Nie taki kierowca BMW straszny, jak go malują - Trends Magazines

Nie taki kierowca BMW straszny, jak go malują

BMW_740d_F01

Okazuje się, że według danych rankomat.pl kierowca BMW nie jest tak straszny, jak go malują. Jedynie 16,8% ze wszystkich właścicieli BMW deklaruje spowodowanie szkody w całej historii posiadania OC. To najniższy wynik wśród kierowców najpopularniejszych marek. Mimo tego, to właśnie oni płacą najdroższe polisy (średnio 887 zł).

– Względem kierowców BMW powszechnie funkcjonuje negatywny stereotyp. W ocenie ubezpieczycieli również ryzyko spowodowania przez nich kolizji jest wysokie. W III kwartale 2019 r. to dla tej marki średnia cena OC była najwyższa. Mimo to, jak wynika z danych rankomat.pl, właściciele BMW deklarują mniej szkód na drogach niż kierowcy innych samochodów – mówi Tomasz Kroplewski, Kierownik ds. Rozwoju Sprzedaży w rankomat.pl.

Według danych z raportu Rankomat w III kwartale b.r. najczęściej do szkód w całej historii OC przyznawali się kierowcy Nissana (21,7%), Toyoty (21,5%) i Mazdy (21,4%). Z drugiej strony najrzadziej deklarowali to właściciele BMW (16.8%). Na kolejnych miejscach byli posiadacze Audi (17,3%) oraz Fiata (17,4%). Mimo tego, to właścicielom BMW ubezpieczyciele proponują najdroższe polisy (średnio 887 zł).

Kto ma najtaniej?

Biorąc pod uwagę 11 najpopularniejszych w Polsce marek samochodów, najmniej za obowiązkowe ubezpieczenie komunikacyjne płacili właściciele Renault (614 zł). Kilka złotych więcej zapłacili kierowcy Skody (619 zł) oraz Toyoty (624 zł). W III kwartale br. najwięcej za polisę płacili właściciele BMW (887 zł). Ponad 100 zł różnicy dzieli ich od drugiego miejsca wśród najdroższych i ponad 200 zł od trzeciego. Kierowcy Audi płacili średnio 760 zł, a Volkswagena 672 zł.

A co Ty o tym sądzisz? Słusznie stawki ubezpieczeniowe dla właścicieli BMW są wyższe?

Źródło: rankomat.pl

 

Podobne

Wyciekło zdjęcie nowego BMW M5 G90

Przygotowania nowego BMW M5 G90 są już na ostatniej prostej. Świadczy o tym zdjęcie tyłu auta, które wyciekło do sieci.  Wiemy już jak wygląda nowe BMW Serii 5 i kwestią czasu było ukazanie się najmocniejszej wersji, czyli M5. Na razie żadne informacje nie są oficjalnie potwierdzone, ale teraz przynajmniej wiemy, jak wygląda tyłu auta.  Dyskretna…

Kupujemy używane BMW E53 X5 4.8is (2004–2006)

Pierwsza generacja X5 udowodniła, że SUV może dobrze się prowadzić. 4.6is oraz oferowane później 4.8is, czyli flagowe wersje uterenowionego BMW, postawiły poprzeczkę jeszcze wyżej, potwierdzając, że auto może dorównywać osiągami sportowym modelom. Produkcja BMW X5 ruszyła w 1999 r. Na mocne odmiany klienci musieli czekać jednak dosyć długo. Dopiero w 2002 r. do salonów trafiło…