Najmniej awaryjne modele 2023 - raport TÜV - Trends Magazines

Najmniej awaryjne modele 2023 – raport TÜV

Serwis auta

Ranking TÜV to lista najbardziej i najmniej awaryjnych modeli stworzona przez niemieckich diagnostów. Wiarygodność raportu TÜV jest bardzo wysoka, bowiem na zestawienie składa się aż 9,6 mln aut, w których przeprowadzono przeglądy techniczne. 

Jak co roku, niemiecki TÜV (Technischer Überwachungsverein czyli Stowarzyszenie Inspekcji Technicznej) sprawdził wyniki przeglądów ponad 9,6 mln pojazdów osobowych. Wnioski wyciągnięte przez niemieckich specjalistów przydają się nie tylko podczas kupowania nowego auta, ale także używanego. Przecież kupując auto chcemy, aby ono nas nie zawiodło.

Które auta są najlepsze według rankingu TÜV 2023?

A na wyniki TÜV szczególnie warto zwrócić uwagę, bowiem tutaj przebadano prawie 10 mln pojazdów, biorąc pod uwagę ich techniczną kondycję i trwałość. Jak już wspomnieliśmy, w rankingu TÜV 2023 wzięło udział łącznie 9,6 mln pojazdów spośród 226 modeli aut jeżdżących po Niemczech.

Najmniej awaryjne modele w wieku 2 – 3 lat

  • Mercedes Klasy B (2,0 proc.)
  • Mercedes GLC (2,3 proc.)
  • Volkswagen Golf Sportsvan (2,3 proc.)
  • Audi Q3 (2,4 proc.)
  • Audi Q2 (2,6 proc.)

Najmniej awaryjne modele w wieku 4 – 5 lat

  • Porsche 911 (2,7 proc.)
  • Mercedes SLC (4,1 proc.)
  • Audi Q2 (4,5 proc.)
  • Mazda CX-3 (4,6 proc.)
  • Volkswagen Golf Sportsvan (2,6 proc).

Najmniej awaryjne modele w wieku 6 – 7 lat

  • Porsche 911 (3,5 proc.)
  • Suzuki Vitara (7,2 proc.)
  • Volkswagen Golf Sportsvan (7,3 proc.)
  • Mercedes Klasy B (7,8 proc.)
  • Porsche Cayenne (7,9 proc.)

Najmniej awaryjne modele w wieku 8 – 9 lat

  • Porsche 911 (4,6 proc.)
  • Audi TT (9,4 proc.)
  • Mercedes SLK (10,3 proc.)
  • Mercedes Klasy B (11,0 proc.)
  • Porsche Cayenne (11,1 proc.)

Najmniej awaryjne modele w wieku 10 – 11 lat

  • Porsche 911 (6,6 proc.)
  • Audi TT (11,6 proc.)
  • Mercedes SLK (12,2 proc.)
  • MINI Countryman (13,9 proc.)
  • Mercedes Klasy B (14,2 proc.)

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Podobne

Najstarszy VW Garbus na świecie? Auto ma numer 20

Ten egzemplarz może być najstarszym wciąż jeżdżącym VW Garbusem na świecie, nadwozie ma numer 20. Za prace renowacyjne odpowiada Polak.  Ondrej Brom to czeski entuzjasta Volkswagena Garbusa. Pierwszy samochód kupił w 1988 roku, gdy miał 20 lat. Od tego czasu pała niezachwianą miłością do Garbusów i miał ich do tej pory więcej niż siedem. W…

Fabryka BMW w Spartanburgu

Niemcy tracą pozycję lidera motoryzacyjnego. Czy gospodarce grozi załamanie?

Spadek liczby zamówień oraz siły nabywczej sprawia, że statystyki niemieckiej motoryzacji spadają. Na tle światowej produkcji samochodów, Niemcy także wypadają blado, a na motoryzacyjnego giganta rosną Chiny. Czy Niemcom grozi kryzys? "Katastrofa nie jest już nie do pomyślenia". Spójrzmy na liczby - w Europie w zeszłym roku wyprodukowano ok. 16 mln samochodów, z czego 3,67…