Najchętniej wybierane auta używane. Uwaga na kręcone liczniki! - Trends Magazines

Najchętniej wybierane auta używane. Uwaga na kręcone liczniki!

Najchętniej wybierane auta używane

Rynek aut używanych w Polsce jest w pełnym rozkwicie. Sprowadzamy sporo samochodów, a ranking modeli jest całkowicie zdominowany przez produkcje niemieckie. Najchętniej wybierane auta używane w Polsce mają też niestety najwyższe ryzyko cofnięcia licznika. Na jakie modele trzeba uważać?

Według prognoz na 2024 rok, do Polski ma zostać zaimportowanych 870-900 tys. używanych samochodów, czyli na poziomie zbliżonym do czasów sprzed pandemii. Duża popularność aut z drugiej ręki może wynikać z wysokich cen aut nowych, a także mocno zaawansowanej technologii nowoczesnych pojazdów, co zwiększa ryzyko drogich awarii.

Szał na rynku używanych. Oto najpopularniejsze auta używane w marcu 2024

Jak się okazuje, najchętniej wybierane auta używane w Polsce również oznacza, że właśnie te modele są narażone na ryzyko cofnięcia licznika. Dodatkowo, większość najczęściej wyszukiwanych samochodów w kraju została wyprodukowana przez niemieckich producentów, co tylko podkreśla preferencje polskich kierowców.

Najchętniej wybierane auta używane w Polsce

Pierwsze miejsce na liście najczęściej wyszukiwanych aut carVertical zajmuje Audi A4 (3,73%). Pomimo niewielkiego spadku z 4,76%, nadal wyprzedza ono BMW serii 3 (3,44%), które awansowało z 5. miejsca w porównaniu z analogicznym okresem ubiegłego roku. Trzecim najczęściej wyszukiwanym samochodem używanym w Polsce był kompaktowy Opel Astra (3,43%).
 
Kolejne miejsca zajmują BMW serii 5 (2,50%), Volkswagen Golf (2,48%), Volkswagen Passat (2,40%), Audi A6 (2,30%) i Opel Insignia (2,11%). Jedynymi samochodami spoza Niemiec są w tej grupie Skoda Octavia (2,08%) i Ford Focus (1,86%), ale tylko teoretycznie – realnie obie marki są również niemieckie.
 
Warto zauważyć, że w pierwszym kwartale tego roku Audi A4 było nie tylko najczęściej sprawdzanym samochodem na platformie carVertical. Audi (10,68%) było najczęściej wyszukiwaną marką samochodów w Polsce. Na kolejnych miejscach uplasowały się BMW (9,05%) i Opel (8,71%).

Im bardziej popularny samochód, tym większe ryzyko

Niemieckie samochody są zwykle postrzegane jako dobrze wykonane i niezawodne produkty. Cechy te tracą jednak na znaczeniu, jeśli weźmiemy pod uwagę ryzyko zakupu egzemplarza z ukrytymi uszkodzeniami lub sfałszowanym przebiegiem.
Spośród wszystkich Audi A4 sprawdzonych przez carVertical, aż 61,22% miało na swoim koncie jakieś uszkodzenia, a 4,21% – przekręcony licznik. Inne popularne modele wypadły podobnie. Odsetek samochodów BMW serii 3 z cofniętym przebiegiem wyniósł 4,32%, podczas gdy 72,20% miało w swojej historii jakieś uszkodzenia. Jeśli chodzi o Opla Astrę, 4,05% miało sfałszowany przebieg, a 56,67% – uszkodzenia.
 
W kontekście tego materiału bardzo ciekawie wypadają statystyki samochodów Skoda. Średni przebieg (94 792 km) i odsetek uszkodzonych samochodów (66,58%) były stosunkowo wysokie, ale tylko 1,70% sprawdzonych raportów historii pojazdu wskazywało na cofnięty licznik. Zaskakujące jest także to, że w przypadku Skody najniższy jest średni koszt likwidacji szkody (4 245 EUR, w porównaniu ze wszystkimi najczęściej badanymi markami samochodów w Polsce).  
Podobne różnice można zaobserwować w przypadku innych popularnych marek, takich jak Toyota i Peugeot. Toyota miała stosunkowo niski odsetek egzemplarzy z cofniętym licznikiem (2,67%), ale niestety w tym przypadku niepokojąca jest średnia wartość korekty – aż 121 728 km. Bez porównania mniej cofa się liczniki w Peugeotach, średnio o 73 001 km. Peugeoty rzadziej mają też na swoim koncie jakieś szkody powypadkowe (50,52%). Z drugiej strony, udział egzemplarzy Peugeota ze skorygowanym przebiegiem na poziomie 4,58% jest prawie tak wysoki, jak w przypadku Audi (4,87%) i BMW (4,76%).

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Podobne

Alpina B3 Touring utknęła na przepaści

Nie mamy pojęcie co miał na myśli kierowca, który postanowił zjechać z drogi i wjechać na szlak pomiędzy skałami, a przepaścią. Nie zmieścił się na przejeździe i teraz jego Alpina nadaje się do malowania. Ten kierowca ma świetny gust jeśli chodzi o dobór samochodu, ale niestety fatalne poczucie kierunku. 77-latek z Austrii postanowił nie posłuchać…

Tuning-VW-Garbus-1200-widok z przodu

Wygładzony Garbus z 1970 roku

VW Garbus jest tym dla Niemców, czym Maluch dla Polaków. To nie tylko samochód, który zmotoryzował naród, ale także symbol nowej jakości życia. Kilkadziesiąt lat temu był szczytem marzeń, dziś odszedł w zapomnienie. Tylko za sprawą grupy prawdziwych maniaków możemy jeszcze podziwiać pojedyncze pięknie utrzymane egzemplarze przypominające o latach jego niebywałej popularności. Od kiedy Piotrek…