Nowa klasa wyścigowa dla elektryków. Hyundai weźmie udział nowym modelem Veloster N ETCR - SPORT - Trends Magazines

Nowa klasa wyścigowa dla elektryków. Hyundai weźmie udział nowym modelem Veloster N ETCR – SPORT

Stare motoryzacyjne porzekadło mówi, że motosport jest ojcem postępu technologicznego w tej branży. A skoro jesteśmy u progu ery pojazdów elektrycznych, to nowe klasy do rywalizacji dla elektryków stają się coraz bardziej popularne. Jedną z nich jest ETCR,  czyli Electric Touring Car Championship. Swój udział w pierwszym sezonie 2020 zapowiedziała Cupra, a teraz do grona partycypantów dołącza Hyundai. Podczas dnia prasowego targów Frankfurt Motor Show (IAA) 2019 Hyundai Motorsport zaprezentował model Veloster N ETCR, pierwszy elektryczny samochód wyścigowy Hyundai.

Samochód został stworzony w oparciu o model Veloster N, aby od 2020 roku brać udział w ETRC, nowej serii wyścigów samochodów turystycznych o napędzie elektrycznym. Veloster N ETCR został zaprojektowany i zbudowany w siedzibie Hyundai Motorsport w Alzenau. Jest w pełni elektryczny, posiada napęd na tylne koła oraz centralnie umieszczony silnik, zgodnie z regulacjami ETCR.  Prace projektowe nad samochodem rozpoczęły się w listopadzie 2018 roku, a prototyp został zaprezentowany w sierpniu 2019 roku. Pełne testy auta rozpoczną się w tym miesiącu i będą przy nich obecni doświadczeni inżynierowie, przeszkoleni przez Hyundai Motorsport. Na pierwszy sezon ETCR zostaną wyprodukowane dwa modele Veloster N TCR.  Czy chcielibyście, żebyśmy śledzili tę serię?

Podobne

BMW TRENDS 1/2023 nadjeżdża!

Najnowszy numer BMW TRENDS już w sprzedaży - od 16 marca. Nowa szata graficzna i jak zwykle wiele ciekawostek ze świata BMW. Dla każdego coś ciekawego. Polecamy m.in: W wypadku tego E34 520i wszystko zaczęło się od...Opla  E31 850i – Ponadczasowe... E30 Baur TC2, czyli 4 w 1 Obok tego  E23 728i nie przejdziesz obojętnie Auta i gwiazdy –…

Volkswagen - pre-order ID

ID.3 – rozchwytywana nowość Volkswagena

Świat motoryzacji ewoluuje w zawrotnym tempie. Auta stają się coraz bardziej multimedialne, a klasyczne salony sprzedaży przestają być potrzebne. Coraz częściej kierowcy konfigurują auta w wirtualnej rzeczywistości, a nawet składają zamówienia przez internet. W przypadku Volkswagena nowy rozdział otwiera zasilany prądem model ID.3, czyli pierwszy przedstawiciel nowej rodziny aut bazujących na płycie MEB, którą od…