Manhart TM3 720 - kolejne BMW po tuningu? Nie tym razem - Trends Magazines

Manhart TM3 720 – kolejne BMW po tuningu? Nie tym razem

Manhart to tuner znany przede wszystkim z przeróbek aut BMW. Ale tym razem Niemcy postanowili wziąć na warsztat… Teslę. A konkretnie Model 3. Co zmieniono?

Jak w przypadku wielu aut przerobionych przez Manharta (chociażby prezentowanego ostatnio MHX6), zmiany nie objęły tylko stylistyki. Ale po kolei. Na pierwszy rzut oka widać podrobiony grill. Dlaczego podrobiony? Jest to w zasadzie plastikowa osłona z malowaniem lub naklejką imitującą strukturę plastra miodu. Można powiedzieć, że Manhart poszedł na łatwiznę, ale naszym zdaniem z daleka wygląda to dobrze. Gorzej, gdy zaczniemy się bliżej przyglądać.

Kolejnym elementem jest obniżone zawieszenie, to zasługa sprężyn od H&R. W nadkolach kryją się 21-calowe felgi Baracuda w kolorze Platinum Grey. Na wszystkie cztery koła naciągnięto opony w rozmiarze 235/30. Oprócz przyciemnienia szyb oraz naklejce „Manhart” na przedniej szybie, niemiecki tuner postanowił dodać pikanterii naklejając szaro-czerwone pasy na masce i czerwone na boku i lusterkach modelu TM3 720. Wnętrze auta pozostało bez zmian.

Na szczęście nie postawiono tutaj kropki i Manhart zdecydował się na zwiększenie mocy. W aucie elektrycznym główną rolę sprawuje moment obrotowy i tutaj jest on potężny. Kto zgadnie? Tak, nazwa modelu wskazuje, że mamy tu do dyspozycji aż 720 Nm. Moc to 550 KM. I to wszystko przy seryjnych, litowo-jonowych bateriach o mocy 82 kWh.  Manhart informuje, że są możliwe także modyfikacje układu hamulcowego, na indywidualne zamówienie.

Jak Wam podoba się taka Tesla?

Konrad Maruszczak

Podobne

Tuning BMW M2 CSR. 610 KM z 3.0 R6!

Przed laty jednym z najpopularniejszych sposobów na radykalne zwiększenie mocy silnika były swapy. W dobie turbodoładowanych jednostek clou programu stały się ingerencje w elektronikę. Lightweight Performance postanowiło połączyć oba zabiegi. W mocnym już w standardowej wersji M2 zamontowano wyżyłowany, a zarazem bardziej pancerny silnik z M3, który następnie poddano konkretnemu tuningowi. Efekty robią wrażenie. Projekt…

Jak jeździć elektrykiem zimą

Jak jeździć elektrykiem zimą? Sprawdzamy elektryczne VW ID w górach

Wiele osób obawia się, że zimą elektryczne samochody będą miały problemy z zasięgiem. Tymczasem wyposażenie zasilanych prądem modeli Volkswagena pozwala na efektywną jazdę przez cały rok, a także minimalizuje utraty zasięgu spowodowane np. niską temperaturą. Sprawdzamy, jak jeździć elektrykiem zimą i jak niesprzyjające warunki wpływają na zasięg auta. W samochodzie elektrycznym do ogrzania kabiny wykorzystywana…