Moda na uterenowione auta ani myśli przemijać. By w pełni wykorzystać rynkowe trendy, w Bawarii opracowano BMW X2.
Spoglądając na masywne i przysadziste auto, trudno mówić o SUV-ie bądź – znanym z nomenklatury BMW – SAV-ie. X2 to crossover o sportowym zacięciu, czy jak kto woli – kompakt z terenowym pakietem, który najwyżej nadaje się do forsowania wyższych krawężników. Inna sprawa, że właśnie z myślą o takich „bezdrożach” większość nabywców wybiera SUV-y. BMW X2 powstało na płycie UKL. Oznacza to bliskie spokrewnienie chociażby z X1. BMW X2 przejęło z niego chociażby wnętrze czy układ napędowy z poprzecznie ustawionymi silnikami. Na początku BMW X2 będzie oferowana w trzech wersjach silnikowych – dieslami xDrive20d (190 KM, 400 Nm) i xDrive25d (231 KM, 450 Nm), a także benzynowej sDrive20i (192 KM, 280 Nm), która otrzyma nową, siedmiobiegową dwusprzęgłową skrzynię. Napęd na przednie koła nie przeszkodzi w osiąganiu 100 km/h w czasie 7,7 sekundy. Diesle z kolei zostaną połączone z ośmiobiegową przekładnią firmy Aisin. Później pojawią się trzycylindrowe sDrive18i (140 KM, 220 Nm) oraz xDrive20i, sDrive18d oraz xDrive18d (150 KM, 330 Nm), dostępne także z manualnymi skrzyniami. Konstrukcja płyty UKL nie pozwoli na zastosowanie sześciocylindrowego motoru. W grę natomiast wchodzi – znany już z Mini Countrymana czy BMW 2 Active Tourer – napęd hybrydowy plug-in. Na razie koncern nie wspomina jednak o takim rozwiązaniu.
Tradycyjnie zamawiający będzie miał możliwość szerokiej personalizacji auta samodzielnie wybieranymi opcjami, pakietami lub poziomami wyposażenia. Poza znanym z innych modeli BMW M Sport dostępny będzie wariant M Sport X, łączący dodatki typowe dla rodzin BMW M i BMW X. Brzmi karkołomnie, ale cieszy oko (nieprzypadkowo na pierwszych zdjęciach skupiono się na wersji M Sport X), więc zainteresowanych z pewnością nie zabraknie. Główną różnicą między wersjami M Sport, a M Sport X będzie kolor paneli dekoracyjnych nadwozia. W M Sport nakładki na błotniki, drzwi i progi będą w kolorze karoserii, z kolei wstawki w zderzakach – czarne. W M Sport X dodatki te będą utrzymane natomiast w odcieniu Frozen Grey. Prześwity obu wersji będą identyczne, chociaż dzięki jaśniejszym listwom X2 M Sport X może sprawiać wrażenie nieco wyżej zawieszonego. Zgodnie z aktualnymi trendami BMW X2 będzie dostępne z całkowicie diodowymi reflektorami i świetnie wyglądającymi, ale mało praktycznymi kołami o średnicy nawet 19 czy 20 cali. Standardem będą 17-calowe obręcze.BMW X2 jest o przeszło o siedem centymetrów niższe od X1, a do tego krótsze. Rozstaw osi pozostał taki sam, więc skróceniu musiały ulec zwisy nadwozia. W kombinacji ze świeżymi, a zarazem nowoczesnymi liniami karoserii X2 sprawiło to, że pozostałe modele BMW z dnia na dzień zaczęły wyglądać nudno i nieco archaicznie. Nie lada smaczkiem jest nawiązujący do kultowych modeli 2000 CS oraz 3.0 CSL logotyp marki na tylnym słupku. Producent zwraca uwagę na rekordowy w klasie współczynnik oporu aerodynamicznego (Cd 0,28), który oznacza, że nawet przy autostradowych prędkościach szumy powietrza nie powinny być dokuczliwe, a zapotrzebowanie na paliwo utrzyma się na rozsądnym poziomie. Zdolność nadwozia do rozcinania słupa powietrza jest oczywiście pokłosiem spłaszczenia sylwetki samochodu. BMW zachowało jednak umiar, czego dowodem jest pojemność bagażnika – stopniała jedynie o 35 l względem X1 (do 470 l).
Można stawiać duże pieniądze, że wchodzące na rynek w marcu 2018 r. BMW X2 stanie się jednym z najczęściej wybieranym modelem marki. A jeżeli ceny zostaną dobrze skalkulowane, kto wie, czy nie najczęściej.
Kilkudziesięcioletnie bawarskie samochody cieszą się w naszym kraju niesłabnącym zainteresowaniem. Jedni widzą w nich relatywnie tanie auto dające przyjemność z jazdy, inni obdarzają wyjątkowym uczuciem i cieszą się z posiadania pełnoprawnego klasyka. Są także tacy, którzy według własnego gustu modyfikują swoje bawarki. Jedną z takich osób jest Piotr, właściciel prezentowanej E30 w stylu german. BMW E30 serii 3 zadebiutowało w 1982 roku i było…
BMW E34 jest dziś jak na lekarstwo. Zadbane egzemplarze kosztują krocie, a oryginalnie zachowane sztuki występują niezwykle rzadko. Jednak teraz na sprzedaż pojawiła się bardzo ciekawa wersja modelu 525 tds. Ciekawa, bo to oryginalna niemiecka taksówka. Ceny BMW E34 potrafią przyprawić o ból głowy. Najbardziej wartościowe są oczywiście egzemplarze kolekcjonerskie i to te z modelu…
Serwis wykorzystuje ciasteczka (cookies) w celu: utrzymania sesji zalogowanego Użytkownika, gromadzenia informacji związanych z korzystaniem z serwisu, ułatwienia Użytkownikom korzystania z niego oraz tworzenia statystyk oglądalności. Użytkownik ma możliwość skonfigurowania ustawień cookies za pomocą ustawień swojej przeglądarki internetowej. Użytkownik wyraża zgodę na używanie i wykorzystywanie cookies oraz ma możliwość wyłączenia cookies za pomocą ustawień swojej przeglądarki internetowej. Polityka prywatnościAkceptuję
Privacy & Cookies Policy
Privacy Overview
This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these cookies, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may have an effect on your browsing experience.
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.