Nowa klasa wyścigowa dla elektryków. Hyundai weźmie udział nowym modelem Veloster N ETCR - SPORT - Trends Magazines

Nowa klasa wyścigowa dla elektryków. Hyundai weźmie udział nowym modelem Veloster N ETCR – SPORT

Stare motoryzacyjne porzekadło mówi, że motosport jest ojcem postępu technologicznego w tej branży. A skoro jesteśmy u progu ery pojazdów elektrycznych, to nowe klasy do rywalizacji dla elektryków stają się coraz bardziej popularne. Jedną z nich jest ETCR,  czyli Electric Touring Car Championship. Swój udział w pierwszym sezonie 2020 zapowiedziała Cupra, a teraz do grona partycypantów dołącza Hyundai. Podczas dnia prasowego targów Frankfurt Motor Show (IAA) 2019 Hyundai Motorsport zaprezentował model Veloster N ETCR, pierwszy elektryczny samochód wyścigowy Hyundai.

Samochód został stworzony w oparciu o model Veloster N, aby od 2020 roku brać udział w ETRC, nowej serii wyścigów samochodów turystycznych o napędzie elektrycznym. Veloster N ETCR został zaprojektowany i zbudowany w siedzibie Hyundai Motorsport w Alzenau. Jest w pełni elektryczny, posiada napęd na tylne koła oraz centralnie umieszczony silnik, zgodnie z regulacjami ETCR.  Prace projektowe nad samochodem rozpoczęły się w listopadzie 2018 roku, a prototyp został zaprezentowany w sierpniu 2019 roku. Pełne testy auta rozpoczną się w tym miesiącu i będą przy nich obecni doświadczeni inżynierowie, przeszkoleni przez Hyundai Motorsport. Na pierwszy sezon ETCR zostaną wyprodukowane dwa modele Veloster N TCR.  Czy chcielibyście, żebyśmy śledzili tę serię?

Podobne

Hamann Mystère

W 2018 Land Rover przeprowadził facelift Range Rovera. W 2019 Niemiecki HAMANN odświeżył bodykit Mystère dedykowany do tego angielskiego arystokraty. Projekt jest wykonany z myślą o idealnym odzwierciedleniu sporotowo-eleganckiego designu Range Rovera. Jak podaje tuner, aby dodać więcej aerodynamiki do charakterystycznego przodu Range Rovera, przeprojektowano i dostosowano garb maski i cały pas przedni. Mystère Widebodykit…

BMW M340i LCI – lifting z bliska

Niedawno Seria 3 przeszła facelifting i trzeba przyznać, że bardzo udany. Przyjrzyjmy się zatem bliżej najmocniejszej wersji - M340i.  Stylistów BMW czasami trudno zrozumień. Jednego razu pokazują światu kontrowersyjne projekty jak nowa Seria 7 lub dziwaczny koncept XM. A innym razem uda im się stworzyć coś naprawdę zgrabnego jak chociażby odświeżona Seria 3 czy nadchodząca…