Mistrzowska formuła BMW M4 - Trends Magazines

Mistrzowska formuła BMW M4

TVW Car Design wzięło pod lupę wyjątkowe M4. Zmiany wyszły bawarskiemu sportowcowi na dobre.

W 2014 roku BMW wprowadziło na rynek partię 23 egzemplarzy M4 DTM Champion Edition. Limitowaną serię stworzono z okazji triumfu Marco Wittmanna w serii DTM. Biały lakier, czarne maska i pokrywa bagażnika z kolorowymi akcentami oraz naklejki na bokach nadwozia są pomysłem stylistów BMW, którzy próbowali upodobnić „cywilne” M4 do wyścigówki zespołu Ice-Watch.

Standardem są też akcesoria z katalogu M Performance – karbonowe obudowy lusterek, dokładki zderzaków, spojler na klapie bagażnika, listwy dekoracyjne w kabinie czy zamszowa kierownica.

TVW Car Design słusznie uznało, że usuwanie znaków rozpoznawczych M4 DTM Champion Edition mija się z celem. Zrezygnowano jedynie z 19-calowych czarnych felg na rzecz 20-calowych obręczy BBS z oponami w rozmiarze 255/30 i 285/30. Tuner postawił na kute felgi BBS FI. Są lżejsze od seryjnych, a ograniczenie mas nieresorowanych korzystnie wpłynęło na prowadzenie i sposób wybierania nierówności.

Największą poprawę właściwości jezdnych zapewniło gwintowane zawieszenie KW Clubsport, które zdaje egzamin nawet na torach wyścigowych. Przypomnijmy, że w pełni regulowany zestaw jest pomostem między wyczynowymi rozwiązaniami i przystępnymi cenowo „gwintami”.

Tytanowy wydech Akrapovic Evolution Line nie tylko doskonale brzmi. Waży 10 kg mniej od seryjnego odpowiednika i zapewnia dodatkowe 17,5 KM i 17,4 Nm bez jakichkolwiek zmian w sterowniku silnika. TVW Car Design postanowiło pójść krok dalej. Dołożono filtr powietrza K&N, a następnie wystrojono podwójnie doładowane 3.0 R6 na 517 KM i 700 Nm.

W efekcie poprawione M4 DTM Champion Edition przestało przypominać wyścigówkę jedynie schematem malowania czy wybranymi detalami. Parametry silnika zawstydzają wyczynowe M4 DTM, którego wolnossące 4.0 V8 rozwija „tylko” 480 KM i 500 Nm!

Fot. TVW Car Design

 

Podobne

VW Bora IV 1.9 TDI, tuning

VW Bora dla statecznego pana? Chyba nie ta!

Pierwszy Volkswagen Grzegorza – kupiony sześć lat wcześniej Golf trzeciej generacji – z powodu silnika i ubogiego wyposażenia po niespełna 6 miesiącach został sprzedany. Jednak jego miejsce zajęło auto z tym samym logo. Mniej popularna, lecz według Grześka prezentująca dużo większy potencjał Bora. Borunia – jak nazywa swój pojazd Grzesiek – była w momencie zakupu…

Zostań Mechanikiem BMW i dołącz do najlepszych!

Jak ważny jest dobry mechanik wie każdy kierowca. Im lepsze – bardziej nowoczesne i zaawansowane technologicznie auto, tym potrzeba wyższych umiejętności. Teraz masz szansę dołączyć do grona najlepszych - tych zajmujących się BMW i ich sportową odmianą spod znaku „M”. Z pewnością każdy z was oglądał i podziwiał pracę mechaników Formuły 1, 24-godzinnego wyścigu LeMans,…