Nadchodzi VW Golf R Mk 8.5. Ma być najmocniejszy ever - Trends Magazines

Nadchodzi VW Golf R Mk 8.5. Będzie najmocniejszy niż kiedykolwiek

VW Golf R Mk 8.5 2

Niemcy już testują najmocniejszą i najszybszą odmianę Golfa. Wzrost mocy ma być nieznaczny, ale wystarczający, żeby określić Golfa R jako najmocniejszego w historii. Jaki będzie VW Golf R Mk 8.5? Sprawdzamy.

W tym roku światowy bestseler obchodzi swoje 50. urodziny. Z tej okazji marka z Wolfsburga zaplanowała wiele atrakcji i edycji specjalnych, a wisienką na torcie ma być właśnie VW Golf R Mk 8.5. Skąd ta dziwna nazwa? Oficjalnie dziewiąta generacja nie miała jeszcze premiery, a obecna – ósma przeszła gruntowny facelifting. 

VW Golf R 2025 – jaki będzie?

Pod maską jednostka napędowa pozostanie bez zmian, więc będziemy mieli do czynienia z 2-litrowym R4 turbo. Spekuluje się, że moc ma wynosić 330 KM i 420 Nm. To moc niemal równa z tym, co oferował najdroższy do tej pory sprzedany model Golfa, czyli R 333. 

VW Golf R 333 to prawdopodobnie najszybciej wyprzedany model na świecie

Osiągi mają być równie wyjątkowe. Pierwsza setka ma pojawić się na liczniku już po 4,6 s, a prędkość maksymalna standardowo będzie ograniczona do 250 km/h. Standardowo, bo Volkswagen będzie oferował pakiet Performance, który przesunie granicę do 270 km/h. 

Napęd na cztery koła i automatyczna skrzynia DSG będą standardem. Producent zadeklarował już, że manual odchodzi w zapomnienie, więc DSG będzie jedyną opcją. 

Nowy VW Golf R ma być mistrzem driftu

Nowy Golf R będzie osadzony niżej niż poprzednia wersja, przednie zawieszenie wykorzystuje oś MacPhersona, oś tylna to konstrukcja czterowahaczowa. Adaptacyjne zawieszenie Dynamic Chassis Control (DCC), które reguluje układ kierowniczy, zawieszenie i reakcję na gaz będzie standardem w Golfie R. 

Porównanie VW Golf R VI vs. Golf R VII vs. Golf R VIII – OstRe są!

Auto wizualnie niewiele będzie się różnić. Możemy spodziewać się nowych reflektorów LED IQ.Light z animacjami powitalnymi i pożegnalnymi. Cztery końcówki układu wydechowego, dyfuzor i lotka na tylnej klapie pozostaną na miejscu. Niewykluczone, że za odpowiednie brzmienie wydechu będzie odpowiadał Akrapovič. Oczywiście w opcji. 

Ciekawostką ma być, jak to nazywa VW – Drift Performance Profile. W skrócie, będzie to tryb do driftu. System ma całkowicie odłączyć przednią oś, a do 100 procent mocy ma trafiać na tylne koła, zapewniając przyjemność z patrzenia, jak bieżnik znika z opon.

Ta technologia rozdzielania momentu obrotowego działa również podczas pokonywania zakrętów. Układ przekazuje do 100 procent mocy na koło zewnętrzne, aby zmniejszyć podsterowność. 

VW Golf R Mk 8.5
VW Golf R Mk 8.5

Kiedy Golf R 2025 pojawi się na rynku?

Poprzedni Golf R kosztował nieco poniżej 200 tys. zł w momencie debiutu w 2020 roku. Odmiana R 333 była najdroższą w historii i można ją było kupić tylko w Niemczech za €76,410. Spodziewamy się, że nowy Golf R będzie kosztował w granicach 250 tys. zł za odmianę podstawową. Debiut auta ma nastąpić jeszcze w tym roku. 

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Podobne

Wyjątkowe spotkanie z Alpiną B5

Alpina B5 Supercharged E60 była naturalnym konkurentem BMW M5. Siedząc za kierownicą od razu czujemy olbrzymi potencjał, ale każda droga nie jest odbierana niczym tor wyścigowy. Alpina B5 jest dostojna. Niczego nie musi udowadniać. Wystarczy jednak chwila, iskra, aby zostawić wszelkich „prowokatorów” w tyle i pomknąć przed siebie w tempie, którego niewielu będzie w stanie…

Cupra Leon po liftingu zrywa z genami Seata

Cupra Leon właśnie przeszedł facelifting. Widać, że Hiszpanie coraz bardziej chcą odciąć markę Cupra od Seata. Póki co, ta praktyka się sprawdza, co widać w statystykach sprzedaży. Czy Cupra Leon odniesie sukces, podobny do swojego poprzednika? Cupra Leon, zarówno hatchback, jak i kombi Sportstourer, przyjmuje stylistykę z charakterystycznym przodem oraz opcjonalnymi przednimi reflektorami Matrix LED.…