Najchętniej wybierane auta używane. Uwaga na kręcone liczniki! - Trends Magazines

Najchętniej wybierane auta używane. Uwaga na kręcone liczniki!

Najchętniej wybierane auta używane

Rynek aut używanych w Polsce jest w pełnym rozkwicie. Sprowadzamy sporo samochodów, a ranking modeli jest całkowicie zdominowany przez produkcje niemieckie. Najchętniej wybierane auta używane w Polsce mają też niestety najwyższe ryzyko cofnięcia licznika. Na jakie modele trzeba uważać?

Według prognoz na 2024 rok, do Polski ma zostać zaimportowanych 870-900 tys. używanych samochodów, czyli na poziomie zbliżonym do czasów sprzed pandemii. Duża popularność aut z drugiej ręki może wynikać z wysokich cen aut nowych, a także mocno zaawansowanej technologii nowoczesnych pojazdów, co zwiększa ryzyko drogich awarii.

Szał na rynku używanych. Oto najpopularniejsze auta używane w marcu 2024

Jak się okazuje, najchętniej wybierane auta używane w Polsce również oznacza, że właśnie te modele są narażone na ryzyko cofnięcia licznika. Dodatkowo, większość najczęściej wyszukiwanych samochodów w kraju została wyprodukowana przez niemieckich producentów, co tylko podkreśla preferencje polskich kierowców.

Najchętniej wybierane auta używane w Polsce

Pierwsze miejsce na liście najczęściej wyszukiwanych aut carVertical zajmuje Audi A4 (3,73%). Pomimo niewielkiego spadku z 4,76%, nadal wyprzedza ono BMW serii 3 (3,44%), które awansowało z 5. miejsca w porównaniu z analogicznym okresem ubiegłego roku. Trzecim najczęściej wyszukiwanym samochodem używanym w Polsce był kompaktowy Opel Astra (3,43%).
 
Kolejne miejsca zajmują BMW serii 5 (2,50%), Volkswagen Golf (2,48%), Volkswagen Passat (2,40%), Audi A6 (2,30%) i Opel Insignia (2,11%). Jedynymi samochodami spoza Niemiec są w tej grupie Skoda Octavia (2,08%) i Ford Focus (1,86%), ale tylko teoretycznie – realnie obie marki są również niemieckie.
 
Warto zauważyć, że w pierwszym kwartale tego roku Audi A4 było nie tylko najczęściej sprawdzanym samochodem na platformie carVertical. Audi (10,68%) było najczęściej wyszukiwaną marką samochodów w Polsce. Na kolejnych miejscach uplasowały się BMW (9,05%) i Opel (8,71%).

Im bardziej popularny samochód, tym większe ryzyko

Niemieckie samochody są zwykle postrzegane jako dobrze wykonane i niezawodne produkty. Cechy te tracą jednak na znaczeniu, jeśli weźmiemy pod uwagę ryzyko zakupu egzemplarza z ukrytymi uszkodzeniami lub sfałszowanym przebiegiem.
Spośród wszystkich Audi A4 sprawdzonych przez carVertical, aż 61,22% miało na swoim koncie jakieś uszkodzenia, a 4,21% – przekręcony licznik. Inne popularne modele wypadły podobnie. Odsetek samochodów BMW serii 3 z cofniętym przebiegiem wyniósł 4,32%, podczas gdy 72,20% miało w swojej historii jakieś uszkodzenia. Jeśli chodzi o Opla Astrę, 4,05% miało sfałszowany przebieg, a 56,67% – uszkodzenia.
 
W kontekście tego materiału bardzo ciekawie wypadają statystyki samochodów Skoda. Średni przebieg (94 792 km) i odsetek uszkodzonych samochodów (66,58%) były stosunkowo wysokie, ale tylko 1,70% sprawdzonych raportów historii pojazdu wskazywało na cofnięty licznik. Zaskakujące jest także to, że w przypadku Skody najniższy jest średni koszt likwidacji szkody (4 245 EUR, w porównaniu ze wszystkimi najczęściej badanymi markami samochodów w Polsce).  
Podobne różnice można zaobserwować w przypadku innych popularnych marek, takich jak Toyota i Peugeot. Toyota miała stosunkowo niski odsetek egzemplarzy z cofniętym licznikiem (2,67%), ale niestety w tym przypadku niepokojąca jest średnia wartość korekty – aż 121 728 km. Bez porównania mniej cofa się liczniki w Peugeotach, średnio o 73 001 km. Peugeoty rzadziej mają też na swoim koncie jakieś szkody powypadkowe (50,52%). Z drugiej strony, udział egzemplarzy Peugeota ze skorygowanym przebiegiem na poziomie 4,58% jest prawie tak wysoki, jak w przypadku Audi (4,87%) i BMW (4,76%).

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Podobne

Historia VW Jetty – bliska krewniaczka Golfa

Chociaż to tylko kolejna wersja Golfa, choć nie ma nic szczególnego w swoim wyglądzie, wyposażeniu czy napędzie, to jednak niezmiennie od blisko 30 lat jest ikoną niemieckiego sedana. Oto historia Volkswagena Jetty. VW Jetta I Pod koniec lat 70. Jetta zjechała z taśm w Wolfsburgu, by zadebiutować na wystawie we Frankfurcie w 1979 roku i…

Tuning BMW E34

Nisko, niżej, E34 Tikiego. No i to wnętrze!

BMW E34 w Polsce nigdy nie miało łatwo. Teraz nadszedł czas, gdy te świetnie jeżdżące pancerne beemki wreszcie zostały docenione! Tiki do tej pory jeździł różnymi E36. Szalone driftingowe bardzo niskie auta były wyrazem jego podejścia do tuningu. Z czasem jednak chciał się „ustatkować”, dlatego przesiadł się do większego E34. Szybko zapomniał, dlaczego je kupił i piątka stała…