Mistrzowska formuła BMW M4 - Trends Magazines

Mistrzowska formuła BMW M4

TVW Car Design wzięło pod lupę wyjątkowe M4. Zmiany wyszły bawarskiemu sportowcowi na dobre.

W 2014 roku BMW wprowadziło na rynek partię 23 egzemplarzy M4 DTM Champion Edition. Limitowaną serię stworzono z okazji triumfu Marco Wittmanna w serii DTM. Biały lakier, czarne maska i pokrywa bagażnika z kolorowymi akcentami oraz naklejki na bokach nadwozia są pomysłem stylistów BMW, którzy próbowali upodobnić „cywilne” M4 do wyścigówki zespołu Ice-Watch.

Standardem są też akcesoria z katalogu M Performance – karbonowe obudowy lusterek, dokładki zderzaków, spojler na klapie bagażnika, listwy dekoracyjne w kabinie czy zamszowa kierownica.

TVW Car Design słusznie uznało, że usuwanie znaków rozpoznawczych M4 DTM Champion Edition mija się z celem. Zrezygnowano jedynie z 19-calowych czarnych felg na rzecz 20-calowych obręczy BBS z oponami w rozmiarze 255/30 i 285/30. Tuner postawił na kute felgi BBS FI. Są lżejsze od seryjnych, a ograniczenie mas nieresorowanych korzystnie wpłynęło na prowadzenie i sposób wybierania nierówności.

Największą poprawę właściwości jezdnych zapewniło gwintowane zawieszenie KW Clubsport, które zdaje egzamin nawet na torach wyścigowych. Przypomnijmy, że w pełni regulowany zestaw jest pomostem między wyczynowymi rozwiązaniami i przystępnymi cenowo „gwintami”.

Tytanowy wydech Akrapovic Evolution Line nie tylko doskonale brzmi. Waży 10 kg mniej od seryjnego odpowiednika i zapewnia dodatkowe 17,5 KM i 17,4 Nm bez jakichkolwiek zmian w sterowniku silnika. TVW Car Design postanowiło pójść krok dalej. Dołożono filtr powietrza K&N, a następnie wystrojono podwójnie doładowane 3.0 R6 na 517 KM i 700 Nm.

W efekcie poprawione M4 DTM Champion Edition przestało przypominać wyścigówkę jedynie schematem malowania czy wybranymi detalami. Parametry silnika zawstydzają wyczynowe M4 DTM, którego wolnossące 4.0 V8 rozwija „tylko” 480 KM i 500 Nm!

Fot. TVW Car Design

 

Podobne

Tuning Polo 6N 1.9 TDI widok z przodu

To Polo 6N ma motor 1.9 TDI o mocy 240 KM i wiele innych bajerów…

Ponad dwa lata temu Dawid, przez niektórych znany głównie dzięki ciemnozielonemu Golfowi III, szukał samochodu do codziennej jazdy. Kupił Volkswagena Polo, który miał zostać nietknięty ręką tunera. Jednak rozmach wprowadzonych zmian doprowadził do tego, że ma 240 KM po maską! Od dziesięciu lat Dawid jest właścicielem Golfa trzeciej generacji, który dwukrotnie był prezentowany na naszych łamach. W życiu…

BMW E23 728i – nie będziesz obojętny

Obok tego BMW E23 728i nie sposób przejść obojętnie. Poznajcie historię Bartka i jego E23, a na pewno nabierzecie szacunku do jego pasji. Już w szkole średniej Bartłomiej i jego znajomi jeździli na polskie zawody driftingowe. Na początku jako widzowie, później pomagali przy obsłudze toru, a Bartek, korzystając z okazji, rozwijał swoją fotograficzną pasję. W 2013 roku Bartek odwiedził USA.…