Nowe MINI Cooper ma nowy wygląd i silniki, ale czy zachował styl? - Trends Magazines

Nowe MINI Cooper ma nowy wygląd i silniki, ale czy zachował styl?

Nowe MINI Cooper S 2024 20

To już piąta generacja kultowego MINI, które teraz debiutuje w nowej formie. Stylistyki wciąż nie można pomylić z żadną inną, ale nowe MINI Cooper wciąż będzie tak samo fajne, jak poprzednicy? Do oferty trafiają MINI Cooper C i MINI Cooper S.

Brytyjska marka podzieliła na etapy debiut nowego modelu. W ubiegłym roku na rynku pojawił się samochód w „starej skórze”, ale z nowym elektrycznym napędem jako MINI Cooper E oraz Cooper SE, a teraz dostaliśmy auto z nową stylistyką i nowymi jednostkami napędowymi, także tymi konwencjonalnymi. 

TEST MINI Cooper SE – płynie z prądem

Auta nie da się pomylić z żadnym innym

Patrząc na nowe MINI z zewnątrz od razu wiadomo, z jakim autem mamy do czynienia. Niemal pionowa szyba, duże okrągłe reflektory oraz wystające lusterka to element znany już z pierwszego nowoczesnego MINI z początku wieku. 

Krótkie zwisy karoserii i krótka maska kontrastują z długim rozstawem osi i nadają typowe dla MINI proporcje. Na poziomej kolumnie między wlotami powietrza umieszczony jest najmniejszy jak dotąd radar. W nowym MINI Cooper nad bezpieczeństwem kierowcy czuwa aż 12 czujników ultradźwiękowych.

Wnętrze MINI Coopera to zupełna nowość. Nowa jest kierownica i okrągły wyświetlacz OLED, który obsługuje większość funkcji w aucie.  Typowy dla samochodów MINI pozostał pasek przełączników. Obsługują one najważniejsze funkcje jazdy (hamulec postojowy, dźwignię biegów, przycisk start/stop, tryby Experience) oraz głośność audio. Dźwignia do zmiany biegów na konsoli środkowej ustąpiła miejsca półce do bezprzewodowego ładowania smartfona. 

Zagadkowy Mini Cooper

W górnej części wyświetlacza widoczne są informacje dotyczące pojazdu, takie jak prędkość i zużycie paliwa, a w menu głównym funkcje są ułożone poziomo jako widżety i można je wybierać poprzez przesuwanie palcem. W dolnej części wyświetlacza nowego MINI można bezpośrednio wybierać punkty menu nawigacji, multimediów, telefonu i klimatyzacji.

Nowe MINI Cooper będzie dostępne w czterech wersjach

Pakiety stylistyczne Essential, Classic, Favoured i JCW oferują różnorodne możliwości indywidualizacji pojazdu. W zależności od pakietu w nowym MINI Cooperze C i MINI Cooperze S do wyboru są różne kolory karoserii i elementy wyposażenia wnętrza.

Zdany egzamin Mini Coopera S

Lakiery można łączyć z jednym z czterech kolorów dachu, aby uzyskać różnorodne kontrasty. Ekskluzywną opcją w połączeniu z pakietem Favoured Trim jest wykonany w specjalnej technologii natrysku charakterystyczny dach Multitone z gradientem trzech różnych kolorów. 16- i 18-calowe obręcze kół ze stopów lekkich dostępne są w nowych wzorach. Mnogość opcji kolorystycznych i wyposażenia sprawią, że trudno będzie znaleźć dwa takie same egzemplarze. 

MINI Cooper C – ceny w Polsce

Cooper C to podstawowa odmiana (niegdyś znana jako One) z 3-cylindrowym silnikiem o pojemności 1.5 litra. Generuje 115 kW / 156 KM mocy i maksymalny moment obrotowy 230 Nm. Auto przyspiesza od 0 do 100 km/h w 7,7 sekundy. MINI Cooper C w wersji Essential kosztuje w Polsce co najmniej 111 900 zł. 

Linia Classic startuje od 121 700 zł, Favoured od 135 300 zł, a usportowiony JCW od 148 100 zł. 

MINI Cooper S – ceny w Polsce

Czterocylindrowy silnik MINI Cooper S o mocy 150 kW / 204 KM osiąga maksymalny moment obrotowy 300 Nm i przyspiesza od 0 do 100 km/h w 6,6 sekundy. Auto z tym silnikiem w wersji Essential to wydatek co najmniej 124 900 zł.

  • Cooper S Classic – 134 700 zł
  • Cooper S Favoured – 148 300 zł
  • Cooper S JCW – 161 100 zł

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Podobne

DS 4 – nietuzinkowy kompakt prosto z Francji

Ależ to jest "porROMBane" auto! Takie pełne rombów. Dokładnie to miałem na myśli. Chociaż, gdyby spojrzeć na temat nieco szerzej, to zupełnie nowy DS4 nie jest zwykłym samochodem. To taki motoryzacyjny odpowiednik Michała Szpaka, przy którym wszystkie Astry i Focusy grają co najwyżej na trąbce w orkiestrze strażackiej. Mógłbym na niego patrzeć godzinami. Francuzi znają…

Tuning-BMW-E28-520i-widok z przodu

Sposób na samodzielny tuning BMW E28 520i

Leszek z marką BMW związany jest od dzieciństwa. Miał w swoim życiu kilka modeli, ale ostatecznie wybrał E28, przy którym pozostał. E28 520i z 1986 roku kupił w 2009 roku. Była to wersja na rynek szwajcarski w kolorze Achattgruen metallic. W oczy rzucały się od razu i drażniły nowego właściciela stalowe felgi i zawieszenie wysokie jak w Golfie Country. Tak nie mogło zostać. Silnik…