BMW M GmbH prezentuje nowe BMW M5 i BMW M5 Competition. Silnik V8 o pojemności 4,4 l z technologią BMW M TwinPower Turbo generuje w BMW M5 moc 600 KM, a w BMW M5 Competition 625 KM. BMW M5 przyspiesza od 0 do 100 km/h w 3,4 s, a wersja Competition jest jeszcze szybsza.
Co nowego?
Unowocześniona atrapa chłodnicy BMW sięga tak jak w BMW serii 5 niżej w zderzak, a chromowana, jednoczęściowa teraz ramka otacza obie nerki z charakterystycznymi dla M podwójnymi listwami i znaczkiem M.
Nowy pas przedni ma bardziej wyrazisty kształt i większe boczne wloty powietrza. Duży centralny wlot powietrza ma kształt sześciokąta i mieści chłodnicę oleju oraz czujnik radarowy aktywnego regulatora prędkości (ACC). Nowością jest kolor szary Brands Hatch i czerwony Motegi metalizowany oraz lakiery BMW Individual niebieski tanzanit II metalizowany, czerwony awenturyn II metalizowany i matowy mroźny bazalt metalizowany. W wyposażeniu dodatkowym dostępne są teraz również znane z BMW M8 20-calowe frezowane obręcze kół M Double Spoke w kolorze Orbit Grey.
Napęd na tył, czy na obie osie?
Wyposażenie standardowe obejmuje 8‑stopniową skrzynię M Steptronic z układem Drivelogic oraz napęd na wszystkie koła M xDrive z opcją 2WD do jazdy na samym napędzie tylnym.
Dlaczego Competition?
BMW M5 Competition jest w porównaniu z BMW M5 o 7 mm niższe i ma specyficzne modyfikacje zawieszenia. Zestrojenie dostosowane do zwiększonej mocy jest szczególnie efektywne na torze wyścigowym. Nowe amortyzatory z BMW M8 Gran Coupé oraz nowe zestrojenie układu jezdnego dają BMW M5 Competition jeszcze lepsze prowadzenie i właściwości jezdne podczas jazdy na limicie, a jednocześnie zwiększają komfort jazdy. BMW M5 Competition przyspiesza do 100 km/h osiąga w czasie 3,3 s, a do 200 km/h w czasie 10,8 s.
M Mode
Przycisk M Mode pozwala na szybkie przełączanie pomiędzy ustawieniami ROAD i SPORT, natomiast przycisk Setup prowadzi bezpośrednio do menu na monitorze centralnym, gdzie można indywidualnie konfigurować opcje napędu i zawieszenia. BMW M5 Competition ma również tryb TRACK, który zapewnia wrażenia z jazdy zbliżone do tych na torze wyścigowym.