Silnik V8 o pojemności 4,4 l i mocy 467 kW (635 KM) daje BMW M5 CS pozycję najmocniejszego samochodu w historii BMW M. Wyposażenie standardowe obejmuje 8-stopniową skrzynię M Steptronic z układem Drivelogic oraz napęd na wszystkie koła M xDrive z opcją 2WD do jazdy na samym napędzie tylnym. Nowa, odciążona konstrukcja umożliwiła redukcję masy o około 70 kg względem BMW M5 Competition.
Prowadzenie i osiągi BMW M5 CS
Specjalnie dobrane sprężyny zawieszenia przedniej i tylnej osi oraz jeszcze bardziej udoskonalona regulacja amortyzatorów dostosowują układ jezdny do niższej masy pojazdu i większego potencjału standardowych opon Pirelli P Zero Corsa Track w rozmiarze 275/35 R 20 z przodu i 285/35 R 20 z tyłu. BMW M5 CS przyspiesza od 0 do 100 km/h w 3,0 s i w 10,4 s do 200 km/h. Prędkość maksymalna jest ograniczona elektronicznie do 305 km/h.
Czteroosobowe M5 CS
Wrażeniami z jazdy BMW M5 CS mogą cieszyć się w sumie cztery osoby zasiadające na karbonowych fotelach M z przodu oraz na dwóch pojedynczych siedzeniach z tyłu. Czarna tapicerka ze skóry Merino (z przodu o delikatnej fakturze) ma wyraziste kontrastujące powierzchnie i ozdobne stebnowanie w kolorze czerwonym Mugello. Zintegrowane zagłówki z podświetlanym logo M5 zdobi kontur legendarnego toru Nürburgring.
Wnętrze M5 CS
Kierownica M z alcantary ma środkowy znacznik na godzinie 12:00, nawiązujący do klasycznych samochodów wyścigowych, łopatki zmiany biegów są wykonane z karbonu, a panele ozdobne na ramionach kierownicy w czarnym chromie. Zamknięta, lekka pokrywa konsoli środkowej zastępuje tradycyjny otwierany podłokietnik środkowy. Obita jest czarną skórą Merino z podwójnym ozdobnym stebnowaniem w kolorze czerwonym. Taki sam kolor można również znaleźć na znaczkach CS na desce rozdzielczej oraz między dwoma tylnymi siedzeniami.
Rasowy wygląd
Ramka atrapy chłodnicy BMW oraz znaczki BMW M5 CS na grillu, skrzelach M, przednich błotnikach i klapie tylnej oraz 20-calowe kute obręcze kół M Y Spoke (przód: 9,5 J x 20, tył: 10,5 J x 20) wykonane są w wyrazistym kolorze złotobrązowym. Listwy progowe mają podświetlane znaczki M5 CS. Elementy świetlne w kształcie litery L w reflektorach laserowych BMW świecą na żółto zamiast na biało, tak jak dzieje się to w sportowych autach GT.
Unikatowe dodatki stylistyczne
Maska silnika, przedni splitter, lusterka zewnętrzne oraz spojler i dyfuzor tylny BMW M5 CS oraz osłona silnika M Power i tłumik wlotu powietrza są wykonane z tworzywa sztucznego wzmocnionego włóknem węglowym (CFRP) z częściowo widoczną strukturą włókien.
Sportowy układ wydechowy M5 CS jest standardowo wykonany ze stali szlachetnej i ma cztery końcówki, a zaciski hamulców węglowo-ceramicznych M są lakierowane na czerwono lub – na życzenie – na złoto. Oprócz lakieru metalizowanego w kolorze szarym Brands Hatch dostępne są również ekskluzywne matowe lakiery metalizowane BMW Individual w kolorach mroźnym szarym Brands Hatch i mroźnej głębokiej zieleni.
Jeden komentarz
Comments are closed.