Prezentowane, nieszablonowe E46 Coupé Grzegorz odkupił od swojego brata w 2016 roku i było to jego pierwsze auto, które miało służyć do czegoś więcej niż do przemieszania się z punktu A do B.
Samochód został doprowadzony do idealnego stanu technicznego. To był wstęp do nadania mu nowego stylu. Za sprawą szwagra Grzegorz połknął bakcyla zwanego stance.
Najpierw zajął się obniżaniem auta. Do tego miały posłużyć zwykłe sprężyny obniżające. Jednak Grzegorz szybko zrozumiał, że skoro chce obniżyć auto najbardziej jak można, potrzebny będzie komplet zawieszenia gwintowanego.
OEM-owe felgi
OEM-owe felgi Styling zostały zastąpione przez włoskie 18-calowe koła marki Stilauto model SR400 o szerokości 4×8,5J. Przed ubiegłorocznym sezonem Grzegorz zaczął kompletowanie pakietu stylistycznego Aero, zamiast tradycyjnego M-pakietu, a wyżej wspomniane koła zostały zastąpione przez rzadko spotykane w E46 Carline CM2. Na nowe obręcze zostały naciągnięte opony w rozmiarach 205/35 na przedniej i 215/35 na tylnej osi. Dla lepszego spasowania kół z tylnymi błotnikami zainstalowano bardzo twarde sprężyny, tzw. helmuty, oraz camber arms.
Nie zapomniano o poprawieniu dźwięku 2,5-litrowego silnika, seryjny wydech został częściowo zastąpiony przelotowym.
Dopełnienie pakietu stylistycznego
W obecnym sezonie priorytetem było znalezienie lotki na klapę bagażnika do dopełnienia pakietu stylistycznego.
Grzegorz mówi, że nie chciał iść na łatwiznę i powielać pomysły znane w polskim środowisku tuningowym. Trzeba przyznać, że mimo prostych zabiegów cel z pewnością osiągnął, a jego BMW E46 nie można pomylić z żadnym innym. Grzegorz jednak nie powiedział jeszcze ostatniego słowa i na przyszły sezon zaplanował nowe, nieszablonowe modyfikacje.
Piotr Błaszkiewicz
Fot. autor
BMW E46 325i Coupé, 2001 r.
SILNIK/ NAPĘD: M54B25, 192 KM z manualną skrzynią biegów
NADWOZIE: Przedliftingowe coupé w kolorze titansilber metallic, pakiet stylistyczny Aero przedni i tylny zderzak, nakładki progowe, spojler klapy tylnej; reflektory z krzyżami w odbłyśnikach, kierunkowskazy przednie i boczne wymienione na Clear Black, nerki pomalowane czarne z połyskiem i dodatkiem złotego brokatu
ZAWIESZENIE: Gwintowane TA-Technix; z przodu 2-stopniowy negatyw maksymalnie skręcony; z tyłu sprężyny zamienione na customowe twarde, tzw. helmuty; tylny negatyw 5-stopniowy produkcji Swagier, rozpórka przednia i tylna
KOŁA/ OPONY: Carline CM2 3tlg 4x9J 18 cali średnicy; opony: z przodu 205/35, z tyłu 215/35; ET3 z przodu i ET8 z tyłu
WNĘTRZE/ AUDIO: czarne elektryczne skórzane fotele Sportsitze, kierownica trójramienna z multifunkcją, dołożony aktywny subwoofer, customowa gałka zmiany biegów
STYL: stance
WŁAŚCICIEL: Grzegorz Brzozowski
PODZIĘKOWANIA: Dla mojej kochanej żony za wyrozumiałość podczas budowania tego auta, dla mojego szwagra Damiana oraz brata Marka za motywację i pomoc przy każdej modyfikacji. Dla całej ekipy WestStance z Gorzowa Wielkopolskiego za każdy wspólny wypad i bezinteresowną pomoc.