Nowości VW z Las Vegas - Trends Magazines

Nowości VW z Las Vegas

Pod hasłem „We are always on” Volkswagen zaprezentował podczas tegorocznego Consumer Electronics Show (CES) w Las Vegas swoją wizję przyszłej motoryzacji.

Na platformie cyfrowej Volkswagena użytkownik może, dzięki identyfikatorowi Volkswagen User ID, w prosty sposób skonfigurować i zaprogramować wszelkie ustawienia oraz usługi, a „klucz” do obsługi mieć zawsze przy sobie. Odwiedzający targi CES mogli na żywo przekonać się o sposobie działania innowacyjnych funkcji, jakie daje cyfrowa platforma Volkswagena (tzw. Ekosystem Volkswagena).

Ponadto producent z Wolfsburga zaprezentował na targach w Las Vegas nowy, trójwymiarowy Active Info Display, moduł Eyetracking oraz wyświetlacz AR Head–upkolejne zaawansowane systemy intuicyjnej obsługi samochodu.

Poza tym podczas CES można było zobaczyć koncepcyjny samochód nowych czasów, czyli model o nazwie I.D. Jest to auto z napędem elektrycznym, które – jeśli chce tego kierowca – może poruszać się w pełni autonomicznie w ramach cyfrowej infrastruktury. Pojazd ten łączy w sobie innowacyjne obszary, nad którymi pracuje Volkswagen – Connected Community, Intuitive Usability, Smart Sustainbility i Automated Driving.

Już dzisiaj niemal wszystkie modele Volkswagena mogą być wyposażone w interfejs App-Connect. Niezależnie od rodzaju smartfona jaki posiada kierowca, niemal każdy z nich można podłączyć do samochodowego sprzętu multimedialnego poprzez platformę MirrorLink, Android Auto lub Apple CarPlay. Do Ekosystemu Volkswagena świetnie pasują również systemy innych firm. Człowiek, samochód i otoczenie zostają ze sobą połączone za pomocą identyfikatora Volkswagen User-ID. Dzięki niemu użytkownicy będą mogli w przyszłości zakodować preferowane przez siebie ustawienia oraz usługi, a „klucz” do nich mieć zawsze przy sobie. Parametry te, dzięki kodowi zostaną automatycznie odtworzone w każdym innym modelu Volkswagena, za którego kierownicą znajdzie się jego posiadacz.

Entuzjaści nowych technologii, którzy odwiedzili targi w Las Vegas mogli tego doświadczyć dzięki aplikacji przygotowanej specjalnie na to wydarzenie – VW CES 2017 (dla systemów iOS i Android). Dzięki niej zwiedzający tworzyli swój własny profil, czyli identyfikator Volkswagen User ID z nowymi, innowacyjnymi funkcjami, właściwymi dla danego użytkownika. Na poszczególnych stanowiskach zwiedzający targi mogli te dane szybko i w łatwy sposób skonfigurować dla swojego własnego ID. W aplikacji można było zapisać różne funkcje, np. wybór ulubionego rodzaju oświetlenia we wnętrzu auta. Wszystkie ustawienia działały online. Dzięki wystawowym autom – Connected Car, zwiedzający mieli możliwość przetestowania na bieżąco działania ich osobistych ustawień.

W postaci „Interactive Experience” Volkswagen zaprezentował podczas tegorocznego CES zaawansowane systemy obsługi będące na wyposażeniu Golfa R Touch (debiut CES 2015) i BUDD-e (debiut CES 2016).

Podczas CES 2017 swoją premierę miał 3D Active Info Display. W jego skład wchodzą dwa ekrany umieszczone jeden za drugim, co daje niepowtarzalną głębię obrazu oraz zapewnia jego najwyższą jakość.

Funkcja Eyetracking pokazuje z kolei, że obsługa przy pomocy dotyku oraz sterowania gestami może być jeszcze szybsza i jeszcze wygodniejsza.

Wyświetlacz AR Head-up łączy natomiast świat rzeczywisty z wirtualnym. Wyświetla on wirtualne grafiki informacyjne przed samochodem. Wskazania systemu wpisują się w rzeczywiste pasy na jezdni i stają się naturalnym otoczeniem auta, dzięki temu kierowca łatwiej może je śledzić i szybciej zrozumieć informację, którą ze sobą niosą. Nic nie odwraca więc jego uwagi od drogi.

Zupełnie nowe wrażenia zapewnia wizjonerski pojazd I.D. Jest to pierwszy model Volkswagena stworzony na bazie modułowej platformy do produkcji samochodów elektrycznych (MEB), który na jednym ładowaniu może pokonać maksymalnie 600 km, sprawiając, że auta nieemitujące żadnych szkodliwych substancji będą mogły pojawić się na drogach na szeroką skalę. Jednak I.D. oznacza nową jakość nie tylko pod względem zasięgu. Seryjna wersja tego samochodu pojawi się na rynku w 2020 roku.

Źródło: VW

Podobne

Volkswagen Jetta VI. Praktyczna jak sedan? Test

Ileż to razy słyszeliśmy, że jedynym sensownym autem dla rodzin czy osób prowadzących aktywny tryb życia, które będzie w stanie pomieścić sprzęt sportowy lub kempingowy, są kombi, vany lub SUV-y. Testowana Jetta zadaje kłam tej teorii (materiał z archiwum VW Trends). Jetta należy do najstarszych modeli w aktualnej ofercie Volkswagena. Kompaktowy sedan zadebiutował na nowojorskim…

VW_up!_tuning_4engine

Ten VW up! ma 300 KM i napęd 4×4 – TUNING

300-konny silnik, stały napęd 4x4 z blokadami i ceramiczne sprzęgło. Brzmi co najmniej jak opis samochodu, który Volkswagen Motorsport wystawiał do WRC, ale stanowi wyciąg z danych technicznych up! przygotowanego w Nowym Sączu. Produkowany od 2011 r. up!, choć jest najmniejszym modelem Volkswagena, ma zadatki na sportowe auto. W seryjnym wydaniu waży niewiele (poniżej 900…