Nieszablonowy pomysł na E46 Coupé - Trends Magazines

Nieszablonowy pomysł na E46 Coupé

Tuning bmw e46 325i coupe w ruchu

Prezentowane, nieszablonowe E46 Coupé Grzegorz odkupił od swojego brata w 2016 roku i było to jego pierwsze auto, które miało służyć do czegoś więcej niż do przemieszania się z punktu A do B.

Tuning bmw e46 325i coupe widok przodu

Samochód został doprowadzony do idealnego stanu technicznego. To był wstęp do nadania mu nowego stylu. Za sprawą szwagra Grzegorz połknął bakcyla zwanego stance.

Tuning bmw e46 325i coupe spojlepr przedni

Najpierw zajął się obniżaniem auta. Do tego miały posłużyć zwykłe sprężyny obniżające. Jednak Grzegorz szybko zrozumiał, że skoro chce obniżyć auto najbardziej jak można, potrzebny będzie komplet zawieszenia gwintowanego.

OEM-owe felgi

Tuning bmw e46 325i coupe koło

OEM-owe felgi Styling zostały zastąpione przez włoskie 18-calowe koła marki Stilauto model SR400 o szerokości 4×8,5J. Przed ubiegłorocznym sezonem Grzegorz zaczął kompletowanie pakietu stylistycznego Aero, zamiast tradycyjnego M-pakietu, a wyżej wspomniane koła zostały zastąpione przez rzadko spotykane w E46 Carline CM2. Na nowe obręcze zostały naciągnięte opony w rozmiarach 205/35 na przedniej i 215/35 na tylnej osi. Dla lepszego spasowania kół z tylnymi błotnikami zainstalowano bardzo twarde sprężyny, tzw. helmuty, oraz camber arms.

Tuning bmw e46 325i coupe wydech

Nie zapomniano o poprawieniu dźwięku 2,5-litrowego silnika, seryjny wydech został częściowo zastąpiony przelotowym.

Dopełnienie pakietu stylistycznego

Tuning bmw e46 325i coupe tyl

W obecnym sezonie priorytetem było znalezienie lotki na klapę bagażnika do dopełnienia pakietu stylistycznego.

Tuning bmw e46 325i coupe wnetrze

Grzegorz mówi, że nie chciał iść na łatwiznę i powielać pomysły znane w polskim środowisku tuningowym. Trzeba przyznać, że mimo prostych zabiegów cel z pewnością osiągnął, a jego BMW E46 nie można pomylić z  żadnym innym. Grzegorz jednak nie powiedział jeszcze ostatniego słowa i na przyszły sezon zaplanował nowe, nieszablonowe modyfikacje.

Tuning bmw e46 325i coupe swagier.com

Piotr Błaszkiewicz

Fot. autor

Tuning bmw e46 325i coupe widok z boku

BMW E46 325i Coupé, 2001 r.

SILNIK/ NAPĘD: M54B25, 192 KM z manualną skrzynią biegów

NADWOZIE: Przedliftingowe coupé w kolorze titansilber metallic, pakiet stylistyczny Aero przedni i tylny zderzak, nakładki progowe, spojler klapy tylnej; reflektory z krzyżami w odbłyśnikach, kierunkowskazy przednie i boczne wymienione na Clear Black, nerki pomalowane czarne z połyskiem i dodatkiem złotego brokatu

ZAWIESZENIE: Gwintowane TA-Technix; z przodu 2-stopniowy negatyw maksymalnie skręcony; z tyłu sprężyny zamienione na customowe twarde, tzw. helmuty; tylny negatyw 5-stopniowy produkcji Swagier, rozpórka przednia i tylna

KOŁA/ OPONY: Carline CM2 3tlg 4x9J 18 cali średnicy; opony: z przodu 205/35, z tyłu 215/35; ET3 z przodu i ET8 z tyłu

WNĘTRZE/ AUDIO: czarne elektryczne skórzane fotele Sportsitze, kierownica trójramienna z multifunkcją, dołożony aktywny subwoofer, customowa gałka zmiany biegów

STYL: stance

WŁAŚCICIEL: Grzegorz Brzozowski

PODZIĘKOWANIA: Dla mojej kochanej żony za wyrozumiałość podczas budowania tego auta, dla mojego szwagra Damiana oraz brata Marka za motywację i pomoc przy każdej modyfikacji. Dla całej ekipy WestStance z Gorzowa Wielkopolskiego za każdy wspólny wypad i bezinteresowną pomoc.


Zobacz więcej

Podobne

BMW E90 320si

Używane BMW E90 320si. Efektowny i szybki, ale felerny model

Jeszcze do niedawna zbudowanie samochodu wyczynowego wiązało się z koniecznością stworzenia jego drogowego odpowiednika. Debiutujące w drugiej połowie BMW 320si stanowiło bazę dla aut występujących w WTCC. Z jednej strony używane 320si kusi, z drugiej jest jednak propozycją, która może uderzyć po kieszeni. Niestety nie w momencie zakupu, a późniejszych napraw silnika. Na rynek trafiło…

BMW F30 widok z przodu

Kupujemy używane BMW serii 3 (F30) – wady, zalety, ceny

Wielu kierowców marzy o debiutującym w 2011 roku BMW F30. Ta efektowna i produkowana do ubiegłego roku generacja trójki była jednak dość droga. Sytuacja zaczyna ulegać jednak zmianie. Od dekad seria 3 jest jednym z filarów koncernu BMW. Z generacji na generację to auto klasy średniej staje się coraz większe, bardziej komfortowe, bezpieczniejsze i lepiej wyposażone. Z technicznego punktu widzenia seria 3 F30 jest…