To już piąta generacja kultowego MINI, które teraz debiutuje w nowej formie. Stylistyki wciąż nie można pomylić z żadną inną, ale nowe MINI Cooper wciąż będzie tak samo fajne, jak poprzednicy? Do oferty trafiają MINI Cooper C i MINI Cooper S.
Brytyjska marka podzieliła na etapy debiut nowego modelu. W ubiegłym roku na rynku pojawił się samochód w „starej skórze”, ale z nowym elektrycznym napędem jako MINI Cooper E oraz Cooper SE, a teraz dostaliśmy auto z nową stylistyką i nowymi jednostkami napędowymi, także tymi konwencjonalnymi.
Auta nie da się pomylić z żadnym innym
Patrząc na nowe MINI z zewnątrz od razu wiadomo, z jakim autem mamy do czynienia. Niemal pionowa szyba, duże okrągłe reflektory oraz wystające lusterka to element znany już z pierwszego nowoczesnego MINI z początku wieku.
Krótkie zwisy karoserii i krótka maska kontrastują z długim rozstawem osi i nadają typowe dla MINI proporcje. Na poziomej kolumnie między wlotami powietrza umieszczony jest najmniejszy jak dotąd radar. W nowym MINI Cooper nad bezpieczeństwem kierowcy czuwa aż 12 czujników ultradźwiękowych.
Wnętrze MINI Coopera to zupełna nowość. Nowa jest kierownica i okrągły wyświetlacz OLED, który obsługuje większość funkcji w aucie. Typowy dla samochodów MINI pozostał pasek przełączników. Obsługują one najważniejsze funkcje jazdy (hamulec postojowy, dźwignię biegów, przycisk start/stop, tryby Experience) oraz głośność audio. Dźwignia do zmiany biegów na konsoli środkowej ustąpiła miejsca półce do bezprzewodowego ładowania smartfona.
W górnej części wyświetlacza widoczne są informacje dotyczące pojazdu, takie jak prędkość i zużycie paliwa, a w menu głównym funkcje są ułożone poziomo jako widżety i można je wybierać poprzez przesuwanie palcem. W dolnej części wyświetlacza nowego MINI można bezpośrednio wybierać punkty menu nawigacji, multimediów, telefonu i klimatyzacji.
Nowe MINI Cooper będzie dostępne w czterech wersjach
Pakiety stylistyczne Essential, Classic, Favoured i JCW oferują różnorodne możliwości indywidualizacji pojazdu. W zależności od pakietu w nowym MINI Cooperze C i MINI Cooperze S do wyboru są różne kolory karoserii i elementy wyposażenia wnętrza.
Lakiery można łączyć z jednym z czterech kolorów dachu, aby uzyskać różnorodne kontrasty. Ekskluzywną opcją w połączeniu z pakietem Favoured Trim jest wykonany w specjalnej technologii natrysku charakterystyczny dach Multitone z gradientem trzech różnych kolorów. 16- i 18-calowe obręcze kół ze stopów lekkich dostępne są w nowych wzorach. Mnogość opcji kolorystycznych i wyposażenia sprawią, że trudno będzie znaleźć dwa takie same egzemplarze.
MINI Cooper C – ceny w Polsce
Cooper C to podstawowa odmiana (niegdyś znana jako One) z 3-cylindrowym silnikiem o pojemności 1.5 litra. Generuje 115 kW / 156 KM mocy i maksymalny moment obrotowy 230 Nm. Auto przyspiesza od 0 do 100 km/h w 7,7 sekundy. MINI Cooper C w wersji Essential kosztuje w Polsce co najmniej 111 900 zł.
Linia Classic startuje od 121 700 zł, Favoured od 135 300 zł, a usportowiony JCW od 148 100 zł.
MINI Cooper S – ceny w Polsce
Czterocylindrowy silnik MINI Cooper S o mocy 150 kW / 204 KM osiąga maksymalny moment obrotowy 300 Nm i przyspiesza od 0 do 100 km/h w 6,6 sekundy. Auto z tym silnikiem w wersji Essential to wydatek co najmniej 124 900 zł.
- Cooper S Classic – 134 700 zł
- Cooper S Favoured – 148 300 zł
- Cooper S JCW – 161 100 zł