Nowa Ducia Duster ma już polską cenę. Jest dobrze, choć różnica w cenie jest gigantyczna - Trends Magazines

Nowa Ducia Duster ma już polską cenę. Jest dobrze, choć różnica w cenie jest gigantyczna

Nowa Ducia Duster świetnie wygląda, ma oryginalny charakter i dobre wyposażenie i możesz ją mieć z fabryczną instalacją LPG! Teraz nowy crossover wjeżdża do salonów. Ile kosztuje nowy Duster w Polsce?

To już trzecia generacja ultra-popularnego crossovera w Polsce. Duster, w 2022 roku zyskał miano najlepiej sprzedającego się SUV-a w Europie. W rumuńskim Pitesti, gdzie produkowany jest ten model Dacii, produkuje się niemal 1000 egzemplarzy Dustera każdego dnia! W Polsce nowa Ducia Duster ma także szansę na sukces.

Nowa Ducia Duster wygląda świetnie!

Bardzo nowoczesna linia, plastikowe dodatki i duży prześwit wskazują, że auto ma sprawdzać się też w terenie. To co najbardziej podoba nam się w nowym Dusterze to prostota. Prosto kształty i formy nie wyjdą z mody, a na dodatek auto wygląda na większe niż faktycznie jest. 

Kontynuację tej prostoty widać we wnętrzu, dominują tutaj prostokątne kształty i duży wyświetlacz dotykowy, który przejął większość funkcji systemu rozrywkowo-informacyjnego. Nie znajdziemy tutaj nawet tradycyjnego lewarka do skrzyni biegów, ten został zastąpiony niewielkim przełącznikiem. 

Bestseller: Dacia Duster

Pomimo, ze nowy Duster wygląda masywnie, wymiarami jest podobny co poprzednik. Mierzy 4343 mm długości, 1813 mm szerokości i do 1661 mm wysokości. Rozstaw osi to 2657 mm. W bagażniku zmieścimy od 430 l w wersji hybrydowej do 517 l w benzynowym wydaniu TCe 130 wspomaganym miękką hybrydą.

Nowy Duster jest nieźle wyceniony, ale droższy o 30 tys. zł

Tak, pomimo że cennik nowego wygląda nieźle (w porównaniu do ogólnie panującej w motoryzacji drożyzny) to auto znacznie podrożało. Tak wygląda cennik nowego Dustera w Polsce:

  • Essential – od 79 900 zł – standardowo m.in. klimatyzacja manualna, relingi dachowe, tempomat, Media Control, systemy ABS / AEBS / LKA / LDWS / DDAW / ISA / AFU / ESP, felgi stalowe 16 cali, tylne czujniki parkowania, elektrycznie sterowane szyby z przodu.
  • Expression – od 87 900 zł – wyposażenie Essential + dodatkowo kamera cofania, automatyczne wycieraczki, elektryczny szyby z tyłu, cyfrowe zegary o przekątnej 7 cali, 10-calowe multimedia, fegli aluminiowe 17-calowe, konsola centralna z podłokietnikiem i schowkiem.
  • Extreme – od 93 900 zł – wyposażenie Expression + dodatkowo automatyczna klimatyzacja, składane lusterka, automatyczne światła drogowe, bezkluczykowy dostęp, modułowe relingi dachowe, regulacja lędźwiowa fotela kierowcy i wysokości fotela pasażera, gumowe dywaniki i wkład do bagażnika.
  • Journey – od 93 900 zł – wyposażenie Expression + dodatkowo automatyczna klimatyzacja, składane lusterka, automatyczne światła drogowe, bezkluczykowy dostęp, ładowarka indukcyjna, automatyczny hamulec postojowy, nawigacja Media NAV Line z systemem audio Arkamys, felgi aluminiowe 18-calowe.

Najlepiej sprzedające się nowe auta w Polsce

Pod maską do wyboru mamy jeden z trzech silników benzynowych – miękką hybrydę, pełną hybrydę oraz motor z fabryczną instalacją LPG.

  • Duster HYBRID 140 to 4-cylindrowy silnik benzynowy o pojemności 1,6 l i mocy 94 KM, połączony z jednostkami elektrycznymi (silnik o mocy 49 KM i wysokonapięciowy rozrusznik-alternator). Jednostka jest połączona ze zelektryfikowaną skrzynią biegów, ma 4 przełożenia obsługujące silnik spalinowy i 2 przełożenia przypisane do silnika elektrycznego. Auto może poruszać się po mieście w trybie w pełni elektrycznym nawet przez 80% czasu jazdy, zużywając o 20% energii mniej w cyklu mieszanym i nawet o 40% w cyklu miejskim. 
  • Duster TCe 130 oznacza 3-cylindrowy, turbodoładowany silnik benzynowy o pojemności 1,2 litra z systemem miękkiej hybrydy (mild hybrid) 48 V. System ten wspomaga silnik spalinowy w fazach rozruchu i przyspieszania, obniżając średnie zużycie paliwa i emisję CO 2 o około 10%. Wersja TCe 130 jest dostępna z 6-biegową mechaniczną skrzynią biegów w wersjach 4X2 i 4X4.
  • Duster ECO-G 100 to znana i chętnie wybierana wersja z fabryczną instalacją LPG. Duster z gazem może przejechać ponad 1300 kilometrów dzięki dwóm zbiornikom o łącznej pojemności niemal 100 litrów: 50 litrów zbiornika benzyny i 50 litrów pojemności użytecznej zbiornika LPG (zamontowanego pod podłogą).

Ceny może i wyglądają nieźle, ale entuzjazm spada, gdy zerkniemy na poprzedni cennik. Zaprezentowana w 2021 Dacia Duster po liftingu była wyceniona na… 49 900 zł. Mieliśmy tam do dyspozycji 90-konny silnik o mocy 90 KM oraz manualną skrzynię biegów. Wersja LPG kosztowała 58 400 zł, a na szczycie oferty znajdowała się wersja Prestige ze 115-konnym dieslem za 85 500 zł. 

Samochody z Chin? Lepiej na nie uważaj

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Podobne

Fiat 500 z klocków Lego to coś dla dużych i małych – CIEKAWOSKI

Mam ponad 34 lata na karku i przyznaję się... Gdy widzę nowy zestaw kultowego Fiacika, to mam ochotę się nim pobawić.  Najnowsze dzieło Duńczyków realizowane w we współpracy ze światem motoryzacji to model Fiata 500- LEGO® Creator Expert 10271. Lego chwali się, że projekt jest wiernym odtworzeniem prawdziwej ikony klasycznego samochodowego designu. Model bazuje na…

Tuning BMW E36 Touring widok z tyłu

Swap na dwukrotnie większy silnik w touringu E36 – jak to zrobić?

Właściciel prezentowanego E36, Dawid, wcześniej był posiadaczem trzech E30 oraz dwóch E36. Tym razem postanowił nabyć BMW serii 3 w wersji kombi i zmienić w nim silnik na widlastą jednostkę o ponad dwa razy większej pojemności, a przy tym zachować typową dla kombi funkcjonalność. Zakupiony egzemplarz to 318i z 1998 roku. Dawidowi udało się pozyskać…