(Nie)zwykły sedan, czyli VW Jetta A1 - Trends Magazines

(Nie)zwykły sedan, czyli VW Jetta A1

VW Jetta A1

Pierwsza generacja Jetty, której przedstawicielkę widzicie na zdjęciach, zadebiutowała w 1979 roku. Samochód był klasycznym dwu lub czterodrzwiowym sedanem. Model bazował na Golfie pierwszej generacji i był bardziej konserwatywną odmianą tego bardzo popularnego hatchbacka.

Na przestrzeni kilkudziesięciu lat Volkswagen pokazał światu kilka generacji Jetty. Za każdym razem auto nie wzbudzało większych emocji. Było praktyczne, proste i przystępne.

Pomysł na…

Michał, właściciel opisywanego samochodu, w swoim motoryzacyjnym CV ma już kilka modeli z Wolfsburga. Należały do niego m.in. kultowy Golf I oraz Jetta pierwszej generacji. W zakupie prezentowanego egzemplarza pośredniczył kolega. Wszystko odbyło się szybko i w przyjemnej atmosferze. W momencie zakupu auto było w bardzo dobrym stanie. Zarówno jeśli chodzi o blacharkę, jak i podzespoły mechanicznie. Seryjnie Jetta była w kolorze brązowym. Pod jej maską pracował 70-konny silnik 1,5 l. Samochód, który bramy fabryki opuścił w 1984 roku, wymagał kilku poprawek. Warto zaznaczyć, że zdecydowaną większość modyfikacji Michał wykonywał sam. Czy było to drogie i karkołomne przedsięwzięcie?

Ta Jetta A1, bo niej mowa, nie jest przeciętniakiem! I nie tylko z powodu nietuzinkowego koloru kojarzącego się z sympatycznymi Smerfami… Co tak intrygującego jest w tym wydawałoby się nudnym, typowym sedanie…

O tym przeczytacie w VW TRENDS 1/2021.

 

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Podobne

BMW 7 G70 przód

Oficjalna premiera BMW Serii 7

Na rynku debiutuje właśnie siódma generacja flagowego modelu bawarskiej marki. Auto wygląda bardzo nowocześnie, wręcz futurystycznie. Ale do tego BMW już zdążyło nas przyzwyczaić. Przyjrzyjmy się bliżej nowemu BMW 7 G70.  Pamiętacie "siódemkę" zaprojektowaną przez Chrisa Bangle'a? Generacja E65 pojawiła się w 2001 roku i wywołała oburzenie, bowiem stylistycznie było to zupełnie coś nowego, nie…

Udana metamorfoza VW Golfa III VR6 Turbo

Jest rok 2003. Volkswagen Golf III rocznik 1992 właśnie zmienił właściciela. Pod maską swojego nowego auta jego właściciel, Mati, ma silnik VR6. Przy wadze minimalnie przekraczającej 1200 kilogramów moc 174 KM jest znakomicie odczuwalna. Ale nie dostarcza to właścicielowi pożądanej satysfakcji i już po kilku tygodniach „trójka” zostaje rozebrana do gołej blachy. Nadszedł czas wielkiej…