Napakowany kompakt, czyli X2 od firmy Dähler - Trends Magazines

Napakowany kompakt, czyli X2 od firmy Dähler

Crossovery czy SUV-y to samochody z nadwoziem kombi, podniesionym prześwitem oraz pseudoterenowym pakietem stylistycznym.

Okazuje się, że proces jest w pełni odwracalny. Od lat w salonie BMW można zamówić model z rodziny X wyposażony w M-pakiet oraz ogromne felgi i niskoprofilowe opony. Szwajcarska firma Dähler uznała, że warto pójść krok dalej i zmniejszyła prześwit BMW X2. W efekcie powstało auto, które przypomina kompaktowe kombi na sterydach.

Seryjne sprężyny zastąpiono krótszymi i sztywniejszymi odpowiednikami z metką „built by dÄHLer”. Dzięki nim nadwozie w jeszcze mniejszym stopniu przechyla się na szybko pokonywanych zakrętach i jest mniej wrażliwe na podmuchy wiatru bocznego. Alternatywę stanowi gwintowane zawieszenie, którego charakterystykę (jak również prześwit) kierowca może dopasować do indywidualnych preferencji. Wisienką na torcie są felgi dÄHLer CDC1 o średnicy 20 lub 21 cali, dostępne także w kutej wersji. W tym szaleństwie może być metoda. W końcu nikt o zdrowych zmysłach X2 i tak nie zapuści się w teren, a felgi o dużych średnicach i tak skutecznie obalają mit o bezstresowym forsowaniu krawężników.

We współpracy z firmą DME Dähler proponuje też tuning jednostek napędowych. Z trzycylindrowego 118i (136 KM) udało się wykrzesać 158 KM i 264 Nm. Wersję 20i można podkręcić do 223 KM i 340 Nm. Nieźle na ingerencję w elektronikę zareagowały też dwulitrowe diesle. W przypadku 18d poprzeczkę zawieszono na poziomie 174 KM i 390 Nm, natomiast 20d podciągnięto do 220 KM i 450 Nm. Nawet w najmocniejszych wydaniach silniki mają spełniać najnowsze, wyśrubowane normy spalin.

Kierowcom, którzy chcieliby cieszyć się nie tylko osiągami, ale i bardziej wyrazistym brzmieniem silników, tuner proponuje akcesoryjne wydechy ze stali nierdzewnej. Dähler – poza wymianą felg – nie ingerował natomiast w wygląd nadwozia, słusznie uznając, że jeszcze przez kilkanaście najbliższych miesięcy X2 będzie rzucało się w oczy. Logotypem firmy zastąpiono jedynie znaczki BMW na słupkach C.

Podobne

E1 – pierwsze elektryczne BMW

Seryjnie produkowane BMW z napędem elektrycznym są faktem. Model i3 i i8 nie budzą już na ulicach sensacji. Warto przypomnieć, że praprzodkiem i3 jest koncepcyjny model E1 z 1991 roku. Historia BMW z napędem elektrycznym jest długa i barwna. W 1972 roku tuż obok głównej siedziby koncernu w Monachium odbywały się igrzyska olimpijskie. Do ich obsługi…

Nowe BMW X3 G01. Większe, mocniejsze i ładniejsze?

BMW zaprezentowało nową generację X3. Karoserię SUV-a nakreślono liniami znanymi już z X1 oraz X5. Uwagę zwracają jednak duże nerki i kanciasty wlot powietrza w zderzaku - w przyszłości mają być znakiem rozpoznawczym także innych modeli z rodziny X. Wnętrze nakreślono liniami znanymi z nowych modeli - chociażby serii 5. Nie zabrakło w nim cyfrowych…