McLaren F1 #063 powrócił - Trends Magazines

McLaren F1 #063 powrócił

McLaren Special Operations (MSO) zaprezentowało świeżo odrestaurowanego McLarena F1 #063 podczas Hampton Court Concours d’Elegance, który odbył się od 6 do 8 września br.

Podwozie 63 przez 18 miesięcy było poddawane drobiazgowej restauracji. Początkowo została rozebrana karoseria i napęd. Następnie wnętrze zostało ponownie wyłożone oryginalną skórą semi-anilinową, która została wyprodukowana wyłącznie dla tego samochodu. Wykończenie w kolorze Woking Grey – mówi się, że inspiracją dla tego koloru stało się ciemnopopielate angielskie niebo, które było częstym widokiem nad ówczesną siedzibą McLarena przy Albert Drive, w pobliżu obecnej lokalizacji MSO – zostało dopracowane przy wykorzystaniu ręcznie wybieranych najlepszych skór, aby sprostać rygorystycznym wymaganiom MSO.

Woking Grey Alcantara® pokrywała deskę rozdzielczą i perforowane siedzenia pasażerów. Fotel kierowcy został ponownie obity skórą Woking Grey z centralnym panelem z perforowanej Alcantary® w kolorze czerwonym. Wszystkie dywaniki w kolorze Woking Grey zostały odnowione, a maty wykończone oblamowaniem z szarej skóry. Kierownica została wymieniona na nową, pochodzącą z zasobów oryginalnych części MSO, podczas gdy oryginalna trafiła z powrotem do rąk właściciela.

Po zakończeniu prac nad wnętrzem, elementy karoserii zostały ponownie przymocowane do podwozia 63, precyzyjnie odmalowane w oryginalnym kolorze Magnesium Silver, co zajęło niemal 900 godzin.

Podczas prac nad karoserią i wnętrzem 6,1-litrowy silnik wolnossący V12 pochodzenia BMW        został całkowicie przebudowany. Po zakończeniu prac przeprowadzono pomiar mocy, aby mieć pewność, że silnik daje wciąż robiącą wrażenie moc 618 KM, która wcześniej pozwała McLarenowi osiągać prędkość 243 mil/h.

Amortyzatory F1#063 zostały odesłane do firmy Bilstein do renowacji, podobnie jak wały napędowe oraz piasty, które trafiły do oryginalnych dostawców, by ci się nimi zaopiekowali. Ostatnim krokiem było potwierdzenie pochodzenia samochodu zgodnie z programem F1 Certification.

Proces odnawiania zakończył się w czerwcu po ponad 3000 godzin pracy, w tym ostatecznych testach na drogowych oraz na torze. Potem w McLaren Technology Centre samochód został przekazany właścicielowi.


Zamów prenumeratę

Tak samo, jak każdy McLaren F1 biorący udział w programie certyfikacji, także #063 posiada teraz swój unikalny certyfikat autentyczności (Certificate of Authenticity) – który jako jedyny na świecie może wydawać McLaren Automotive – potwierdzający pochodzenie, oryginalność, historię serwisowania, jazd po drogach i torze a także stan auta. Zgodność z oryginalną specyfikacją oraz ewentualnymi przeróbkami sankcjonowanymi przez McLarena są potwierdzone wpisami do archiwów fabryki.

Pomiędzy 1993 a 1998 rokiem powstało w sumie 106 sztuk McLarena F1, w tym 64 standardowych samochodów drogowych oraz 28 sztuk wyścigowych GTR, a każdy z nich może zostać certyfikowany.

Podobne

Tuning-VW-Golf-Mk1-CL-przód auta

Niepozorny, a zadziorny VW Golf 1  CL po swapie silnika

Dobrze odrestaurowany VW Golf to przyjemność dla oczu. A gdy jeszcze pod maską niepozornego CL-a drzemie niebanalna jednostka po swapie… Niejednokrotnie zdarza się, że mężczyzn w rodzinie łączy wspólna pasja. A że co trzy głowy, to nie jedna, często wspólnie udaje się im stworzyć bardzo ciekawe projekty. Łukasz wraz z ojcem i bratem zawsze darzył…

Firma GEMBALLA GmbH wchodzi na drogę sądową z M. P. Gemballa- NEWSY

Od lat, co jakiś czas, marka Gemballa pojawia się w mediach z powodu kłopotów firmy i jej założycieli. Wygląda na to, że dobra passa tunera znów jest przerwana, świat motoryzacji obchodzą doniesienia o jej kłopotach. Tym razem chodzi o naruszenie znaku towarowego i oszustwo. Firma wnosi oskarżenia przeciwko Marc'owi Philipp'owi Gemballa, synowi założyciela firmy Uwe…