Pierwsza generacja Jetty, której przedstawicielkę widzicie na zdjęciach, zadebiutowała w 1979 roku. Samochód był klasycznym dwu lub czterodrzwiowym sedanem. Model bazował na Golfie pierwszej generacji i był bardziej konserwatywną odmianą tego bardzo popularnego hatchbacka.
Na przestrzeni kilkudziesięciu lat Volkswagen pokazał światu kilka generacji Jetty. Za każdym razem auto nie wzbudzało większych emocji. Było praktyczne, proste i przystępne.
Pomysł na…
Michał, właściciel opisywanego samochodu, w swoim motoryzacyjnym CV ma już kilka modeli z Wolfsburga. Należały do niego m.in. kultowy Golf I oraz Jetta pierwszej generacji. W zakupie prezentowanego egzemplarza pośredniczył kolega. Wszystko odbyło się szybko i w przyjemnej atmosferze. W momencie zakupu auto było w bardzo dobrym stanie. Zarówno jeśli chodzi o blacharkę, jak i podzespoły mechanicznie. Seryjnie Jetta była w kolorze brązowym. Pod jej maską pracował 70-konny silnik 1,5 l. Samochód, który bramy fabryki opuścił w 1984 roku, wymagał kilku poprawek. Warto zaznaczyć, że zdecydowaną większość modyfikacji Michał wykonywał sam. Czy było to drogie i karkołomne przedsięwzięcie?
Ta Jetta A1, bo niej mowa, nie jest przeciętniakiem! I nie tylko z powodu nietuzinkowego koloru kojarzącego się z sympatycznymi Smerfami… Co tak intrygującego jest w tym wydawałoby się nudnym, typowym sedanie…
O tym przeczytacie w VW TRENDS 1/2021.