Polskie miasta jedne z najbardziej zakorkowanych w Europie - Trends Magazines

Polskie miasta jedne z najbardziej zakorkowanych w Europie

korki miasto zakorkowane

Według raportu stworzonego przez firmę TomTom, jednego z wiodących dostawców systemów nawigacji satelitarnej pojawiło się kilka polskich miast, które na tle całego kontynentu wypadają blado. Stoimy w korkach nawet 100 godzin rocznie!

Ranking sporządzono na podstawie danych od użytkowników nawigacji TomTom. Dotyczy on sytuacji na drogach w największych miastach na całym świecie. Najnowszy raport TomTom Traffic Index 2021 zawiera wyniki z 404 miast w 58 krajach. Aż kilka polskich miast znalazło się w czołówce rankingu. 

Które miasto w Polsce jest najbardziej zakorkowane?

Co ciekawe, nie jest nim Warszawa, Wrocław, ani Kraków, a Łódź. Mieszkańcy Łodzi marnują w korkach aż 103 godziny rocznie, a miasto tkaczy zajmuje w rankingu TomTom Traffic Index 2021 13. miejsce. Przypomnijmy, że w zestawieniu bierze udział aż 404 miasta. 

Na kolejnych miejscach znajdują się:

  1. Kraków (o 6% większy ruch niż w 2020 r.)
  2. Wrocław (o 6% większy ruch niż w 2020 r.)
  3. Warszawa (o 6% większy ruch niż w 2020 r.)
  4. Poznań (o 6% większy ruch niż w 2020 r.)
  5. Szczecin (o 9% mniejszy ruch niż w 2020 r.)
  6. Trójmiasto – Gdańsk, Gdynia, Sopot (o 5% większy ruch niż w 2020 r.)
  7. Lublin (o 3% większy ruch niż w 2020 r.)
  8. Bydgoszcz (ruch bez zmian w porównaniu z 2020 r.)
  9. Białystok (o 3% większy ruch niż w 2020 r.)

Najbardziej zakorkowane miasta świata:

  1. Stambuł
  2. Moskwa
  3. Kijów
  4. Bogota
  5. Mumbaj
  6. Odessa
  7. Sankt Petersburg
  8. Bukareszt
  9. Nowosybirsk
  10. Bengaluru

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Podobne

Zawieszenie EDC – jak działa, opinie

Dzięki adaptacyjnemu zawieszeniu EDC większość modeli BMW jest w stanie pogodzić precyzję prowadzenia z komfortem resorowania. Charakterystyka układu jezdnego zależy bowiem od wybranego trybu pracy.  W większości samochodów osobowych za resorowanie odpowiadają sprężyny i amortyzatory. Pierwsze uginają się lub rozprężają po wjechaniu na nierówność bądź uskok drogi, drugie przeciwdziałają bujaniu się nadwozia. Regulacja charakterystyki sprężyn podczas jazdy jest w zasadzie niemożliwa…

Tuning VW New Beetle auto w czasie jazdy

Marchewkowy VW Beetle nie jest taki zły

Do Polski przypłynął statkiem, a nietypowy kolor jego nadwozia w Europie zarezerwowany był wyłącznie dla wersji typu Cabriolet. W Stanach lakier o wściekle pomarańczowej barwie wymagał tylko dopłaty. Jednak to nie koniec niespodzianek, jakie kryje w sobie ten Beetle.   Wszystko zaczęło się w pierwszej połowie 1994 roku. Wtedy to młody zespół projektantów z Simi…