Nieszablonowy pomysł na E46 Coupé - Trends Magazines

Nieszablonowy pomysł na E46 Coupé

Tuning bmw e46 325i coupe w ruchu

Prezentowane, nieszablonowe E46 Coupé Grzegorz odkupił od swojego brata w 2016 roku i było to jego pierwsze auto, które miało służyć do czegoś więcej niż do przemieszania się z punktu A do B.

Tuning bmw e46 325i coupe widok przodu

Samochód został doprowadzony do idealnego stanu technicznego. To był wstęp do nadania mu nowego stylu. Za sprawą szwagra Grzegorz połknął bakcyla zwanego stance.

Tuning bmw e46 325i coupe spojlepr przedni

Najpierw zajął się obniżaniem auta. Do tego miały posłużyć zwykłe sprężyny obniżające. Jednak Grzegorz szybko zrozumiał, że skoro chce obniżyć auto najbardziej jak można, potrzebny będzie komplet zawieszenia gwintowanego.

OEM-owe felgi

Tuning bmw e46 325i coupe koło

OEM-owe felgi Styling zostały zastąpione przez włoskie 18-calowe koła marki Stilauto model SR400 o szerokości 4×8,5J. Przed ubiegłorocznym sezonem Grzegorz zaczął kompletowanie pakietu stylistycznego Aero, zamiast tradycyjnego M-pakietu, a wyżej wspomniane koła zostały zastąpione przez rzadko spotykane w E46 Carline CM2. Na nowe obręcze zostały naciągnięte opony w rozmiarach 205/35 na przedniej i 215/35 na tylnej osi. Dla lepszego spasowania kół z tylnymi błotnikami zainstalowano bardzo twarde sprężyny, tzw. helmuty, oraz camber arms.

Tuning bmw e46 325i coupe wydech

Nie zapomniano o poprawieniu dźwięku 2,5-litrowego silnika, seryjny wydech został częściowo zastąpiony przelotowym.

Dopełnienie pakietu stylistycznego

Tuning bmw e46 325i coupe tyl

W obecnym sezonie priorytetem było znalezienie lotki na klapę bagażnika do dopełnienia pakietu stylistycznego.

Tuning bmw e46 325i coupe wnetrze

Grzegorz mówi, że nie chciał iść na łatwiznę i powielać pomysły znane w polskim środowisku tuningowym. Trzeba przyznać, że mimo prostych zabiegów cel z pewnością osiągnął, a jego BMW E46 nie można pomylić z  żadnym innym. Grzegorz jednak nie powiedział jeszcze ostatniego słowa i na przyszły sezon zaplanował nowe, nieszablonowe modyfikacje.

Tuning bmw e46 325i coupe swagier.com

Piotr Błaszkiewicz

Fot. autor

Tuning bmw e46 325i coupe widok z boku

BMW E46 325i Coupé, 2001 r.

SILNIK/ NAPĘD: M54B25, 192 KM z manualną skrzynią biegów

NADWOZIE: Przedliftingowe coupé w kolorze titansilber metallic, pakiet stylistyczny Aero przedni i tylny zderzak, nakładki progowe, spojler klapy tylnej; reflektory z krzyżami w odbłyśnikach, kierunkowskazy przednie i boczne wymienione na Clear Black, nerki pomalowane czarne z połyskiem i dodatkiem złotego brokatu

ZAWIESZENIE: Gwintowane TA-Technix; z przodu 2-stopniowy negatyw maksymalnie skręcony; z tyłu sprężyny zamienione na customowe twarde, tzw. helmuty; tylny negatyw 5-stopniowy produkcji Swagier, rozpórka przednia i tylna

KOŁA/ OPONY: Carline CM2 3tlg 4x9J 18 cali średnicy; opony: z przodu 205/35, z tyłu 215/35; ET3 z przodu i ET8 z tyłu

WNĘTRZE/ AUDIO: czarne elektryczne skórzane fotele Sportsitze, kierownica trójramienna z multifunkcją, dołożony aktywny subwoofer, customowa gałka zmiany biegów

STYL: stance

WŁAŚCICIEL: Grzegorz Brzozowski

PODZIĘKOWANIA: Dla mojej kochanej żony za wyrozumiałość podczas budowania tego auta, dla mojego szwagra Damiana oraz brata Marka za motywację i pomoc przy każdej modyfikacji. Dla całej ekipy WestStance z Gorzowa Wielkopolskiego za każdy wspólny wypad i bezinteresowną pomoc.


Zobacz więcej

Podobne

Zadbane BMW E30 cabrio – prawie jak w Miami

W Polsce tuningowi najczęściej poddawane są auta z biało-niebieskim śmigłem. Niektórzy nawet żartują, że jesteśmy krajem, w którym jest więcej „M powerów”, niż zostało kiedykolwiek wyprodukowanych. Tym większym zaszczytem dla nas jest możliwość zaprezentowania tego niespotykanego, oryginalnego, a przede wszystkim pięknego egzemplarza E30 Cabrio.  Poczciwa E30 już jakiś czas temu dołączyła do grona youngtimerów. Poszukiwania…

Używane BMW serii 8 E31. Zalety, wady i typowe usterki

Używane BMW serii 8 jest przykładem perfekcyjnego połączenia mocnych silników i wyszukanej techniki ze świetną linią nadwozia i wysokim komfortem jazdy. Czasu na zakup dobrego egzemplarza jest jednak coraz mniej. W historii BMW nie brakowało coupé z wyższej półki. W latach 1962–1965 koncern oferował model 3200 CS. Jego następcą było kultowe E9 (1968–1975), po którym…