Nieszablonowy pomysł na E46 Coupé - Trends Magazines

Nieszablonowy pomysł na E46 Coupé

Tuning bmw e46 325i coupe w ruchu

Prezentowane, nieszablonowe E46 Coupé Grzegorz odkupił od swojego brata w 2016 roku i było to jego pierwsze auto, które miało służyć do czegoś więcej niż do przemieszania się z punktu A do B.

Tuning bmw e46 325i coupe widok przodu

Samochód został doprowadzony do idealnego stanu technicznego. To był wstęp do nadania mu nowego stylu. Za sprawą szwagra Grzegorz połknął bakcyla zwanego stance.

Tuning bmw e46 325i coupe spojlepr przedni

Najpierw zajął się obniżaniem auta. Do tego miały posłużyć zwykłe sprężyny obniżające. Jednak Grzegorz szybko zrozumiał, że skoro chce obniżyć auto najbardziej jak można, potrzebny będzie komplet zawieszenia gwintowanego.

OEM-owe felgi

Tuning bmw e46 325i coupe koło

OEM-owe felgi Styling zostały zastąpione przez włoskie 18-calowe koła marki Stilauto model SR400 o szerokości 4×8,5J. Przed ubiegłorocznym sezonem Grzegorz zaczął kompletowanie pakietu stylistycznego Aero, zamiast tradycyjnego M-pakietu, a wyżej wspomniane koła zostały zastąpione przez rzadko spotykane w E46 Carline CM2. Na nowe obręcze zostały naciągnięte opony w rozmiarach 205/35 na przedniej i 215/35 na tylnej osi. Dla lepszego spasowania kół z tylnymi błotnikami zainstalowano bardzo twarde sprężyny, tzw. helmuty, oraz camber arms.

Tuning bmw e46 325i coupe wydech

Nie zapomniano o poprawieniu dźwięku 2,5-litrowego silnika, seryjny wydech został częściowo zastąpiony przelotowym.

Dopełnienie pakietu stylistycznego

Tuning bmw e46 325i coupe tyl

W obecnym sezonie priorytetem było znalezienie lotki na klapę bagażnika do dopełnienia pakietu stylistycznego.

Tuning bmw e46 325i coupe wnetrze

Grzegorz mówi, że nie chciał iść na łatwiznę i powielać pomysły znane w polskim środowisku tuningowym. Trzeba przyznać, że mimo prostych zabiegów cel z pewnością osiągnął, a jego BMW E46 nie można pomylić z  żadnym innym. Grzegorz jednak nie powiedział jeszcze ostatniego słowa i na przyszły sezon zaplanował nowe, nieszablonowe modyfikacje.

Tuning bmw e46 325i coupe swagier.com

Piotr Błaszkiewicz

Fot. autor

Tuning bmw e46 325i coupe widok z boku

BMW E46 325i Coupé, 2001 r.

SILNIK/ NAPĘD: M54B25, 192 KM z manualną skrzynią biegów

NADWOZIE: Przedliftingowe coupé w kolorze titansilber metallic, pakiet stylistyczny Aero przedni i tylny zderzak, nakładki progowe, spojler klapy tylnej; reflektory z krzyżami w odbłyśnikach, kierunkowskazy przednie i boczne wymienione na Clear Black, nerki pomalowane czarne z połyskiem i dodatkiem złotego brokatu

ZAWIESZENIE: Gwintowane TA-Technix; z przodu 2-stopniowy negatyw maksymalnie skręcony; z tyłu sprężyny zamienione na customowe twarde, tzw. helmuty; tylny negatyw 5-stopniowy produkcji Swagier, rozpórka przednia i tylna

KOŁA/ OPONY: Carline CM2 3tlg 4x9J 18 cali średnicy; opony: z przodu 205/35, z tyłu 215/35; ET3 z przodu i ET8 z tyłu

WNĘTRZE/ AUDIO: czarne elektryczne skórzane fotele Sportsitze, kierownica trójramienna z multifunkcją, dołożony aktywny subwoofer, customowa gałka zmiany biegów

STYL: stance

WŁAŚCICIEL: Grzegorz Brzozowski

PODZIĘKOWANIA: Dla mojej kochanej żony za wyrozumiałość podczas budowania tego auta, dla mojego szwagra Damiana oraz brata Marka za motywację i pomoc przy każdej modyfikacji. Dla całej ekipy WestStance z Gorzowa Wielkopolskiego za każdy wspólny wypad i bezinteresowną pomoc.


Zobacz więcej

Podobne

Alpina Roadster V8 wypadek

Alpina Roadster V8 (BMW Z8) skradziona i rozbita podczas zamieszek w USA

W USA dochodzi ostatnio do zamieszek. Protesty dotknęły wiele miast. Jednym z nich jest Santa Monica w stanie Kalifornia. Tam protestujący zniszczyli wyjątkowy samochód Alpina Roadster V8, który jest rzadką i poszukiwaną odmianą wyjątkowego BMW Z8.  Na TYM nagraniu widzimy rozbitą Alpinę, która prawą częścią przodu wjechała w latarnię. Samochód ma zniszczony cały front. Uderzenie…

„Żyć, by obrażać”. Dawka stylu z USA, czyli BMW E30 LTO- GALERIA

Gdy przewijam Instagram, to lubię zaglądać do Keirona Berndta. To amerykański fotograf współpracujący ze speedhunters.com. Ostatnio pośród jego prac zauważyłem to niesamowite BMW E30 Live to Offend (LTO). Pamiętacie japoński pakiet Pandem do tej generacji "trójki"? Ekipa z Live to Offend chyba stwierdziła, że japońskie body jest fajne, ale trochę zbyt "lajtowe". No i zaprojektowali…