BMW M5 CS - ?Najmocniejszy M Power? | Trends

Najmocniejszy M Power – BMW M5 CS

BMW M5 CS 2021

BMW zapowiada nowego, najmocniejszego szłonka rodziny M Power. Chodzi o M5 CS, które wejdzie na rynek wiosną 2021 r. Wraz z BMW M5 CS BMW M GmbH kontynuuje serię sportowych modeli CS. 

Silnik V8 o pojemności 4,4 l i mocy 467 kW (635 KM) daje BMW M5 CS pozycję najmocniejszego samochodu w historii BMW M. Wyposażenie standardowe obejmuje 8-stopniową skrzynię M Steptronic z układem Drivelogic oraz napęd na wszystkie koła M xDrive z opcją 2WD do jazdy na samym napędzie tylnym. Nowa, odciążona konstrukcja umożliwiła redukcję masy o około 70 kg względem BMW M5 Competition.BMW M5 CS 2021

Prowadzenie i osiągi BMW M5 CS

Specjalnie dobrane sprężyny zawieszenia przedniej i tylnej osi oraz jeszcze bardziej udoskonalona regulacja amortyzatorów dostosowują układ jezdny do niższej masy pojazdu i większego potencjału standardowych opon Pirelli P Zero Corsa Track w rozmiarze 275/35 R 20 z przodu i 285/35 R 20 z tyłu. BMW M5 CS przyspiesza od 0 do 100 km/h w 3,0 s i w 10,4 s do 200 km/h. Prędkość maksymalna jest ograniczona elektronicznie do 305 km/h.

Czteroosobowe M5 CS

Wrażeniami z jazdy BMW M5 CS mogą cieszyć się w sumie cztery osoby zasiadające na karbonowych fotelach M z przodu oraz na dwóch pojedynczych siedzeniach z tyłu. Czarna tapicerka ze skóry Merino (z przodu o delikatnej fakturze) ma wyraziste kontrastujące powierzchnie i ozdobne stebnowanie w kolorze czerwonym Mugello. Zintegrowane zagłówki z podświetlanym logo M5 zdobi kontur legendarnego toru Nürburgring.

Wnętrze M5 CS

Kierownica M z alcantary ma środkowy znacznik na godzinie 12:00, nawiązujący do klasycznych samochodów wyścigowych, łopatki zmiany biegów są wykonane z karbonu, a panele ozdobne na ramionach kierownicy w czarnym chromie. Zamknięta, lekka pokrywa konsoli środkowej zastępuje tradycyjny otwierany podłokietnik środkowy. Obita jest czarną skórą Merino z podwójnym ozdobnym stebnowaniem w kolorze czerwonym. Taki sam kolor można również znaleźć na znaczkach CS na desce rozdzielczej oraz między dwoma tylnymi siedzeniami.BMW M5 CS 2021

Rasowy wygląd

Ramka atrapy chłodnicy BMW oraz znaczki BMW M5 CS na grillu, skrzelach M, przednich błotnikach i klapie tylnej oraz 20-calowe kute obręcze kół M Y Spoke (przód: 9,5 J x 20, tył: 10,5 J x 20) wykonane są w wyrazistym kolorze złotobrązowym. Listwy progowe mają podświetlane znaczki M5 CS. Elementy świetlne w kształcie litery L w reflektorach laserowych BMW świecą na żółto zamiast na biało, tak jak dzieje się to w sportowych autach GT.

Unikatowe dodatki stylistyczne

Maska silnika, przedni splitter, lusterka zewnętrzne oraz spojler i dyfuzor tylny BMW M5 CS oraz osłona silnika M Power i tłumik wlotu powietrza są wykonane z tworzywa sztucznego wzmocnionego włóknem węglowym (CFRP) z częściowo widoczną strukturą włókien.
Sportowy układ wydechowy M5 CS jest standardowo wykonany ze stali szlachetnej i ma cztery końcówki, a zaciski hamulców węglowo-ceramicznych M są lakierowane na czerwono lub – na życzenie – na złoto. Oprócz lakieru metalizowanego w kolorze szarym Brands Hatch dostępne są również ekskluzywne matowe lakiery metalizowane BMW Individual w kolorach mroźnym szarym Brands Hatch i mroźnej głębokiej zieleni.BMW M5 CS 2021

Jeden komentarz

Comments are closed.

Podobne

#Klasykiempomiescie, czyli nowa formuła spotkań miłośników motoryzacji, cz. II

Znamy już termin kolejnej edycji #klasykiempomiescie - WTC - Watch This Car wraz z Giełdą Klasyków oraz Car spotted: Wielkopolska zapraszają miłośników klasycznej motoryzacji na przejażdżkę po poznańskich uliczkach, w dniu 27 czerwca o godz. 12.  Na czym polega to wydarzenie opisywaliśmy w poprzednim artykule, gdzie przeprowadziliśmy wywiad z WTC Watch This Car - pomysłodawcą…

BMW Sauber F1.08 – zwycięski bolid Kubicy

Zespół BMW Sauber F1 dał szansę Robertowi Kubicy – najpierw jako kierowcy testowemu, a później pełnoprawnemu reprezentantowi teamu. Utalentowany Polak kredyt zaufania spłacił z nawiązką, dając zespołowi jedyne zwycięstwo oraz jedyne pole position w całym programie startów, które miały miejsce w latach 2006 – 2009. Przygoda BMW z Formułą 1 rozpoczęła się w 1982 r.,…