(Nie)zwykły sedan, czyli VW Jetta A1 - Trends Magazines

(Nie)zwykły sedan, czyli VW Jetta A1

VW Jetta A1

Pierwsza generacja Jetty, której przedstawicielkę widzicie na zdjęciach, zadebiutowała w 1979 roku. Samochód był klasycznym dwu lub czterodrzwiowym sedanem. Model bazował na Golfie pierwszej generacji i był bardziej konserwatywną odmianą tego bardzo popularnego hatchbacka.

Na przestrzeni kilkudziesięciu lat Volkswagen pokazał światu kilka generacji Jetty. Za każdym razem auto nie wzbudzało większych emocji. Było praktyczne, proste i przystępne.

Pomysł na…

Michał, właściciel opisywanego samochodu, w swoim motoryzacyjnym CV ma już kilka modeli z Wolfsburga. Należały do niego m.in. kultowy Golf I oraz Jetta pierwszej generacji. W zakupie prezentowanego egzemplarza pośredniczył kolega. Wszystko odbyło się szybko i w przyjemnej atmosferze. W momencie zakupu auto było w bardzo dobrym stanie. Zarówno jeśli chodzi o blacharkę, jak i podzespoły mechanicznie. Seryjnie Jetta była w kolorze brązowym. Pod jej maską pracował 70-konny silnik 1,5 l. Samochód, który bramy fabryki opuścił w 1984 roku, wymagał kilku poprawek. Warto zaznaczyć, że zdecydowaną większość modyfikacji Michał wykonywał sam. Czy było to drogie i karkołomne przedsięwzięcie?

Ta Jetta A1, bo niej mowa, nie jest przeciętniakiem! I nie tylko z powodu nietuzinkowego koloru kojarzącego się z sympatycznymi Smerfami… Co tak intrygującego jest w tym wydawałoby się nudnym, typowym sedanie…

O tym przeczytacie w VW TRENDS 1/2021.

 

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Podobne

DSG – zalety i wady

Dwusprzęgłowe zautomatyzowane skrzynie DSG błyskawicznie podbiły serca kierowców. Eliminują konieczność operowania pedałem sprzęgła i „mieszania” lewarkiem, nie zwiększają zużycia paliwa, nie pogarszają osiągów, a biegi przepinają w tempie, jakiego nie powstydziłby się zawodowy rajdowiec. Historia skrzyń DSG rozpoczęła się w 2003 roku. Zautomatyzowana przekładnia z dwoma sprzęgłami zadebiutowała w Golfie IV R32. Kiedy media wychwalały…

Używany Volkswagen CC (2012–2016) – opinie, wady i zalety

Efektownie stylizowany, szybki i nieprzesadnie drogi w serwisowaniu Volkswagen CC to coś więcej niż bardziej atrakcyjna wersja popularnego Passata. Sprawdź opinie, wady i zalety używanego VW CC.  W 2004 roku za sprawą Mercedesa CLS rozpoczęła się moda na czterodrzwiowe coupé, czyli limuzyny z łagodnie opadającą linią dachu, drzwiami bez ramek na szyby oraz mocnymi silnikami pod maską.…