Nienaganne BMW Z3 - Trends Magazines

Nienaganne BMW Z3

BMW Z3 2,8 l, tuning

Choć premiera BMW Z3 odbyła się w 1996 roku, patrząc na nie dziś mamy wrażenie, że to nie było tak dawno. Wszystko z powodu ciekawej sylwetki, która nie zestarzała się po tylu latach.

BMW Z3 2,8 l, tuning

Prezentowany egzemplarz zjechał z taśmy produkcyjnej w 1999 roku. Pod jego maską umieszczona jest rzędowa szóstka o pojemności 2,8 litra i mocy 192 KM. Pozwala na bardzo sprawne i dynamiczne podróżowanie, gdy tylko tego zapragniemy.

BMW Z3 2,8 l, tuning

Samochód wydaje się łakomym kąskiem dla kogoś, kto lubi jazdę bez dachu nad głową. Jednak na ulicach nie widuje się ich często. Nie ma się czemu dziwić, w końcu pogoda, która pozwala na jazdę samochodem z otwartym dachem, w naszej strefie klimatycznej nie trwa cały rok. To może odstraszać od kupna takiego auta. Ale nie wszystkich.

BMW Z3 2,8 l, tuning

Są też tacy, którzy chcą modyfikować BMW Z3. Wzorem jest wersja ze znaczkiem „M”. Mocna, drapieżna i stylowa, po prostu „M Power”.

BMW Z3 2,8 l, tuning

Właściciel tego egzemplarza postanowił upodobnić swoje auto do tej topowej wersji, dodając kilka elementów. Założył więc 17-calowe obręcze BMW Motorsport z oponami 225/17 z przodu oraz 235/17 z tyłu.

BMW Z3 2,8 l, tuning

Na przednich błotnikach zamontował charakterystyczne skrzela z wersji Z3 M. Białe światło stopu, białe przednie kierunkowskazy oraz boczne również pochodzą z Z3 M. Tylne lampy z białym kierunkowskazem zakupiono w USA. Kaptur na składany dach jest w kolorze tapicerki, a w bagażniku uzupełniono zestaw narzędzi w przeznaczonej do tego podręcznej skrzynce.

BMW Z3 2,8 l, tuning

We wnętrzu, choć niewielkim, również wprowadzono kilka zmian. Najbardziej widoczna i słyszalna to korekta nagłośnienia.

BMW Z3 2,8 l, tuning

Zainstalowano kompletny zestaw Harman/Kardon wraz z wiązką, uchwytem subwoofera, radioodtwarzaczem Alpine 9880 i zestawem głośnomówiącym. Fotele to siedziska wersja Individual, a drążek zmiany biegów ma gałkę z logo M.

BMW Z3 2,8 l, tuning

Prezentowane BMW ma sportowy charakter. Wszystkie zabiegi, by upodobnić je do wersji M, jeszcze to podkreślają. Z większym pożądaniem patrzymy na ten samochód, chcąc poczuć jego moc i poznać wszystkie walory. Mamy ochotę zdjąć dach, pogonić stado koni drzemiących pod maską, poczuć wiatr smagający twarz. To auto daje wiele satysfakcji z jazdy.

BMW Z3 2,8 l, tuning

Tych emocji i wrażeń chciałoby się więcej. Oczywiście szkoda, że pod maską nie ma 3,2-litrowej jednostki o gigantycznej mocy 321 KM, zapewniającej o niebo lepsze doznania. Ale nie można mieć wszystkiego.

BMW Z3 2,8 l, tuning

Właścicielowi tej Zetki należą się słowa uznania, że utrzymuje tak rzadki i mało popularny samochód w nienagannym stanie i ciągle stara się, by wyglądał jeszcze lepiej. Z drugiej strony, szkoda, że na drogach tak mało jest BMW Z3, bo to naprawdę bardzo, bardzo fajne auto.

BMW Z3 2,8 l, tuning

Robert Miłek

Fot. autor

BMW Z3 2,8 l, tuning

BMW Z3 2,8 l, Stahlgrau metallic, 1999 rok

WYPOSAŻENIE: elektryczne szyby, lusterka, składany dach, fotele Individuali regulacja świateł, wspomaganie kierownicy, ABS i ASC+T, dwie poduszki powietrzne,klimatyzacja, halogeny, lekkie 16-calowe koła, radio BMW Business ze zmieniarką, M-Pakiet wewnętrzny (kierownica, gałka) i zewnętrzny (zderzaki, progi), zawieszenie M-technik, fabryczna 25-procentowa szpera, centralny zamek i alarm, wykończenie z drewna szlachetnego, komputer pokładowy (data, godzina, spalanie chwilowe i średnie, dystans na baku), komplet narzędzi, pokrowiec na auto, windshot

SILNIK: wkładka filtra powietrza K&N

KOŁA, ZAWIESZENIE: 17-calowe oryginalne felgi Motorsport – odnowione, z przodu 7,5 cala, z tyłu 8,5 cala, opony z przodu 225/17/45, z tyłu 235/17/45, chromowane kapturki i nakrętki wentyli, wymienione sworznie przednich wahaczy (Lemforder) i tuleje tylnych wahaczy (Lemforder)

NADWOZIE: oryginalne skrzela, białe światło stopu, białe przednie kierunki, chromowane żarówki kierunkowskazów i oryginalne białe boczne kierunki z wersji Z3M, chromowane żarówki kierunkowskazów, żarówki w obrysówkach Philips Xenon Blue Vision ultra, białe żarówki postojowe Philips xenon effect, kaptur na dach w kolorze tapicerki, uzupełnienie skrzynki narzędziowej, tylne lampy z białym kierunkiem kupione w USA i chromowane żarówki kierunkowskazów

WNĘTRZE: oryginalne dywaniki gumowe Z3, kompletne nagłośnienie Harman/Kardon wraz z wiązką, uchwytem subwoofera (nowy z ASO) i radiem Alpine 9880, zestaw głośnomówiący Nokia z ekranem, fotele sporty wersja Individual, nowa oryginalna tylna szyba (błękitna), dach zaimpregnowany i pomalowany preparatami firmy Renovo, gałkę biegów M

(BMW TRENDS 6/2013)

Możesz zamówić prenumeratę i być na bieżąco z nowinkami i ciekawostkami dotyczącymi BMW TUTAJ

Podobne

BMW_740d_F01

BMW 740d xDrive F01. Test z archiwum- ARCHIWUM

BMW serii 7 to przede wszystkim samochód biznesowy. Takie jest jego przeznaczenie szczególnie, gdy jest nowy. Najwięcej do powiedzenia ma więc kierowca, który spędza w nim naprawdę dużo czasu. Dlatego o opinie na temat nowej „siódemki” poprosiliśmy zawodowca – pana Pawła. Dziś to BMW jest możliwe do nabycia, jako używane. Czy warto kupić kilkuletnią serię…

BMW_E84_X1_28i_xDrive

Test BMW X1 28i: wstęp do archiwum X

To miał być zwykły test nie do końca zwyczajnego samochodu. Nikt z nas nie przewidywał, że tak się zakończy… W słoneczny czerwcowy dzień w doskonałych humorach stawiliśmy sięw warszawskiej siedzibie BMW po odbiór testowego X1 xDrive 28i. Dwulitrowy turbodoładowany silnik benzynowy generujący 245 KM był obietnicą mocnych wrażeń. Nie zakładaliśmy, że będą aż tak mocne... Cofnijmy…