Nie są hybrydowe, ani zasilane wodorem. Toyota pokazuje pojazdy stricte elektryczne, ale jak zwykle idzie swoją drogą... - TECHNOLOGIA - Trends Magazines
4 °C Warsaw, PL
6 marca 2021

Nie są hybrydowe, ani zasilane wodorem. Toyota pokazuje pojazdy stricte elektryczne, ale jak zwykle idzie swoją drogą… – TECHNOLOGIA

Toyota prezentuje nowy ultrakompaktowy samochód elektryczny (BEV) w wersji produkcyjnej na Future Expo podczas Targów Motoryzacyjnych w Tokio 2019. Jego premiera na japońskim rynku jest planowana na 2020 rok. Pojazd będzie służył do poruszania się na krótkich dystansach w sposób przyjazny dla środowiska.

Dwuosobowy samochód elektryczny został zaprojektowany z myślą o osobach, które codziennie pokonują krótkie dystanse. Są to najczęściej osoby starsze, młodzi kierowcy oraz lokalni przedsiębiorcy odwiedzający klientów. Pojazd ma zasięg około 100 km na jednym ładowaniu i rozwija prędkość 60 km/h. Jego niewielkie wymiary i konstrukcja zapewniają wyjątkowo mały promień zawracania.

Zapowiedziana na 2020 rok premiera ultrakompaktowego BEV Toyoty wiąże się z nowym modelem biznesowym, który ma pomóc w popularyzacji samochodów elektrycznych na baterie. Plan zakłada monitorowanie wykorzystania baterii i ich wartości na każdym etapie – od produkcji przez sprzedaż, odsprzedaż do wtórnego użycia, aż po recycling. Toyota zamierza wprowadzić rozszerzony program leasingu akumulatorów trakcyjnych, w którego założeniach leży odzyskiwanie leasingowanych baterii samochodowych i ich ponowne wykorzystanie, w zależności od ich stanu, na różne sposoby – w samochodach oferowanych na rynku wtórnym, jako części zamienne oraz w instalacjach stacjonarnych do magazynowania energii. Toyota rozwija także inne usługi dla samochodów elektrycznych, takie jak stacje ładowania czy ubezpieczenia.

Toyota szuka nowych możliwości wykorzystania małych pojazdów elektrycznych nie tylko w użytku indywidualnym. Nowy ultrakompaktowy BEV jest dobrze przystosowany do wykorzystania przez władze samorządowe jako uzupełnienie transportu publicznego, szczególnie w miastach i na terenach górskich. Obecnie Toyota współpracuje z około 100 partnerami rządowymi, samorządowymi i korporacyjnymi w poszukiwaniu nowych form transportu opartych na niewielkich pojazdach elektrycznych.

Obok nowego ultrakompaktowego BEV Toyota zaprezentuje na targach w Tokio jeszcze pięć innych małych pojazdów elektrycznych.

Koncepcyjny ultrakompaktowy BEV dla biznesu

Samochód zaprojektowany z myślą o flotach firm, których działalność opiera się na krótkich przejazdach i częstym parkowaniu. Pojazd ten ma służyć za mobilne biuro, które ułatwia przemieszczanie się, pracę biurową oraz odpoczynek w czasie przerw w pracy.

 

Toyota i-ROAD

Ten niewielki pojazd elektryczny przypomina w pełni zabudowany motocykl. Jest wąski i zwrotny jak jednoślad, ale zapewnia stabilność, bezpieczeństwo i izolację od deszczu, spalin i hałasu. Nowatorskie trzykołowe podwozie sprawia, że i-Road przechyla się na zakrętach jak motocykl oraz doskonale amortyzuje nierówności nawierzchni. Na jednym miejscu parkingowym mieszczą się cztery i-Roady.

Pojazdy transportu osobistego, czyli alternatywę dla coraz bardziej popularnych elektrycznych hulajnóg.

Walking Area BEV Standing Type 

 

Pojazd do poruszania się po chodnikach w pozycji stojącej może być wykorzystany do patrolowania miasta, obchodów terenu przez pracowników ochrony czy poruszania się po dużych obiektach takich jak lotniska czy fabryki.

Walking Area BEV Seated Type

Elektryczny skuter do jazdy na siedząco powstał z myślą o osobach mających trudności w chodzeniu lub poruszających się z dużą ilością podręcznego bagażu.

 

Walking Area BEV Wheelchair-linked Type

Ten innowacyjny pojazd wspomaga osoby na ręcznych wózkach inwalidzkich. Ułatwia poruszanie się po dużych obiektach i zwiedzanie atrakcji turystycznych.

Nowy ultrakompaktowy samochód elektryczny Toyoty zostanie zaprezentowany na wystawie Future Expo na targach Tokyo Motor Show 2019 od 24 października do 4 listopada. Będzie mu towarzyszyła ekspozycja „Ultra-compact BEV Concept Model for Business”. Odwiedzający targi w Tokio będą mogli go przetestować na drogach publicznych. Jednocześnie Toyota i-Road i pojazdy transportu osobistego zostaną udostępnione do testów na 1,5-kilometrowej ścieżce.

Podobne

VW e-up! widok z tyłu

Jak VW e-up! sprawdza się w mieście? 100 km za 10 zł

Na polskich drogach coraz częściej spotykamy samochody elektryczne. Do aut najlepiej sprawdzających się na miejskich ulicach należy Volkswagen e-up! Pokonanie nim 100 kilometrów kosztuje niecałe 10 złotych. Produkowany od 2011 roku up! doczekał się wielu ciekawych wersji. Wystarczy wspomnieć o uterenowionym cross up! czy sportowym GTI. W 2013 roku pokazano elektryczny e-up!, który w 2019 roku został udoskonalony – nieznacznie wzmocniono silnik,…

E46 Touring z 2JZ o mocy 900 KM- TUNING

Jason jeździł E36 M3. To było daily i auto na tor. Niestety samochód z upływem czasu stał się zbyt wolny... Naturalnie pojawił się pomysł na budowę jakiegoś szalonego i mocnego projektu. I wtedy w Jasonie obudziła się miłość do kombi z dawnych lat... Ale które kombi to tak samo dobry samochód, jak większość sportowych coupe?…