Manhart VW Golf GTI 290 - prawie jak R-ka - Trends Magazines

Manhart VW Golf GTI 290 – prawie jak R-ka

Najnowsza, ósma generacja Golfa trafiła na warsztat do niemieckiego tunera – Manharta. Ten wycisnął z 2-litrowego silnika 290 KM i dodał kilka pikantnych dodatków. Wyszło rasowo i ze smakiem. 

Na łamach Trends pokazywaliśmy już kilka projektów Manharta. Niemiecki tuner głównie gustuje w BMW, ale zdarzyła się też Alfa Romeo, a nawet Tesla. Teraz Manhart postanowił zabrać się za auto dla ludu, czyli Volkswagena. 

Golf GTI w standardzie oferuje motor 2.0 TSI o mocy 245 KM i 370 Nm. Po przeróbkach osiągnięto 290 KM i 420 Nm. To zaledwie 20 KM mniej niż w najmocniejszej wersji Golfa – R. Co ciekawe, moment obrotowy jest identyczny w obydwu wersjach. Jedyną różnicą jest napęd, w GTI napędzane są tylko przednie koła i mamy wątpliwości co do trakcji. To duża, nawet za duża moc jak na przednią oś, ale być może sytuację ratuje tutaj „szpera”. 

Co oprócz zwiększenia mocy? Manhart poprawił wygląd Golfa GTI nadając mu więcej agresywności. Seryjne sprężyny zostały zastąpione niższymi o 40 mm od firmy H&R. Nadkola wypełniają teraz 19-calowe felgi Manhart Venturi Style w kolorze Silk Matte Black. Naciągnięto na nie opony o rozmiarze 225/35. Hamulce pozostały seryjne, ale Manhart na życzenie może zamontować zestaw większych i bardziej wydajnych tarcz. 

Karoseria także nie pozostała bez zmian. Założono tutaj bardziej wydłużony i szerszy przedni zderzak ze spoilerem od Oettingera. Inne są też progi, dostarczone przez firmę Maxton. Z tyłu widzimy masywny dyfuzor z czerwonymi akcentami, a także sporą „lotkę”. Wydech pozostał standardowy, a szkoda. 

Wewnątrz nie widać zbyt wielu zmian. Jedyną ciekawostką jest podsufitka z małymi punktami LED, przypominającymi gwieździste niebo. Manhart inspirował się chyba rozwiązaniem z Rolls-Royce’a. Tradycyjnie Manhart nie podał cen modyfikacji VW Golfa GTI. Wszelkie wyceny są robione indywidualnie pod konkretnego klienta. Jak wam podoba się tak przerobiony Golf GTI? 

Konrad Maruszczak

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Podobne

VW Mania 2018 już w piątek!

Już w piątek 27 lipca na lotnisku w Pruszczu Gdańskim rozpocznie się 20. jubileuszowa VW Mania. Ten najstarszy w Polsce zlot miłośników Volkswagena potrwa do niedzieli 29 lipca. Na przybyłych będą czekać jak zwykle niesamowite atrakcje, w tym wyścigi na 1/4 mili, konkursy car audio, show&shine oraz mnóstwo innych atrakcji. W imieniu organizatorów zapraszamy już…

VW Garbus 1303

VW Garbus, który miał być… drewutnią?!

Przygoda Macieja z VW rozpoczęła się w 2002 roku, kiedy to w wieku 16 lat otrzymał w prezencie od taty prezentowanego Garbusa 1303. Po 10 latach jego park maszyn znacznie się poszerzył – ma teraz  sześć Volkswagenów! Oprócz Garbusa Maciej posiada jeszcze jednego Garbiego z 1962 r. , popularnego „Ogórka”, VW Derby, VW Corrado 2,0…