Nowe BMW M2 CS bez tajemnic: 530 KM i 3,8 do „setki” - Trends Magazines

Nowe BMW M2 CS bez tajemnic: 530 KM i 3,8 do „setki”

BMW M2 CS na torze

BMW M2 CS, które swój debiut miało nad malowniczym jeziorem Como odsłoniło pozostałe tajemnice. Co ma pod maską, co we wnętrzu i czym się wyróżnia. Oto garść faktów.

BMW M2 CS na torze w czasie jazdy

Produkowane w Meksyku (blisko do USA, które ma być jednym z głównych rynków zbytu) M2 CS bazujące na płycie podłogowej obecnej generacji M2 nie będzie produktem masowym – jego liczba będzie limitowana. Rozpędzające się do 100 km/h w 3,8 sekundy auto na rynek trafi pod koniec lata 2025 r. Cena w Polsce oszacowana została na 520.000 PLN.

BMW M2 CS tył auta

Lżejsze i bardziej karbonowe

M2 w wersji CS jest najlżejszym BMW M2 obecnej generacji – waży 30 kg mniej. To zasługa m.in. dużej liczby elementów zewnętrznych i wewnętrznych wykonanych z tworzywa sztucznego wzmocnionego włóknem węglowym (tzw. CFRP).

BMW M2 CS wydech

Oprócz nakładek lusterek zewnętrznych z karbonu wykonany jest dach M i dyfuzor tylny CS. Sportowy wygląd dopełnia przedni splitter w matowym kolorze czarnym i ekskluzywna czarna osłona chłodnicy BMW M ze zoptymalizowanymi wlotami powietrza. Charakterystycznym elementem jest lekka tylna klapa z karbonu ze zintegrowanym spojlerem typu ducktail.

BMW M2 CS grill

We wnętrzu czeka na nas wykonany z tworzywa sztucznego wzmocnionego włóknem węglowym panel sterowania.

BMW M2 CS fotele

Kierowca i pasażer obok siedzą na lekkich, podgrzewanych karbonowych fotelach kubełkowych M”. Zintegrowane zagłówki można też zdemontować, a możliwość montażu wielopunktowych pasów bezpieczeństwa pozwala przystosować samochód do jazdy na torze wyścigowym.

BMW M2 CS kokpit

Całość uzupełniają w standardowym wyposażeniu kute obręcze kół M ze stopów lekkich.

6 cylindrów i więcej mocy

Sercem nowego M2 CS jest 3-litrowy rzędowy silnik 6-cylindrowy.W porównaniu do BMW M2 ze standardową 8-biegową skrzynią M Steptronic z układem Drivelogic maksymalny moment obrotowy wzrósł o 50 Nm do 650 Nm i jest dostępny w zakresie 2650-5730 obr/min. Silnik osiąga maksymalną moc 530 KM przy 6250 obr/min, a maksymalna prędkość obrotowa to 7200 obr/min. Aby zapewnić błyskawiczne reakcje na naciśnięcie pedału gazu i zagwarantować, że poprawione parametry i ostrzejsza charakterystyka silnika dostarczą szczególnie intensywne doświadczenie, zoptymalizowano działanie przyspieszenia i reakcję we wszystkich trybach jazdy wybieranych w menu M Setup.

silnik BMW M2 CS

Silnik ma wiele detali zaczerpniętych z motorsportu. Układ M TwinPower Turbo silnika obejmuje dwie turbosprężarki typu mono-scroll, z których każda dostarcza sprężone powietrze do trzech cylindrów, intercooler zasilany z obiegu niskotemperaturowego oraz elektronicznie sterowaną przepustnicę. Pakiet technologiczny obejmuje również bezpośredni wtrysk benzyny High Precision Injection działający przy maksymalnym ciśnieniu 350 barów, zmienne sterowanie zaworami VALVETRONIC i bezstopniową regulację wałka rozrządu Double VANOS. Jednostka napędowa ma beztulejową, wyjątkowo sztywną skrzynię korbową w konstrukcji zamkniętej, lekki kuty wał korbowy, gładzie cylindrów z żelazową powłoką nakładaną metodą metalizacji łukowej (LDS) oraz rdzeń głowicy cylindrów wykonany w procesie druku 3D.

BMW M2 CS dźwignia zmiany biegów

Standardowo silnik połączony jest z 8-stopniową skrzynią M Steptronic z układem Drivelogic. Charakterystykę zmiany biegów można dostosować przyciskiem Drivelogic w dźwigni w trzech wyraźnie różnych stopniach. Oprócz dźwigni biegów w aktualnej stylistyce M Design karbonowe łopatki przy kierownicy umożliwiają także sekwencyjną interwencję w wybór przełożenia.

Osiągi

0 do 100 km/h to 3,8 s – dwie dziesiąte sekundy mniej niż w modelu podstawowym. 0 do 200 km/h to 11,7 s, a przy metodzie „1-foot rollout” 11,4 s. Sprint od 80 do 120 km/h zajmuje 3,4 sekundy, a V-maks. w pakiecie M Driver jest ograniczona elektronicznie do 302 km/h.

Zawieszenie i hamulce

Zawieszenie zostało obniżone o 8 mm i dostosowane do pojazdu poprzez dostrojenie sprężynowania, amortyzacji i systemów kontroli układu jezdnego. Standardowe zawieszenie adaptacyjne M jest starannie dostrojone do tego modelu, jak układ kierowniczy M Servotronic, mechanizm różnicowy M Sport i zintegrowany układ hamulcowy.

BMW M2 CS logo na klapie bagażnika

Montowany standardowo układ hamulcowy M z pływającymi tarczami i czerwonymi zaciskami hamulcowymi ma gwarantować precyzyjne hamowanie. Opcjonalnie oferowane są hamulce węglowo-ceramiczne M ze złotymi zaciskami.

BMW M2 CS obręcz koła

Standardowe wyposażenie obejmuje ekskluzywne dla CS kute obręcze kół M ze stopów lekkich Double Spoke w matowym kolorze Gold Bronze. Mają one rozmiar 19 cali na przedniej osi i 20 cali na tylnej osi i są standardowo wyposażone w opony torowe o rozmiarze 275/35 ZR19 z przodu i 285/30 ZR20 z tyłu. Na życzenie dostępne są opony Ultra Track oraz opony sportowe.

Kolorystyka i dźwięk

Nadwozie M2 CS dostępne będzie w czterech kolorach: Sapphire Black metallic, BMW Individual Velvet Blue metallic, M Brooklyn Grey metallic i M Portimao Blue metallic.

Dynamikę oddawania mocy podkreśli brzmienie układu wydechowego z elektrycznie sterowanymi klapami i charakterystycznymi dla BMW M czterema końcówkami wydechu, które w BMW M2 CS są wykonane w matowej czerni.

BMW M2 CS tył auta

W ofercie M Performance Parts do BMW M2 CS po raz pierwszy dostępny jest opracowany specjalnie do modeli CS układ wydechowy M Performance z końcówkami z włókna węglowego i tytanu. Lekki układ wydechowy z klapami z tytanowym tłumikiem końcowym wyróżnia się emocjonującym, wyścigowym brzmieniem. We wnętrzu Active Sound Design zapewnia autentyczne, a w trybach SPORT i SPORT PLUS wybieranych przełącznikiem właściwości jezdnych, bardzo intensywne przenoszenie brzmienia napędu.

BMW M2 CS kokpit

Specjalna koncepcja obsługi M

Nowoczesna koncepcja obsługi do indywidualizacji konfiguracji przejęta została z BMW M2. Centralne miejsce zajmuje przycisk Setup na panelu kontrolnymj. Zapewnia on bezpośredni dostęp do opcji ustawień silnika, adaptacyjnego zawieszenia M, układu kierowniczego M Servotronic, zintegrowanego układu hamulcowego M Compound oraz funkcji M Traction Control, za pomocą której można indywidualnie ustawić progi interwencji ograniczenia poślizgu kół.

BMW M2 CS logo na kokpicie

Optymalnym towarzyszem podczas jazdy, który zapewnia dodatkową dawkę adrenaliny jest M Drive Professional. Tryb M TRACK i dziesięciostopniowa kontrola trakcji M Traction Control umożliwiają dostosowanie właściwości jezdnych samochodu. M Drift Analyser rejestruje kąt i czas jazdy w kontrolowanym poślizgu. M Laptimer wspiera w walce o najlepszy czas okrążenia.

BMW M2 CS na torze widok z tyłu

Czy nowe M2 CS będzie dla kierowcy wyzwaniem? Na odpowiedź trzeba poczekać do momentu, gdy pojawi się na drogach.

Fot. BMW

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Podobne

BMW_F10_520d_xDrive

TEST BMW 520d xDrive – długodystansowiec

Sportowa limuzyna – wizerunek BMW serii 5 jest bardzo wyrazisty. Warto pamiętać, że umiejętnie kompletując własny egzemplarz można przesunąć sportowy pierwiastek w stronę komfortu jazdy. Nasze testowane BMW 520d xDrive nie próbuje ukrywać swojego luksusowego charakteru... Stonowany lakier Kallistograu, kremowa skóra Nappa, inkrustacje ze szlachetnego drewna Fineline, niezbyt piękne, ale skutecznie absorbujące nierówności koła w…

Neue klasse turbo

Good night and good luck

Kochani - tylko takie słowa usłyszymy w głowie po tym, jak wyprzedzi nas ponad 400-konne BMW Neue Klasse! Jaki silnik znajduje się pod maską tego klasyka? Co poszło "nie tak" przy odbudowie? Zapraszamy na film 🙂 https://www.youtube.com/watch?v=mzez8Ila4x8