Mistrz Formuły 1 testuje Volkswagena ID.R - Trends Magazines

Mistrz Formuły 1 testuje Volkswagena ID.R

Nico Rosberg w VW ID.R na torze Nürburgring

Nico Rosberg – mistrz świata Formuły 1 2016 sprawdził możliwości w pełni elektrycznego ID.R na torze Nürburgring, na którym w miniony weekend walczono o GP Eifel.

Nico Rosberg w VW ID.R na torze Nürburgring

Nico Rosberg przetestował elektryczny samochód wyścigowy Volkswagena o mocy 500 kW (680 KM) na znanym fanom motorsportu torze wyścigowym. Rosberg, który jest pasjonatem elektromobilności, od czasu rozstania z Formułą 1 mocno zainwestował w technologie przyszłości. Między innymi założył Greentech Festival – wydarzenie związane ze zrównoważonym rozwojem. 35-letni mistrz jest szczególnie zafascynowany innowacyjnymi rozwiązaniami i zrównoważonymi koncepcjami w dziedzinie mobilności.

Na Nürburgring po raz pierwszy zajął swoje miejsce w Volkswagenie ID.R w innej roli – testera samochodów i influencera. Rosberg stwierdził później w swoich kanałach w mediach społecznościowych, że samochód miał osiągi, jakich nigdy nie doświadczył w Formule 1.

Nico Rosberg w VW ID.R na torze Nürburgring

Pomimo kiepskiej pogody – deszczu, wiatru i temperatur poniżej dziesięciu stopni Celsjusza Rosberg dobrze się bawił w Volkswagenie ID.R, który obecnie ma pięć rekordów na trzech kontynentach.  – Minęło trochę czasu, odkąd jeździłem prawdziwym samochodem wyścigowym w deszczu, ale w ID.R. od razu poczułem się jak ryba w wodzie. To fantastyczne uczucie – powiedział po przejeździe.  -Trakcja, przyspieszenie, docisk – wszystko to było bardzo znajome – powiedział człowiek, który wygrał 23 wyścigi Grand Prix podczas swojej kariery w Formule 1. – Wyrazy uznania dla inżynierów Volkswagena, którzy wykonali ważną pionierską pracę w dziedzinie elektromobilności z ID.R. Zadaniem sportów motorowych jest zmiana mobilności jako całości. Powinien być platformą testową i rozwojową, aby przenieść technologię do produkcji. To jest dokładnie to, co stało się z ID.R i ID.31.

Nico Rosberg w VW ID.R na torze Nürburgring

Fot. VW

Podobne

BMW M5 vs BMW M8- VIDEO

Ten sam silnik o mocy 625 KM, ten sam napęd na 4 koła i ta sama skrzynia biegów. Różnica w masie to ok 15 KG. Kto wygra? https://www.youtube.com/watch?v=RpGLqvgwtFM  

BMW 2002 tii dostało silnik z M3 E46

Trudno wyobrazić sobie lepszy swap silnika do tego BMW 2002 tii. Jednostka S54B32 jest tak dobrą konstrukcją, że pasuje nawet do klasyka.  To niesamowite auto zostało pokazane w serwisie topgear.com, gdzie opisana jest cała historia tuningu BMW 2002 tii. Początkowo, w głowie właściciela Magnusa w ogóle nie było planów na tak ambitny projekt, samochód miał…