Nowości VW z Las Vegas - Trends Magazines

Nowości VW z Las Vegas

Pod hasłem „We are always on” Volkswagen zaprezentował podczas tegorocznego Consumer Electronics Show (CES) w Las Vegas swoją wizję przyszłej motoryzacji.

Na platformie cyfrowej Volkswagena użytkownik może, dzięki identyfikatorowi Volkswagen User ID, w prosty sposób skonfigurować i zaprogramować wszelkie ustawienia oraz usługi, a „klucz” do obsługi mieć zawsze przy sobie. Odwiedzający targi CES mogli na żywo przekonać się o sposobie działania innowacyjnych funkcji, jakie daje cyfrowa platforma Volkswagena (tzw. Ekosystem Volkswagena).

Ponadto producent z Wolfsburga zaprezentował na targach w Las Vegas nowy, trójwymiarowy Active Info Display, moduł Eyetracking oraz wyświetlacz AR Head–upkolejne zaawansowane systemy intuicyjnej obsługi samochodu.

Poza tym podczas CES można było zobaczyć koncepcyjny samochód nowych czasów, czyli model o nazwie I.D. Jest to auto z napędem elektrycznym, które – jeśli chce tego kierowca – może poruszać się w pełni autonomicznie w ramach cyfrowej infrastruktury. Pojazd ten łączy w sobie innowacyjne obszary, nad którymi pracuje Volkswagen – Connected Community, Intuitive Usability, Smart Sustainbility i Automated Driving.

Już dzisiaj niemal wszystkie modele Volkswagena mogą być wyposażone w interfejs App-Connect. Niezależnie od rodzaju smartfona jaki posiada kierowca, niemal każdy z nich można podłączyć do samochodowego sprzętu multimedialnego poprzez platformę MirrorLink, Android Auto lub Apple CarPlay. Do Ekosystemu Volkswagena świetnie pasują również systemy innych firm. Człowiek, samochód i otoczenie zostają ze sobą połączone za pomocą identyfikatora Volkswagen User-ID. Dzięki niemu użytkownicy będą mogli w przyszłości zakodować preferowane przez siebie ustawienia oraz usługi, a „klucz” do nich mieć zawsze przy sobie. Parametry te, dzięki kodowi zostaną automatycznie odtworzone w każdym innym modelu Volkswagena, za którego kierownicą znajdzie się jego posiadacz.

Entuzjaści nowych technologii, którzy odwiedzili targi w Las Vegas mogli tego doświadczyć dzięki aplikacji przygotowanej specjalnie na to wydarzenie – VW CES 2017 (dla systemów iOS i Android). Dzięki niej zwiedzający tworzyli swój własny profil, czyli identyfikator Volkswagen User ID z nowymi, innowacyjnymi funkcjami, właściwymi dla danego użytkownika. Na poszczególnych stanowiskach zwiedzający targi mogli te dane szybko i w łatwy sposób skonfigurować dla swojego własnego ID. W aplikacji można było zapisać różne funkcje, np. wybór ulubionego rodzaju oświetlenia we wnętrzu auta. Wszystkie ustawienia działały online. Dzięki wystawowym autom – Connected Car, zwiedzający mieli możliwość przetestowania na bieżąco działania ich osobistych ustawień.

W postaci „Interactive Experience” Volkswagen zaprezentował podczas tegorocznego CES zaawansowane systemy obsługi będące na wyposażeniu Golfa R Touch (debiut CES 2015) i BUDD-e (debiut CES 2016).

Podczas CES 2017 swoją premierę miał 3D Active Info Display. W jego skład wchodzą dwa ekrany umieszczone jeden za drugim, co daje niepowtarzalną głębię obrazu oraz zapewnia jego najwyższą jakość.

Funkcja Eyetracking pokazuje z kolei, że obsługa przy pomocy dotyku oraz sterowania gestami może być jeszcze szybsza i jeszcze wygodniejsza.

Wyświetlacz AR Head-up łączy natomiast świat rzeczywisty z wirtualnym. Wyświetla on wirtualne grafiki informacyjne przed samochodem. Wskazania systemu wpisują się w rzeczywiste pasy na jezdni i stają się naturalnym otoczeniem auta, dzięki temu kierowca łatwiej może je śledzić i szybciej zrozumieć informację, którą ze sobą niosą. Nic nie odwraca więc jego uwagi od drogi.

Zupełnie nowe wrażenia zapewnia wizjonerski pojazd I.D. Jest to pierwszy model Volkswagena stworzony na bazie modułowej platformy do produkcji samochodów elektrycznych (MEB), który na jednym ładowaniu może pokonać maksymalnie 600 km, sprawiając, że auta nieemitujące żadnych szkodliwych substancji będą mogły pojawić się na drogach na szeroką skalę. Jednak I.D. oznacza nową jakość nie tylko pod względem zasięgu. Seryjna wersja tego samochodu pojawi się na rynku w 2020 roku.

Źródło: VW

Podobne

VW Polo 86c auto z boku

Co za historia VW Polo 86C, a wszystkiemu winien szwagier…

Wszystko ma swój początek, fascynacja motoryzacją i konkretną marką również. W Andym volkswagenowego bakcyla zaszczepił szwagier. A on obiecał sobie, że kiedyś stanie się właścicielem VW Polo. Po długich poszukiwaniach w 2004 roku w Niemczech kupił Polo 86c wyprodukowane w 1987 roku. Było w nienagannym stanie z symbolicznym, jak na swój wiek, przebiegiem 150 tys.…

VW Lupo GT widok z przodu

202 KM w VW Lupo GT – pali asfalt!

Koncern Volkswagen w swojej historii wyprodukował tylko jedną generację Lupo. Dzięki temu, gdy jest mowa o małym wilku, każdy wie, o jakie auto chodzi. Ta zasada nie do końca sprawdzi się jednak w przypadku prezentowanego egzemplarza z 1998 roku. Liczba zmian, jakie zostały dokonane w tym samochodzie, sprawia, że choć na pierwszy rzut oka wciąż…