Nowa Ducia Duster świetnie wygląda, ma oryginalny charakter i dobre wyposażenie i możesz ją mieć z fabryczną instalacją LPG! Teraz nowy crossover wjeżdża do salonów. Ile kosztuje nowy Duster w Polsce?
To już trzecia generacja ultra-popularnego crossovera w Polsce. Duster, w 2022 roku zyskał miano najlepiej sprzedającego się SUV-a w Europie. W rumuńskim Pitesti, gdzie produkowany jest ten model Dacii, produkuje się niemal 1000 egzemplarzy Dustera każdego dnia! W Polsce nowa Ducia Duster ma także szansę na sukces.
Nowa Ducia Duster wygląda świetnie!
Bardzo nowoczesna linia, plastikowe dodatki i duży prześwit wskazują, że auto ma sprawdzać się też w terenie. To co najbardziej podoba nam się w nowym Dusterze to prostota. Prosto kształty i formy nie wyjdą z mody, a na dodatek auto wygląda na większe niż faktycznie jest.
Kontynuację tej prostoty widać we wnętrzu, dominują tutaj prostokątne kształty i duży wyświetlacz dotykowy, który przejął większość funkcji systemu rozrywkowo-informacyjnego. Nie znajdziemy tutaj nawet tradycyjnego lewarka do skrzyni biegów, ten został zastąpiony niewielkim przełącznikiem.
Pomimo, ze nowy Duster wygląda masywnie, wymiarami jest podobny co poprzednik. Mierzy 4343 mm długości, 1813 mm szerokości i do 1661 mm wysokości. Rozstaw osi to 2657 mm. W bagażniku zmieścimy od 430 l w wersji hybrydowej do 517 l w benzynowym wydaniu TCe 130 wspomaganym miękką hybrydą.
Nowy Duster jest nieźle wyceniony, ale droższy o 30 tys. zł
Tak, pomimo że cennik nowego wygląda nieźle (w porównaniu do ogólnie panującej w motoryzacji drożyzny) to auto znacznie podrożało. Tak wygląda cennik nowego Dustera w Polsce:
- Essential – od 79 900 zł – standardowo m.in. klimatyzacja manualna, relingi dachowe, tempomat, Media Control, systemy ABS / AEBS / LKA / LDWS / DDAW / ISA / AFU / ESP, felgi stalowe 16 cali, tylne czujniki parkowania, elektrycznie sterowane szyby z przodu.
- Expression – od 87 900 zł – wyposażenie Essential + dodatkowo kamera cofania, automatyczne wycieraczki, elektryczny szyby z tyłu, cyfrowe zegary o przekątnej 7 cali, 10-calowe multimedia, fegli aluminiowe 17-calowe, konsola centralna z podłokietnikiem i schowkiem.
- Extreme – od 93 900 zł – wyposażenie Expression + dodatkowo automatyczna klimatyzacja, składane lusterka, automatyczne światła drogowe, bezkluczykowy dostęp, modułowe relingi dachowe, regulacja lędźwiowa fotela kierowcy i wysokości fotela pasażera, gumowe dywaniki i wkład do bagażnika.
- Journey – od 93 900 zł – wyposażenie Expression + dodatkowo automatyczna klimatyzacja, składane lusterka, automatyczne światła drogowe, bezkluczykowy dostęp, ładowarka indukcyjna, automatyczny hamulec postojowy, nawigacja Media NAV Line z systemem audio Arkamys, felgi aluminiowe 18-calowe.
Pod maską do wyboru mamy jeden z trzech silników benzynowych – miękką hybrydę, pełną hybrydę oraz motor z fabryczną instalacją LPG.
- Duster HYBRID 140 to 4-cylindrowy silnik benzynowy o pojemności 1,6 l i mocy 94 KM, połączony z jednostkami elektrycznymi (silnik o mocy 49 KM i wysokonapięciowy rozrusznik-alternator). Jednostka jest połączona ze zelektryfikowaną skrzynią biegów, ma 4 przełożenia obsługujące silnik spalinowy i 2 przełożenia przypisane do silnika elektrycznego. Auto może poruszać się po mieście w trybie w pełni elektrycznym nawet przez 80% czasu jazdy, zużywając o 20% energii mniej w cyklu mieszanym i nawet o 40% w cyklu miejskim.
- Duster TCe 130 oznacza 3-cylindrowy, turbodoładowany silnik benzynowy o pojemności 1,2 litra z systemem miękkiej hybrydy (mild hybrid) 48 V. System ten wspomaga silnik spalinowy w fazach rozruchu i przyspieszania, obniżając średnie zużycie paliwa i emisję CO 2 o około 10%. Wersja TCe 130 jest dostępna z 6-biegową mechaniczną skrzynią biegów w wersjach 4X2 i 4X4.
- Duster ECO-G 100 to znana i chętnie wybierana wersja z fabryczną instalacją LPG. Duster z gazem może przejechać ponad 1300 kilometrów dzięki dwóm zbiornikom o łącznej pojemności niemal 100 litrów: 50 litrów zbiornika benzyny i 50 litrów pojemności użytecznej zbiornika LPG (zamontowanego pod podłogą).
Ceny może i wyglądają nieźle, ale entuzjazm spada, gdy zerkniemy na poprzedni cennik. Zaprezentowana w 2021 Dacia Duster po liftingu była wyceniona na… 49 900 zł. Mieliśmy tam do dyspozycji 90-konny silnik o mocy 90 KM oraz manualną skrzynię biegów. Wersja LPG kosztowała 58 400 zł, a na szczycie oferty znajdowała się wersja Prestige ze 115-konnym dieslem za 85 500 zł.