Jedną z gwiazd stoiska Volkswagena na targach IAA będzie nowy Golf Sportsvan. Rodzinny minivan pojawił się na rynku w 2014 r. Ani wizualnie, ani technicznie nie zdążył się więc istotnie zestarzeć. Koncern dokonał więc niewielkich korekt, które jednak dodatnio wpłynęły na wygląd auta oraz komfort i bezpieczeństwo jazdy.
Zmieniając kształt przednich reflektorów (od teraz wykonywanych w technologii Full LED), wlotu powietrza i przetłoczeń zderzaka, świateł przeciwmgielnych oraz atrapy chłodnicy stylistom Volkswagena udało się dodać Sportvanowi dużej dozy dynamiki. Wprowadzono też tylne lampy w technologii LED (standardowe we wszystkich wersjach), nowe wzory alufelg (16-18 cali) i ciekawsze lakiery nadwozia – np. Cranberry Red.
Wnętrze odświeżyły nowe listwy dekoracyjne, tapicerki i rodzaje skóry. Przeszczepiony z odświeżonego Golfa system multimedialny Discover Pro ma 9,2-calowy ekran i rozpoznaje gesty. Ponadto w pełni współpracuje ze smartfonami i tabletami. Dzięki aplikacji Media Control pokładowym centrum rozrywki mogą sterować także pasażerowie, a cel do nawigacji uda się wprowadzić zdalnie.
Kolejną nowinką jest asystent jazdy w korku, który półautonomicznie utrzymuje tor jazdy oraz samodzielnie hamuje i rozpędza samochód w gęstym ruchu do 60 km/h. System kontrolowania drogi przed samochodem Front Assist posiada już nie tylko funkcję awaryjnego hamowania przed przeszkodami, ale również algorytmy monitorujące zachowania pieszych w celu błyskawicznego zareagowania po ich wtargnięciu na jezdnię. Park Assist automatycznie zaparkuje Golfa prostopadle i równolegle oraz wyjedzie z miejsca parkingowego, natomiast Trailer Assist rozwiąże problem manewrowania z przyczepą.
Wszystko to sprawia, że Golf Sportsvan jest jeszcze ciekawą propozycją dla osób szukających przestronnego auta z możliwością szerokiej aranżacji wnętrza i wyżej osadzonymi siedziskami foteli, które ułatwiają wsiadanie i wysiadanie. Udoskonalony Golf Sportsvan pojawi się w salonach przed końcem bieżącego roku.