BMW M3 E46 V10 - tego jeszcze nie widzieliście! - Trends Magazines

BMW M3 E46 V10 – tego jeszcze nie widzieliście!

Już seryjne BMW M3 E46 z wolnossącym R6 robi „robotę”, ale tutaj to zupełnie inna bajka. To M3 z wielkim spoilerem i V10 pod maską. Po prostu musicie to zobaczyć!

Silniki w BMW M3 stosunkowo rosły w pojemność, liczbę cylindrów i finalnie moc. Od niezbyt mocnego R4 w E30, poprzez różne odmiany silnika 6-cylindrowego w E36, E46 do wolnossącego V8 w E90. Później nadeszła era turbodoładowania i powrót do 6 cylindrów. Podsumowując w M-trójce nigdy nie pojawił się silnik większy jak V8. Aż to teraz.

Pod maską tego E46 zamontowano wolnossące V10 prosto z BMW M5 E60! Moc? 507 KM i 520 Nm! To jednak nie koniec przeróbek. Tunerzy wymontowali też seryjną 6-stopniową manualną skrzynię i zainstalowali automat DCT z następcy, czyli E90. 

Chyba nie potrzebujecie więcej zachęty do obejrzenia filmu z przejazdu E46 V10 na niemieckiej autostradzie.

Konrad Maruszczak

Podobne

BMW E46 320d tuning widok przodu

Piekielnie mocne BMW E46. Chcesz wiedzieć dlaczego?

Model E46 to ostatni rozdział pewnej ery w dziejach BMW. Od momentu pojawienia się na rynku jego następcy, E90, nic nie było już takie same. Prezentowane E46 jest piekielnie mocne. Chcesz wiedzieć dlaczego? Tę atmosferę dziś odzwierciedlają nastroje wśród osób modyfikujących bawarskie maszyny. Jeżeli robisz „gruby projekt do ostrej jazdy”, to prędzej kupisz E46 i np. zamontujesz…

BMW 2002 – Owoc swap tuningu

Powojenny rozdział historii marki BMW nie rozpoczął się optymistycznie. Fabryka w Eisenach znalazła się w rękach Sowietów, natomiast zakład w Monachium został poważnie uszkodzony podczas bombardowań. Ambitna marka zdołała jednak wrócić do gry, a jednym z pierwszych kamieni milowych powojennej historii było BMW 2002. Początkowo nic nie zapowiadało problemów. Po wojnie BMW produkowało potężne limuzyny,…