Napakowany kompakt, czyli X2 od firmy Dähler - Trends Magazines

Napakowany kompakt, czyli X2 od firmy Dähler

Crossovery czy SUV-y to samochody z nadwoziem kombi, podniesionym prześwitem oraz pseudoterenowym pakietem stylistycznym.

Okazuje się, że proces jest w pełni odwracalny. Od lat w salonie BMW można zamówić model z rodziny X wyposażony w M-pakiet oraz ogromne felgi i niskoprofilowe opony. Szwajcarska firma Dähler uznała, że warto pójść krok dalej i zmniejszyła prześwit BMW X2. W efekcie powstało auto, które przypomina kompaktowe kombi na sterydach.

Seryjne sprężyny zastąpiono krótszymi i sztywniejszymi odpowiednikami z metką „built by dÄHLer”. Dzięki nim nadwozie w jeszcze mniejszym stopniu przechyla się na szybko pokonywanych zakrętach i jest mniej wrażliwe na podmuchy wiatru bocznego. Alternatywę stanowi gwintowane zawieszenie, którego charakterystykę (jak również prześwit) kierowca może dopasować do indywidualnych preferencji. Wisienką na torcie są felgi dÄHLer CDC1 o średnicy 20 lub 21 cali, dostępne także w kutej wersji. W tym szaleństwie może być metoda. W końcu nikt o zdrowych zmysłach X2 i tak nie zapuści się w teren, a felgi o dużych średnicach i tak skutecznie obalają mit o bezstresowym forsowaniu krawężników.

We współpracy z firmą DME Dähler proponuje też tuning jednostek napędowych. Z trzycylindrowego 118i (136 KM) udało się wykrzesać 158 KM i 264 Nm. Wersję 20i można podkręcić do 223 KM i 340 Nm. Nieźle na ingerencję w elektronikę zareagowały też dwulitrowe diesle. W przypadku 18d poprzeczkę zawieszono na poziomie 174 KM i 390 Nm, natomiast 20d podciągnięto do 220 KM i 450 Nm. Nawet w najmocniejszych wydaniach silniki mają spełniać najnowsze, wyśrubowane normy spalin.

Kierowcom, którzy chcieliby cieszyć się nie tylko osiągami, ale i bardziej wyrazistym brzmieniem silników, tuner proponuje akcesoryjne wydechy ze stali nierdzewnej. Dähler – poza wymianą felg – nie ingerował natomiast w wygląd nadwozia, słusznie uznając, że jeszcze przez kilkanaście najbliższych miesięcy X2 będzie rzucało się w oczy. Logotypem firmy zastąpiono jedynie znaczki BMW na słupkach C.

Podobne

Wrap!t Ring – Pomysł aplikatorów 3M na BMW i8

Jedną z głównych atrakcji targów Rema Days Warsaw (7-9 lutego br.) jest konkurs 3M Endorsed Wrap!t Ring, czyli zmagania certyfikowanych aplikatorów 3M Endorsed. Polega on na oklejaniu na żywo BMW i8 najnowszą folią 3M™ IJ180mC, zadrukowaną autorskimi projektami graficznymi, w połączeniu z wyklejaniem kultową folią do zmiany koloru 3M™ serii 1080. 8 zespołów doświadczonych aplikatorów ośmiokrotnie…

Wygląda jak potwór, a to hybryda. Prior-Design BMW X5 Hybrid

Dziś nikogo nie dziwi agresywnie wyglądający samochód, który na drodze nie koniecznie jest demonem prędkości. Jeszcze kilkanaście lat temu tylko mocne BMW były godne mieć M-Pakiet, a dziś to w zasadzie norma. Jednak to BMW X5 Hybrid od Prior-Design może Cię zaskoczyć! Fakt jest taki, że Prior-Design BMW X5 Hybrid wygląda nieziemsko. Agresywnie pociągnięty zderzak,…