Nowe BMW M5 G90 już na testach na Nürburgring! - Trends Magazines

Nowe BMW M5 G90 już na testach na Nürburgring!

Wielki krokami nadchodzi nowa generacja BMW M5. Spokojnie, to nie będzie zelektryfikowane wozidełko z małym silnikiem, choć elektryfikacja go nie ominie. 

Nowe BMW Serii 5 zbliża się wielkimi krokami. Oprócz zwykłych wersji, pojawi się także po raz pierwszy w 100-procentach elektryczna „piątka”. Nie zabraknie też oczywiście ekstremalnego M5, które właśnie jest testowane na kultowym torze Nürburgring. 

W BMW M5 G90 pozostanie silnik V8 i będzie on hybrydą plug-in, co oznacza że będziemy mieć do czynienia z mocnym motorem elektrycznym z możliwością ładowania kablem. Jednostka napędowa ma być mocno zbliżona do tej z modelu XM, gdzie silnik S68 osiąga moc 653 KM (489 KM z silnika spalinowego i 197 z elektrycznego) i aż 800 Nm. W nowym M5 spodziewamy się liczby zbliżonej do 700 KM, więc będzie to najmocniejsze M5 w historii.

Na temat wyglądu auta niewiele można powiedzieć, bo na razie po ulicach jeździ mocno zakamuflowany egzemplarz. Możemy spodziewać się dużych wlotów powietrza, dużej ilości karbonu i czterech końcówek układu wydechowego. Co ciekawe, sądząc po przodzie grill nie będzie karykaturalnych rozmiarów. I dobrze! 

Czy doczekamy się BMW M5 Touring?

Spekuluje się, że pojawi się także rodzinna odmiana Touring. BMW widocznie jest zadowolone z rozgłosu jaki zyskało M3 Touring, więc nie wykluczone, że także i w większym modelu zobaczymy wersję kombi. Szef BMW M,  Frank van Meel nawet stwierdził, że „powinniśmy wypatrywać testowego egzemplarza na torze Nürburgring”, a to już nie przelewki. 

Możemy spodziewać się, że nowe BMW M5 zadebiutuje jeszcze w tym roku. Czekamy z niecierpliwością!

Wpadnijcie podyskutować o nowym BMW Serii 5 na forum BMW Klub Polska. Dużo się tam dzieje!

fot. motor1.com

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Podobne

Ozdoba AutoMuseum Volkswagena

Przed laty samochody były budowane ręcznie, powstawały w niewielkich seriach i zachwycały linią nadwozia czy wykończeniem wnętrza. Jednym z ostatnich reliktów złotej ery jest Rometsch Lawrence. Karosserie Friedrich Rometsch rozpoczęło działalność w 1924 r. Korzenie berlińskiej manufaktury sięgają jeszcze dalej – jej założyciel wraz z synem Fritzem uczył się fachu w manufakturze Erdmann & Rossi.…

Zanim kupisz używane BMW – kontrola VIN (cz.3)

Po oględzinach nadwozia i dokładnym mechanicznym sprawdzeniu auta pora zajrzeć w papiery "naszego"BMW. Dokumenty należy prześwietlić pod kątem zgodności. Dane widniejące w dowodzie rejestracyjnym muszą się zgadzać z danymi zawartymi w karcie pojazdu. Należy zwrócić uwagę czy sprzedający jest jedynym właścicielem pojazdu, oraz czy pojazd nie jest zastawiony np. w banku. Przed zakupem bezwzględnie musimy skontrolować czy numery…