Ten genialny Mercedes 190E 2.5-16 EVO II od HWA AG może być warty tyle, co Maybach - Trends Magazines

Ten genialny Mercedes 190E 2.5-16 EVO II od HWA AG może być warty tyle, co Maybach

Nie jest to typowy restomod, a samochód zbudowany całkowicie od podstaw na wzór oryginalnego Mercedesa 190E 2.5-16 EVO II. Trzeba przyznać, że goście z HWA AG wiedzą co robią!

Mercedes 190E 2.5-16 EVO II to specyficzny samochód, bo nie był ani bardzo szybki, ani nie odnosił spektakularnych sukcesów w motorsporcie, nie ociekał też luksusem. Mimo to, ten model to dziś legenda, a jego ceny są nierzadko przebijają wartość nowej Klasy S. Jednak to, co zrobił tuner HWA AG nie mieści się w głowie!

Nowy Mercedes Klasy G580 to jeżdżący czołg. Dosłownie

Mercedes 190E 2.5-16 EVO II od HWA AG to majstersztyk

Niemcy pierwotnie zakładali, że 190E będzie jeździł w rajdach, więc Mercedes zlecił Cosworthowi przekształcenie jego 2-litrowego silnika M102 w coś bardziej egzotycznego. Powstały silnik 2,3-16 V był wyposażony w podwójne górne wałki rozrządu, a moc wzrosła ze 107 KM do 185. Jednak tutaj moc wynosi aż 450 KM i 550 Nm, nie było możliwe wykrzesać tyle z silnika Coswortha. 

Pod maską tego Mercedesa 190E 2.5-16 EVO II pracuje silnik 3.0 V6 z podwójnym turbodoładowaniem. Firma stworzyła specjalnie zaprojektowany układ ECU dla silnika, który, podobnie jak wszystkie elektroniczne jednostki sterujące i układy elektryczne, w tym wiązka przewodów, został zaprojektowany przez HWA.

Zainstalowanie większego silnika, wymusiło na konstruktorach zmianę położenia innych podzespołów, aby zachować dobry układ masy, który w tym aucie wynosi 50/50. Na tylną komory silnika przeniesiono rozrusznik, alternator, pompę wspomagania układu kierowniczego i sprężarkę układu klimatyzacji.

Z tyłu pojawiła się sześciobiegowa manualna skrzynia biegów. Ulepszenia te umożliwiły montaż silnika niżej i dalej w komorze, aby uzyskać idealne proporcje z przodu. Umożliwiło to przesunięcie przedniej osi o 50 mm do przodu w porównaniu z oryginałem.

Osiągi? O przyspieszeniu twórcy nie wspominają, chwalą się za to, że przerobione EVO II pojedzie nawet 270 km/h. Z pakietem Performance, który podnosi moc do 500 KM, V-max to nawet 300 km/h. 

BMW i8 kontra Tesla Model S

Ile kosztuje ten wyjątkowy Mercedes?

HWA AG zbuduje zaledwie 100 sztuk tego modelu, więc nie ma co się spodziewać, że będzie tanio. Wystarczy powiedzieć, że oryginalny Mercedes 190E 2.5-16 EVO II na rynku wtórnym kosztuje ćwierć miliona euro, ale HWA AG winduje ceny do astronomicznych 714 tys. euro. Biorąc pod uwagę, że to model zbudowany od podstaw, w dużej mierze ręcznie taka cena nie dziwi. 

Nowy Mercedes-AMG GT 43 AMG wygląda świetnie, ale silnik to wielki zawód

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Podobne

Nowe BMW X2 nie jest już crossoverem. Jest też nowa wersja iX2

Nowe BMW X2 nie jest kompaktowym crossoverem, zyskało teraz nową formę w stylu SUVa coupe. Auto znacznie urosło, dodatkowo po raz pierwszy pojawiła się elektryczna wersja - iX2.  BMW X2 było skierowane do kogoś szukającego podwyższonego hatchbacka. Klienci docenili wyższą pozycję za kierownicą, większy prześwit oraz praktyczność. BMW X2, jak na typowego crossovera przystało, ma…

VW ID. GTI zaprezentowany w Monachium. Wygląda dobrze, ale…

Na trwających targach mobilności w Monachium Volkswagen zaprezentował usportowiony model ID. GTI. To oczywiście elektryk, czy ma więc prawo nosić nazwę GTI? Volkswageny GTI od zawsze dostarczały emocji. Dźwięk, szybkość i precyzja prowadzenia były ich domeną. Czy samochód elektryczny może dostarczyć podobnych wrażeń? VW ID.5 GTI pewnie będzie szybki, ale czy porywający? Na to przyjdzie…