Nowy Golf R. Więcej, mocniej i bokiem! - Trends Magazines

Nowy Golf R. Więcej, mocniej i bokiem!

Golf R kierownica

Przyszedł czas na premierę topowego modelu: nowy Golf R. Volkswagen rozszerzy ofertę usportowionych wersji Golfa ósmej generacji – po premierze odmian GTI, GTE i GTD. Dwulitrowy silnik najmocniejszego Golfa osiąga maksymalną moc 235 kW (320 KM) i generuje maksymalny moment obrotowy o wartości 420 Nm, który seryjnie jest przekazywany na cztery koła.

PRENUMERATA TRENDS

Nowy Golf R

Samochód jest konstruowany w oparciu o model ósmej generacji, to już piąta edycja topowej wersji najpopularniejszego Volkswagena w historii. 320-konny Golf R na przyspieszenie od 0 do do 100 km/h potrzebuje tylko 4,7 sekundy. Standardowo prędkość maksymalna jest elektronicznie ograniczona do 250 km/h.
Golf R bok

4MOTION z R-Performance Torque Vectoring

Nowy Golf R seryjnie jest wyposażony w opracowany wyłącznie na potrzeby tego modelu układ napędu na cztery koła – znany jako 4MOTION z R-Performance Torque Vectoring – ze zmiennym rozkładem momentu obrotowego między koła tylnej osi. Pozwala to znacznie zwiększyć zwinność Golfa R. Po raz pierwszy – za pośrednictwem systemu Vehicle Dynamics Manager (VDM) – napęd na cztery koła jest również połączony w sieć z innymi układami, jak elektroniczna blokada mechanizmu różnicowego (XDS) i amortyzatory o regulowanej charakterystyce tłumienia (DCC). Nowy Golf R, za sprawą integracji różnych systemów, oferuje znakomitą trakcję, neutralne zachowanie podczas jazdy oraz doskonałą precyzję prowadzenia i dużą zwinność. Dzięki temu przyjemność z jazdy jest na najwyższym poziomie.
Golf R tył bok

Nowy Golf R na legendarnej Północnej Pętli

Finałowy tuning układu jezdnego nowego R miał miejsce na legendarnej Północnej Pętli Nürburgringu. Efekt jest taki, że nowy Golf  – seryjnie wyposażony w 7-biegową przekładnię dwusprzęgłową – jest o 17 sekund szybszy na 21-kilometrowej Północnej Pętli Nürburgringu niż jego poprzednik.

wydech Golf R Akrapovic

Podobne

Tiguan Allspace

Cała przestrzeń świata! – Nowy Tiguan Allspace

Jesienią 2020 roku zmianom poddano Tiguana, teraz przyszedł czas na wersję z większym rozstawem osi. Nową jakość Tiguanowi Allspace* zapewniają zmieniona stylistyka, nowe systemy obsługi i asystujące i wysokiej klasy urządzenia, jak interaktywne, matrycowe LED-owe reflektory IQ.LIGHT czy dotykowe pola służące do sterowania seryjną automatyczną klimatyzacją. Dzisiaj co drugi Tiguan na świecie (55 procent) opuszczający…

310 KM i 510 Nm w Polo 1.9 TDI. Elektryzujący diesel!

Volkswagena Polo z kobietą za kierownicą często można zobaczyć na naszych drogach. Nie zwraca niczyjej uwagi. Wystarczy jednak kilka mniej lub bardziej skomplikowanych sztuczek, aby miejski Volkswagen nie tylko stał się mniej pospolity, ale także zadziwiająco elektryzujący. Należące do Ani Polo serii 9N3 po polskich drogach zaczęło jeździć jako seryjne auto z dobrze znanym dieslem…