mocy, także akumulator wysokonapięciowy BMW iX jest elementem technologii BMW eDrive opracowanej autorsko przez BMW Group. Jest on umieszczony nisko w podłodze pojazdu i stanowi integralną część karoserii. W porównaniu z poprzednią generacją akumulatorów, grawimetryczna gęstość energii akumulatora litowo-jonowego wzrosła o kolejne 20 procent.

Bateria ma ponad 100 kWh

Ogniwa akumulatorowe są produkowane zgodnie z precyzyjnymi specyfikacjami BMW Group i składane w akumulatory wysokonapięciowe dostosowane do poszczególnych modeli. W ten sposób BMW iX xDrive50 otrzymuje w zakładach BMW Group w Dingolfing akumulator o pojemność energetycznej brutto powyżej 100 kWh. Umieszczony płasko w podłodze BMW iX xDrive40 akumulator ma pojemność energetyczną brutto wynoszącą 70 kWh. Tym samym BMW iX xDrive50 osiąga zasięg w cyklu testowym WLTP wynoszący ponad 600 km. Zasięg BMW iX xDrive40 wynosi ponad 400 km. (Wszystkie dane dotyczące osiągów, zużycia energii i zasięgu są prognozami opartymi na aktualnym stanie rozwoju pojazdu.)BMW iX

Bardzo szybkie ładowanie

Nowa technologia ładowania BMW iX umożliwia szybkie ładowanie prądem stałym o bardzo wysokiej mocy. Akumulator wysokonapięciowy BMW iX xDrive50 można ładować z mocą do 200 kW. Maksymalna moc ładowania BMW iX xDrive40 wynosi 150 kW. Dzięki temu w ciągu 10 minut można zwiększyć zasięg o ponad 120 km (xDrive50) i 90 km (xDrive40). W obu modelach poziom naładowania akumulatora wysokonapięciowego można zwiększyć z 10 do 80 procent całkowitej pojemności w niecałe 40 minut.BMW iX

Jeden komentarz

Comments are closed.

Podobne

Używane BMW E39 M5 (1998-2003). Ceny, zalety, wady i typowe usterki (cz. 3/5)

Rewolucja. Tak w najkrócej można scharakteryzować trzecią odsłonę M5. Z dwóch powodów. Na bazie 8-cylindrowego M62 inżynierowie M GmbH stworzyli 400-konne S62. Ku zmartwieniu wielu, zrezygnowano z ręcznej produkcji M5. Nadworny tuner BMW dostarczał do Dingolfing tylko silniki, gdzie M5 było montowane na jednej linii z pozostałymi odmianami serii 5. Sportowy sedan stracił nieco magii…

E30 z M52B28 do zabawy- GIEŁDA

Za niecałe 40 tys. PLN możecie aktualnie nabyć to czarne E30, które zdaje się być świetnie i starannie przygotowane do sportu. Lista wyposażenia i dokonanych zmian jest imponująca, a decyzje podjęte przez "budowniczych" bardzo do nas trafiają. M52B28 o mocy 230KM w aucie, które waży 950 KG i ma przełożenie 3.46 z pewnością pozwoli na…