McLaren F1 #063 powrócił - Trends Magazines

McLaren F1 #063 powrócił

McLaren Special Operations (MSO) zaprezentowało świeżo odrestaurowanego McLarena F1 #063 podczas Hampton Court Concours d’Elegance, który odbył się od 6 do 8 września br.

Podwozie 63 przez 18 miesięcy było poddawane drobiazgowej restauracji. Początkowo została rozebrana karoseria i napęd. Następnie wnętrze zostało ponownie wyłożone oryginalną skórą semi-anilinową, która została wyprodukowana wyłącznie dla tego samochodu. Wykończenie w kolorze Woking Grey – mówi się, że inspiracją dla tego koloru stało się ciemnopopielate angielskie niebo, które było częstym widokiem nad ówczesną siedzibą McLarena przy Albert Drive, w pobliżu obecnej lokalizacji MSO – zostało dopracowane przy wykorzystaniu ręcznie wybieranych najlepszych skór, aby sprostać rygorystycznym wymaganiom MSO.

Woking Grey Alcantara® pokrywała deskę rozdzielczą i perforowane siedzenia pasażerów. Fotel kierowcy został ponownie obity skórą Woking Grey z centralnym panelem z perforowanej Alcantary® w kolorze czerwonym. Wszystkie dywaniki w kolorze Woking Grey zostały odnowione, a maty wykończone oblamowaniem z szarej skóry. Kierownica została wymieniona na nową, pochodzącą z zasobów oryginalnych części MSO, podczas gdy oryginalna trafiła z powrotem do rąk właściciela.

Po zakończeniu prac nad wnętrzem, elementy karoserii zostały ponownie przymocowane do podwozia 63, precyzyjnie odmalowane w oryginalnym kolorze Magnesium Silver, co zajęło niemal 900 godzin.

Podczas prac nad karoserią i wnętrzem 6,1-litrowy silnik wolnossący V12 pochodzenia BMW        został całkowicie przebudowany. Po zakończeniu prac przeprowadzono pomiar mocy, aby mieć pewność, że silnik daje wciąż robiącą wrażenie moc 618 KM, która wcześniej pozwała McLarenowi osiągać prędkość 243 mil/h.

Amortyzatory F1#063 zostały odesłane do firmy Bilstein do renowacji, podobnie jak wały napędowe oraz piasty, które trafiły do oryginalnych dostawców, by ci się nimi zaopiekowali. Ostatnim krokiem było potwierdzenie pochodzenia samochodu zgodnie z programem F1 Certification.

Proces odnawiania zakończył się w czerwcu po ponad 3000 godzin pracy, w tym ostatecznych testach na drogowych oraz na torze. Potem w McLaren Technology Centre samochód został przekazany właścicielowi.


Zamów prenumeratę

Tak samo, jak każdy McLaren F1 biorący udział w programie certyfikacji, także #063 posiada teraz swój unikalny certyfikat autentyczności (Certificate of Authenticity) – który jako jedyny na świecie może wydawać McLaren Automotive – potwierdzający pochodzenie, oryginalność, historię serwisowania, jazd po drogach i torze a także stan auta. Zgodność z oryginalną specyfikacją oraz ewentualnymi przeróbkami sankcjonowanymi przez McLarena są potwierdzone wpisami do archiwów fabryki.

Pomiędzy 1993 a 1998 rokiem powstało w sumie 106 sztuk McLarena F1, w tym 64 standardowych samochodów drogowych oraz 28 sztuk wyścigowych GTR, a każdy z nich może zostać certyfikowany.

Podobne

BMW Isetta Elvis Presley 3

BMW Elvisa Presley’a – nie chodzi o 507

Kilka lat temu wśród miłośników bawarskiej marki zrobiło się głośno na temat wyjątkowego BMW 507, którym na początku lat sześćdziesiątych jeździł Elvis Presley. Nie był to jedyny samochód tej marki, który należał do niezapomnianego króla rock’n’rolla. Oparty na projekcie firmy ISO wóz napędzał 13-konny silnik o pojemności 295 ccm. W Europie był odpowiedzią na kryzys paliwowy, zaś w Stanach Zjednoczonych…

BMW_Z4_Coupé_tuning_Liberty_Walk

BMW Coupé w japońskim stylu LB- TUNING

Liberty Walk Performance zajęło się BMW serii 4 Coupé. Japoński tuner przygotował rozbudowany pakiet aerodynamiczny, który upodabnia „czwórkę” do aut znanych z mistrzostw DTM. Body kit o wartości 13.500 dolarów składa się z przedniego i tylnego zderzaka, nakładek na progi, spojlera klapy bagażnika oraz poszerzeń błotników. Ostatnie z wymienionych mają kluczowy wpływ na wygląd serii…