Napakowany kompakt, czyli X2 od firmy Dähler - Trends Magazines

Napakowany kompakt, czyli X2 od firmy Dähler

Crossovery czy SUV-y to samochody z nadwoziem kombi, podniesionym prześwitem oraz pseudoterenowym pakietem stylistycznym.

Okazuje się, że proces jest w pełni odwracalny. Od lat w salonie BMW można zamówić model z rodziny X wyposażony w M-pakiet oraz ogromne felgi i niskoprofilowe opony. Szwajcarska firma Dähler uznała, że warto pójść krok dalej i zmniejszyła prześwit BMW X2. W efekcie powstało auto, które przypomina kompaktowe kombi na sterydach.

Seryjne sprężyny zastąpiono krótszymi i sztywniejszymi odpowiednikami z metką „built by dÄHLer”. Dzięki nim nadwozie w jeszcze mniejszym stopniu przechyla się na szybko pokonywanych zakrętach i jest mniej wrażliwe na podmuchy wiatru bocznego. Alternatywę stanowi gwintowane zawieszenie, którego charakterystykę (jak również prześwit) kierowca może dopasować do indywidualnych preferencji. Wisienką na torcie są felgi dÄHLer CDC1 o średnicy 20 lub 21 cali, dostępne także w kutej wersji. W tym szaleństwie może być metoda. W końcu nikt o zdrowych zmysłach X2 i tak nie zapuści się w teren, a felgi o dużych średnicach i tak skutecznie obalają mit o bezstresowym forsowaniu krawężników.

We współpracy z firmą DME Dähler proponuje też tuning jednostek napędowych. Z trzycylindrowego 118i (136 KM) udało się wykrzesać 158 KM i 264 Nm. Wersję 20i można podkręcić do 223 KM i 340 Nm. Nieźle na ingerencję w elektronikę zareagowały też dwulitrowe diesle. W przypadku 18d poprzeczkę zawieszono na poziomie 174 KM i 390 Nm, natomiast 20d podciągnięto do 220 KM i 450 Nm. Nawet w najmocniejszych wydaniach silniki mają spełniać najnowsze, wyśrubowane normy spalin.

Kierowcom, którzy chcieliby cieszyć się nie tylko osiągami, ale i bardziej wyrazistym brzmieniem silników, tuner proponuje akcesoryjne wydechy ze stali nierdzewnej. Dähler – poza wymianą felg – nie ingerował natomiast w wygląd nadwozia, słusznie uznając, że jeszcze przez kilkanaście najbliższych miesięcy X2 będzie rzucało się w oczy. Logotypem firmy zastąpiono jedynie znaczki BMW na słupkach C.

Podobne

BMW X3 vs Audi Q5 vs Volvo XC60 – który SUV lepszy w terenie?

Popularność SUVów na polskim rynku jest ogromna. Bardzo duże zainteresowanie widać szczególnie w segmencie premium. BMW X3, Audi Q5 i Volvo XC60 stają do walki o miano najlepszego auta do jazdy w terenie. To chcieli sprawdzić brytyjscy dziennikarze motoryzacyjni. Zobaczcie porównanie na filmiku. Test wydaje się śmieszny, bo przecież mało kto kupuje samochody pokroju BMW…

BMW_X7_40i

KRÓL SUVów- BMW X7 40i. Czy naprawdę jest aż tak duży? – TEST

BMW X5 jest dla ciebie zbyt małe? X6 to nie twój styl? Potrzebujesz samochodu, który bez większego problemu pomieści siedem osób? Nie musisz iść do salonu konkurencji. Zupełnie nowe BMW X7 spełni wszystkie twoje wymagania, a pojęcie „duży SUV” zmieni znaczenie. Jeszcze do niedawna oferta monachijskich SUV-ów, a raczej SAV-ów, jak określa je BMW, kończyła się…