(Nie)zwykły sedan, czyli VW Jetta A1 - Trends Magazines

(Nie)zwykły sedan, czyli VW Jetta A1

VW Jetta A1

Pierwsza generacja Jetty, której przedstawicielkę widzicie na zdjęciach, zadebiutowała w 1979 roku. Samochód był klasycznym dwu lub czterodrzwiowym sedanem. Model bazował na Golfie pierwszej generacji i był bardziej konserwatywną odmianą tego bardzo popularnego hatchbacka.

Na przestrzeni kilkudziesięciu lat Volkswagen pokazał światu kilka generacji Jetty. Za każdym razem auto nie wzbudzało większych emocji. Było praktyczne, proste i przystępne.

Pomysł na…

Michał, właściciel opisywanego samochodu, w swoim motoryzacyjnym CV ma już kilka modeli z Wolfsburga. Należały do niego m.in. kultowy Golf I oraz Jetta pierwszej generacji. W zakupie prezentowanego egzemplarza pośredniczył kolega. Wszystko odbyło się szybko i w przyjemnej atmosferze. W momencie zakupu auto było w bardzo dobrym stanie. Zarówno jeśli chodzi o blacharkę, jak i podzespoły mechanicznie. Seryjnie Jetta była w kolorze brązowym. Pod jej maską pracował 70-konny silnik 1,5 l. Samochód, który bramy fabryki opuścił w 1984 roku, wymagał kilku poprawek. Warto zaznaczyć, że zdecydowaną większość modyfikacji Michał wykonywał sam. Czy było to drogie i karkołomne przedsięwzięcie?

Ta Jetta A1, bo niej mowa, nie jest przeciętniakiem! I nie tylko z powodu nietuzinkowego koloru kojarzącego się z sympatycznymi Smerfami… Co tak intrygującego jest w tym wydawałoby się nudnym, typowym sedanie…

O tym przeczytacie w VW TRENDS 1/2021.

 

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Podobne

Nowa karta od Volkswagen Bank – gratka dla fanów rajdów WRC

Volkswagen Bank rozszerza gamę kart Visa o limitowaną edycję z wizerunkami Mikołaja „Miko” Marczyka, czyli jednego z najzdolniejszych rajdowców młodego pokolenia i pilota Szymona Gospodarczyka. Miko Marczyk wraz Szymonem Gospodarczykiem od kilku lat rywalizują na najważniejszych arenach międzynarodowych, jeżdżąc Škodą Fabią Rally2 evo. Udział w rajdach i możliwość mierzenia się z najlepszymi nie byłyby możliwe,…

Mercedes Klasy G AMG już trzęsie portkami. Oto nowy Land Rover Defender Octa

Brytyjczycy okrzyknęli go "najtwardszym, najbardziej wydajnym i luksusowym Defenderem w historii". Nic nie jest w nim dyskretne, ciche, ani... tanie. Oto nowy Land Rover Defender Octa.  Mocarny, wulgarny i bardzo drogi - tak w skrócie można podsumować nowego Land Rovera z wielkim V8 pod maską. Nie myślcie sobie, że nowy Land Rover Defender Octa powstał…