Manhart VW Golf GTI 290 - prawie jak R-ka - Trends Magazines

Manhart VW Golf GTI 290 – prawie jak R-ka

Najnowsza, ósma generacja Golfa trafiła na warsztat do niemieckiego tunera – Manharta. Ten wycisnął z 2-litrowego silnika 290 KM i dodał kilka pikantnych dodatków. Wyszło rasowo i ze smakiem. 

Na łamach Trends pokazywaliśmy już kilka projektów Manharta. Niemiecki tuner głównie gustuje w BMW, ale zdarzyła się też Alfa Romeo, a nawet Tesla. Teraz Manhart postanowił zabrać się za auto dla ludu, czyli Volkswagena. 

Golf GTI w standardzie oferuje motor 2.0 TSI o mocy 245 KM i 370 Nm. Po przeróbkach osiągnięto 290 KM i 420 Nm. To zaledwie 20 KM mniej niż w najmocniejszej wersji Golfa – R. Co ciekawe, moment obrotowy jest identyczny w obydwu wersjach. Jedyną różnicą jest napęd, w GTI napędzane są tylko przednie koła i mamy wątpliwości co do trakcji. To duża, nawet za duża moc jak na przednią oś, ale być może sytuację ratuje tutaj „szpera”. 

Co oprócz zwiększenia mocy? Manhart poprawił wygląd Golfa GTI nadając mu więcej agresywności. Seryjne sprężyny zostały zastąpione niższymi o 40 mm od firmy H&R. Nadkola wypełniają teraz 19-calowe felgi Manhart Venturi Style w kolorze Silk Matte Black. Naciągnięto na nie opony o rozmiarze 225/35. Hamulce pozostały seryjne, ale Manhart na życzenie może zamontować zestaw większych i bardziej wydajnych tarcz. 

Karoseria także nie pozostała bez zmian. Założono tutaj bardziej wydłużony i szerszy przedni zderzak ze spoilerem od Oettingera. Inne są też progi, dostarczone przez firmę Maxton. Z tyłu widzimy masywny dyfuzor z czerwonymi akcentami, a także sporą „lotkę”. Wydech pozostał standardowy, a szkoda. 

Wewnątrz nie widać zbyt wielu zmian. Jedyną ciekawostką jest podsufitka z małymi punktami LED, przypominającymi gwieździste niebo. Manhart inspirował się chyba rozwiązaniem z Rolls-Royce’a. Tradycyjnie Manhart nie podał cen modyfikacji VW Golfa GTI. Wszelkie wyceny są robione indywidualnie pod konkretnego klienta. Jak wam podoba się tak przerobiony Golf GTI? 

Konrad Maruszczak

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Podobne

Kradzione auta jadą na Litwę. Twoje BMW już tam jest

Litwa jest coraz popularniejszym kierunkiem eksportowym dla samochodów segmentu premium kradzionych w Polsce. Do naszych wschodnich sąsiadów trafiają m.in. BMW, Audi i Jaguary, a tamtejsi przestępcy szczycą się jednymi z najlepszych „dziupli” w Europie. Litewscy paserzy we współpracy z polskimi złodziejami stworzyli sprawnie działający system, który chłonie auta z naszego kraju, a także innych państw…

Audi tylko dla dorosłych

Zrobiłeś karierę, a Twoja latorośl właśnie opuściła gniazdo. Czy życie znowu będzie przypominać czasy studenckie? Oby nie, bo zasługujesz na lepsze auto. Co powiesz na gustowne Audi A5 Coupé 40 TDI Quattro S Line? Zapraszamy na test. Skrojone jak dobry garnitur Zakupy w Audi to proces, który przypomina zamawianie garnituru na legendarnej ulicy Savile Row…