Choć premiera BMW Z3 odbyła się w 1996 roku, patrząc na nie dziś mamy wrażenie, że to nie było tak dawno. Wszystko z powodu ciekawej sylwetki, która nie zestarzała się po tylu latach.
Prezentowany egzemplarz zjechał z taśmy produkcyjnej w 1999 roku. Pod jego maską umieszczona jest rzędowa szóstka o pojemności 2,8 litra i mocy 192 KM. Pozwala na bardzo sprawne i dynamiczne podróżowanie, gdy tylko tego zapragniemy.
Samochód wydaje się łakomym kąskiem dla kogoś, kto lubi jazdę bez dachu nad głową. Jednak na ulicach nie widuje się ich często. Nie ma się czemu dziwić, w końcu pogoda, która pozwala na jazdę samochodem z otwartym dachem, w naszej strefie klimatycznej nie trwa cały rok. To może odstraszać od kupna takiego auta. Ale nie wszystkich.
Są też tacy, którzy chcą modyfikować BMW Z3. Wzorem jest wersja ze znaczkiem „M”. Mocna, drapieżna i stylowa, po prostu „M Power”.
Właściciel tego egzemplarza postanowił upodobnić swoje auto do tej topowej wersji, dodając kilka elementów. Założył więc 17-calowe obręcze BMW Motorsport z oponami 225/17 z przodu oraz 235/17 z tyłu.
Na przednich błotnikach zamontował charakterystyczne skrzela z wersji Z3 M. Białe światło stopu, białe przednie kierunkowskazy oraz boczne również pochodzą z Z3 M. Tylne lampy z białym kierunkowskazem zakupiono w USA. Kaptur na składany dach jest w kolorze tapicerki, a w bagażniku uzupełniono zestaw narzędzi w przeznaczonej do tego podręcznej skrzynce.
We wnętrzu, choć niewielkim, również wprowadzono kilka zmian. Najbardziej widoczna i słyszalna to korekta nagłośnienia.
Zainstalowano kompletny zestaw Harman/Kardon wraz z wiązką, uchwytem subwoofera, radioodtwarzaczem Alpine 9880 i zestawem głośnomówiącym. Fotele to siedziska wersja Individual, a drążek zmiany biegów ma gałkę z logo M.
Prezentowane BMW ma sportowy charakter. Wszystkie zabiegi, by upodobnić je do wersji M, jeszcze to podkreślają. Z większym pożądaniem patrzymy na ten samochód, chcąc poczuć jego moc i poznać wszystkie walory. Mamy ochotę zdjąć dach, pogonić stado koni drzemiących pod maską, poczuć wiatr smagający twarz. To auto daje wiele satysfakcji z jazdy.
Tych emocji i wrażeń chciałoby się więcej. Oczywiście szkoda, że pod maską nie ma 3,2-litrowej jednostki o gigantycznej mocy 321 KM, zapewniającej o niebo lepsze doznania. Ale nie można mieć wszystkiego.
Właścicielowi tej Zetki należą się słowa uznania, że utrzymuje tak rzadki i mało popularny samochód w nienagannym stanie i ciągle stara się, by wyglądał jeszcze lepiej. Z drugiej strony, szkoda, że na drogach tak mało jest BMW Z3, bo to naprawdę bardzo, bardzo fajne auto.
Robert Miłek
Fot. autor
BMW Z3 2,8 l, Stahlgrau metallic, 1999 rok
WYPOSAŻENIE: elektryczne szyby, lusterka, składany dach, fotele Individuali regulacja świateł, wspomaganie kierownicy, ABS i ASC+T, dwie poduszki powietrzne,klimatyzacja, halogeny, lekkie 16-calowe koła, radio BMW Business ze zmieniarką, M-Pakiet wewnętrzny (kierownica, gałka) i zewnętrzny (zderzaki, progi), zawieszenie M-technik, fabryczna 25-procentowa szpera, centralny zamek i alarm, wykończenie z drewna szlachetnego, komputer pokładowy (data, godzina, spalanie chwilowe i średnie, dystans na baku), komplet narzędzi, pokrowiec na auto, windshot
SILNIK: wkładka filtra powietrza K&N
KOŁA, ZAWIESZENIE: 17-calowe oryginalne felgi Motorsport – odnowione, z przodu 7,5 cala, z tyłu 8,5 cala, opony z przodu 225/17/45, z tyłu 235/17/45, chromowane kapturki i nakrętki wentyli, wymienione sworznie przednich wahaczy (Lemforder) i tuleje tylnych wahaczy (Lemforder)
NADWOZIE: oryginalne skrzela, białe światło stopu, białe przednie kierunki, chromowane żarówki kierunkowskazów i oryginalne białe boczne kierunki z wersji Z3M, chromowane żarówki kierunkowskazów, żarówki w obrysówkach Philips Xenon Blue Vision ultra, białe żarówki postojowe Philips xenon effect, kaptur na dach w kolorze tapicerki, uzupełnienie skrzynki narzędziowej, tylne lampy z białym kierunkiem kupione w USA i chromowane żarówki kierunkowskazów
WNĘTRZE: oryginalne dywaniki gumowe Z3, kompletne nagłośnienie Harman/Kardon wraz z wiązką, uchwytem subwoofera (nowy z ASO) i radiem Alpine 9880, zestaw głośnomówiący Nokia z ekranem, fotele sporty wersja Individual, nowa oryginalna tylna szyba (błękitna), dach zaimpregnowany i pomalowany preparatami firmy Renovo, gałkę biegów M
(BMW TRENDS 6/2013)
Możesz zamówić prenumeratę i być na bieżąco z nowinkami i ciekawostkami dotyczącymi BMW TUTAJ