Nowe BMW X3 M Competition oraz BMW X4 M Competition - Trends Magazines

Nowe BMW X3 M Competition oraz BMW X4 M Competition

BMW X3 M X4 M Competition

BMW M GmbH odświeża BMW X3 M Competition oraz BMW X4 M Competition dzięki nowym elementom stylistycznym przejętym ze zmodernizowanych BMW X3 i BMW X4, zmianom charakterystycznym dla modeli M oraz nowej koncepcji obsługi.

Osiągi na poziomie superaut

Dzięki maksymalnemu momentowi obrotowemu, zwiększonemu o 50 Nm do 650 Nm, i nowemu, kutemu wałowi korbowemu o lekkiej konstrukcji, najmocniejszy 6-cylindrowy rzędowy silnik benzynowy BMW o mocy 375 kW (510 KM) zapewnia większą elastyczność i pozwala aktualnie na uzyskanie lepszego o 0,3 s przyspieszenia od 0 do 100 km/h w 3,8 s.
Prędkość maksymalna jest ograniczona elektronicznie do 250 km/h, z opcjonalnym pakietem M Driver limit wynosi 285 km/h.
Wprowadzenie na rynek nowego BMW X3 M Competition i nowego BMW X4 M Competition rozpoczyna się od sierpnia 2021 r.
8-stopniowa skrzynia M Steptronic z Drivelogic i sportowy układ wydechowy M z płynnie regulowanymi klapami w wyposażeniu standardowym.

Napęd na wszystkie kołaBMW X3 M X4 M Competition

Napęd na wszystkie koła M xDrive posiada większe przeniesienie napędu na tył i łączy zalety wynikające z transmisji napędu na wszystkie cztery koła ze sprawdzonymi właściwościami dynamicznymi klasycznego napędu tylnego.
Standardowy adaptacyjny układ jezdny M o specjalnej charakterystyce z elektronicznie sterowanymi amortyzatorami, łączy wysoki komfort codziennej jazdy i typową dla M, wyjątkową dynamikę jazdy. Pływający układ hamulcowy M z zaciskami hamulcowymi lakierowanymi standardowo na kolor niebieski lub na życzenie w błyszczącym kolorze czarnym lub czerwonym.
Nowe 21-calowe, frezowane i kute obręcze kół M 892M Star Spoke w kolorze Jet Black pozwalają zaoszczędzić 2 kg masy na każde koło.

Kontrowersyjny styl BMW X3 M Competition oraz BMW X4 M Competition

Przejęta z odświeżonych modeli BMW X3 i BMW X4, powiększona atrapa chłodnicy BMW z jednoczęściową ramą; czarna przekładka zapewnia optyczną separację części atrapy chłodnicy BMW, rama i podwójny grill atrapy chłodnicy są utrzymane w błyszczącym kolorze czarnym. Oprócz standardowych diodowych reflektorów adaptacyjnych z funkcją matrycy, spłaszczonych o ok. 10 milimetrów, dostępne są teraz jako wyposażenie dodatkowe także światła laserowe BMW o zasięgu do 650 metrów.
Jeszcze bardziej wyraziście wykonany pas przedni M; wyjątkowo charakterystyczne są nowe, umieszczone pionowo i wydłużone boczne wloty powietrza, które rozchodzą się w dół w kierunku krawędzi aerodynamicznej, zagięte do środka pojazdu i obramowane osłonami w błyszczącym kolorze czarnym. Polakierowane w błyszczącym kolorze czarnym są osłony zoptymalizowanych pod kątem aerodynamicznym lusterek zewnętrznych M, skrzela M oraz w BMW X4 M Competition także spojler tylny.

Co jeszcze w BMW X3 M Competition oraz BMW X4 M CompetitionBMW X3 M X4 M Competition

BMW X3 M Competition przejmuje z odświeżonego BMW X3 w pełni diodowe lampy tylne z czarnym obramowaniem i węższą grafiką świetlną; dolna część pasa tylnego jest charakterystyczna dla M i polakierowana w błyszczącym kolorze czarnym.
Nowy pas tylny BMW X4 M Competition posiada szeroką, wyróżniającą się wstawkę w kształcie kowadła, która jest polakierowana w błyszczącym kolorze czarnym. W obu modelach dwie pary końcówek rury wydechowej sportowego układu wydechowego M w kolorze czarnego chromu otaczają duży dyfuzor.Nowe kolory: metalizowany czarny karbon M, metalizowany szary Brooklyn M, metalizowany niebieski M Marina Bay i żółty M Sao Paulo; po raz pierwszy dostępny jest także szeroki wybór lakierów BMW Individual, na przykład matowy Frozen Marina Bay Blue.

Kabina jak w aucie sportowymBMW X3 M X4 M Competition

Fotele sportowe M z regulowanymi elektrycznie zagłówkami i logo M w wyposażeniu standardowym; oprócz rozszerzonej tapicerki ze skóry Merino w czterech zestawieniach kolorystycznych dostępna jest opcjonalnie rozszerzona tapicerka BMW Individual ze skóry Merino w kolorze truflowym. Wyloty powietrza mają nowe listwy galwaniczne, listwy ozdobne są teraz wykonane standardowo w ciemnym aluminium Rhombicle, na życzenie dostępny jest m.in. nowy wariant – jesion porowaty.
BMW Live Cockpit Professional z w pełni cyfrowym zespołem ekranów i dwoma 12,3-calowymi wyświetlaczami; system nagłośnienia Surround marki Harman Kardon teraz w wyposażeniu standardowym.

Elektronika i elementy z M3/M4

W pełni cyfrowy wyświetlacz wskaźników oferuje między innymi M View z charakterystycznymi wskazaniami przejętymi z modeli BMW M8; wskazania M widoczne są również na dostępnym opcjonalnie wyświetlaczu BMW Head-up.
Oparty na chmurze system nawigacyjny BMW Maps do niezwykle szybkiego i dokładnego obliczania tras i godzin przyjazdu.
Zoptymalizowana integracja ze smartfonem: oprócz Apple CarPlay można teraz używać także Android Auto; inteligentny asystent osobisty BMW może teraz regulować również klimatyzację, otwierać i zamykać szyby lub zmieniać tryby przełącznika właściwości jezdnych. Dzięki systemowi operacyjnemu BMW 7 i zdalnej aktualizacji oprogramowania BMW X3 M Competition i BMW X4 M Competition są zawsze na bieżąco z najnowszym oprogramowaniem, a aktualizacje nowych usług i dodatkowych funkcji pojazdu mogą być pobierane „over the air”. Znacznie rozszerzona gama nowoczesnych systemów wspomagających kierowcę z BMW X3 i BMW X4: po raz pierwszy na życzenie dostępne są system asystujący kierowcy Professional i rejestrator jazdy BMW, a opcjonalny asystent parkowania zawiera teraz asystenta cofania. Zaprojektowany na nowo panel sterowania na konsoli środkowej pochodzi z aktualnych modeli BMW M3 i M4 i oprócz dźwigni biegów M z przełącznikiem Drivelogic, kontrolera BMW i umieszczonego teraz tutaj czerwonego przycisku uruchamiania silnika, posiada dwa nowe przyciski bezpośredniego dostępu do ustawień napędu i układu jezdnego, a także tryby M.

Podobne

Tuning-BMW-E36-320i-widok z przodu

Nietuzinkowe, zapadające w pamięć BMW E36 320i

Albo grubo, albo wcale. Na pewno znacie to powiedzenie! Wojtek, właściciel opisywanego samochodu, postanowił pójść na całość. Półśrodki go nie interesowały. Czy jest grubo? Poznajcie historię nietuzinkowego, zapadającego w pamięć BMW E36 i sami odpowiedzcie na wyżej zadane pytanie! Debiutujące w 1990 roku BMW E36 było kolejną generacją popularnej trójki. Samochód oferowany był w kilku wersjach nadwoziowych (sedan, coupé,…

Ceramiczne układy hamulcowe dla BMW

Przez lata ceramiczne układy hamulcowe były zarezerwowane dla supersamochodów. Rozwiązanie pozwoli staje się coraz bardziej dostępne. Na popularyzację ceramiki poczekamy jednak wiele lat. Szkoda, bo ceramiczne układy hamulcowe są wyjątkowo odporne na zużycie, a przy okazji wykazują imponującą odporność na przegrzanie. Nie zaszkodzi im nawet wielokrotne hamowanie z maksymalnej prędkości. Ceramika wytrzymuje temperaturę rzędu 1400…