Najczęściej kradzione auta 2021 - Trends Magazines

Najczęściej kradzione auta 2021

Instytut SAMAR opublikował dane dotyczące najczęściej kradzionych aut w 2021 roku. Spokojnie spać nie mogą właściciele marek Toyota, Audi oraz BMW. Sprawdź, jakie inne marki i modele są ulubione wśród złodziei. 

Jak podaje Instytut Badań Rynku Motoryzacyjnego SAMAR na podstawie danych z CEPIK-u, w zeszłym roku z powodu kradzieży wyrejestrowano 7 098 samochodów. Liczba jest delikatnie wyższa od poprzednich lat (2020 r. – 6 910 aut, a w 2019 r. – 6 978 aut), ale jest to przepaść w porównaniu chociażby z rokiem 1999, kiedy z ulic rocznie ginęło ponad 70 tys pojazdów. 

Najczęściej kradzione auta 2021

Niespokojnych nocy mogą spodziewać się właściciele marki Toyota. To właśnie tych aut znika najwięcej. Nie lepiej mają właściciele Audi oraz BMW, które zamyka podium. Na kolejnych miejscach znajdują się też Volkswagen, Hyundai i Mercedes. Pierwszą dziesiątkę zamyka Fiat. 

Miejsce Marka Liczba skradzionych aut (w sztukach)
1 Toyota 950
2 Audi 685
3 BMW 522
4 Volkswagen 506
5 Hyundai 453
6 Mercedes 450
7 Renault 396
8 Mitsubishi 289
9 Kia 286
10 Fiat 248

Najczęściej kradzione modele 2021

Wśród najpopularniejszych modeli wybieranych przez złodziei znalazły się chociażby Toyota Corolla, RAV4, Yaris i Auris. Sporo zniknęło także Hyundai Tucsonów czy Mitsubishi Outlanderów. Z aut niemieckich niechlubną pozycję zajmują Audi A4 i BMW 5. Wśród aut niszowych warto też wymienić VW Multivana (43 sztuki), Infinity Q50 (34 auta), czy Kię Stinger (49 sztuk). 

Miejsce Marka Liczba skradzionych aut (w sztukach)
1 Toyota Corolla 214
2 Toyota RAV4 198
3 Hyundai Tucson 192
4 Mitsubishi Outlander 178
5 Audi A4 177
6 Toyota Yaris 147
7 Audi A6 137
8 Fiat Ducato 137
9 BMW 5 133
10 Toyota Auris 122

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Podobne

Nico Rosberg w VW ID.R na torze Nürburgring

Mistrz Formuły 1 testuje Volkswagena ID.R

Nico Rosberg - mistrz świata Formuły 1 2016 sprawdził możliwości w pełni elektrycznego ID.R na torze Nürburgring, na którym w miniony weekend walczono o GP Eifel. Nico Rosberg przetestował elektryczny samochód wyścigowy Volkswagena o mocy 500 kW (680 KM) na znanym fanom motorsportu torze wyścigowym. Rosberg, który jest pasjonatem elektromobilności, od czasu rozstania z Formułą…

Tuning-VW-Caddy-1-1.8-widok z przodu

30-letni pick-up z Wolfsburga jak nowy

Volkswagen Caddy pierwszej generacji był typowym samochodem użytkowym. Po wielu latach od zakończenia produkcji nie stal się jednak zbyt popularnym obiektem tuningu. Dobrze zachowane lub przerobione z gustem egzemplarze to prawdziwa rzadkość na naszych drogach. To właśnie ta niewielka popularność sprawiła, że w garażu Patryka stanął ponadtrzydziestoletni pick-up z Wolfsburga. Pierwszy Caddy zjechał z taśmy produkcyjnej w 1979 roku. Był…