Mistrz Formuły 1 testuje Volkswagena ID.R - Trends Magazines

Mistrz Formuły 1 testuje Volkswagena ID.R

Nico Rosberg w VW ID.R na torze Nürburgring

Nico Rosberg – mistrz świata Formuły 1 2016 sprawdził możliwości w pełni elektrycznego ID.R na torze Nürburgring, na którym w miniony weekend walczono o GP Eifel.

Nico Rosberg w VW ID.R na torze Nürburgring

Nico Rosberg przetestował elektryczny samochód wyścigowy Volkswagena o mocy 500 kW (680 KM) na znanym fanom motorsportu torze wyścigowym. Rosberg, który jest pasjonatem elektromobilności, od czasu rozstania z Formułą 1 mocno zainwestował w technologie przyszłości. Między innymi założył Greentech Festival – wydarzenie związane ze zrównoważonym rozwojem. 35-letni mistrz jest szczególnie zafascynowany innowacyjnymi rozwiązaniami i zrównoważonymi koncepcjami w dziedzinie mobilności.

Na Nürburgring po raz pierwszy zajął swoje miejsce w Volkswagenie ID.R w innej roli – testera samochodów i influencera. Rosberg stwierdził później w swoich kanałach w mediach społecznościowych, że samochód miał osiągi, jakich nigdy nie doświadczył w Formule 1.

Nico Rosberg w VW ID.R na torze Nürburgring

Pomimo kiepskiej pogody – deszczu, wiatru i temperatur poniżej dziesięciu stopni Celsjusza Rosberg dobrze się bawił w Volkswagenie ID.R, który obecnie ma pięć rekordów na trzech kontynentach.  – Minęło trochę czasu, odkąd jeździłem prawdziwym samochodem wyścigowym w deszczu, ale w ID.R. od razu poczułem się jak ryba w wodzie. To fantastyczne uczucie – powiedział po przejeździe.  -Trakcja, przyspieszenie, docisk – wszystko to było bardzo znajome – powiedział człowiek, który wygrał 23 wyścigi Grand Prix podczas swojej kariery w Formule 1. – Wyrazy uznania dla inżynierów Volkswagena, którzy wykonali ważną pionierską pracę w dziedzinie elektromobilności z ID.R. Zadaniem sportów motorowych jest zmiana mobilności jako całości. Powinien być platformą testową i rozwojową, aby przenieść technologię do produkcji. To jest dokładnie to, co stało się z ID.R i ID.31.

Nico Rosberg w VW ID.R na torze Nürburgring

Fot. VW

Podobne

VW Golf Mk2 10 Milionen napis 10 milionen na boku auta

VW Golf II „10 Millionen” – to auto może być warte majątek

Nie można nie znać Golfa. To stosunkowo tani w zakupie i  eksploatacji, a do tego bezawaryjny miejski hatchback, do którego nie brak części zamiennych na rynku wtórnym. Pierwsza generacja należy już do klasyków, powoli staje się poszukiwanym youngtimerem. Jej śladem podąża Golf II. Są jednak takie wersje dwójki, które przykuwają wzrok fanów klasyków już dzisiaj i za…

VW Bora 2.0 od tyłu

Inteligentny tuning VW Bora

Wiele osób modyfikujących samochód, nawet według najlepszych wzorców, staje przed trudnym zadaniem: jak zachować równowagę między walorami użytkowymi auta a wprowadzanymi zaawansowanymi usprawnieniami. W takiej sytuacji znalazł się Kamil, który swoim Volkswagenem Bora dojeżdża codziennie do pracy, a w wolnych chwilach jeździ także na wycieczki i zloty miłośników koncernu VAG. Chcąc pogodzić te dwie skrajności,…