Manhart MH4 900 - wściekłe BMW M4 - Trends Magazines

Manhart MH4 900 – wściekłe BMW M4

Manhart MH4 900 16

Przez długi czas moc sięgająca 1000 KM była zarezerwowana dla egzotycznych samochodów. Era turbosprężarek jednak wywróciła wszystko do góry nogami i teraz kosmiczne wartości są możliwe do osiągnięcia nawet w samochodach kompaktowych. BMW M4 już w serii jest bardzo mocnym autem, ale Manhart wie, że możliwości silnika S58 są dużo, dużo większe. Oto Manhart MH4 900, i tak, liczba w nazwie zdradza wszystko!

Większość projektów Manharta robi ogromne wrażenie. Moc jaką osiągają auta Manharta jeżą włos na głowie. Nie inaczej jest w przypadku tego modelu. 

Manhart MH4 900 bazuje na BMW M4 G82

Pod maską znajdziemy dobrze znany trzylitrowy silnik S58 twin-turbo, który stanowi bazę osiągów tego samochodu. Oprócz zmian mechanicznych, niemiecki tuner zadbał też o kwestie wizualne, dlatego pojawiły się tutaj nowe osłony silnika z włókna węglowego, które nadają konstrukcji bardziej rasowy wygląd.

Oczywiście nie to jest tu najistotniejsze, chodzi przede wszystkim o osiągi. Manhart MH4 900 wykazuje ogromny wzrost mocy w stosunku do seryjnego M4, bo według pomiarów producenta, silnik osiąga aż 922 KM i 1190 Nm momentu obrotowego! Jest to zasługa rozległych zmian osprzętu. Centralnym punktem jest ulepszenie turbosprężarki, w tym intercoolera. Do tego dochodzą kute tłoki i korbowody, wlot z włókna węglowego oraz przemapowanie ECU.

Aby mieć pewność, że ogromna moc zostanie właściwie użyta, skrzynia biegów została wzmocniona, aby wytrzymać obciążenie nawet do 1300 Nm.

Manhart MHX3 650 – gdy X3 M to za mało

To musi dobrze brzmieć!

Układ wydechowy ze stali nierdzewnej firmy REMUS ze sterowaniem zaworami można połączyć z rurami spustowymi Sport Downpipes lub rurami zamiennymi MANHART OPF Delete – każda z 200-komorowymi katalizatorami HJS. Układ wydechowy MH4 900 ma cztery 110-milimetrowe rury wydechowe z powłoką z włókna węglowego. Alternatywnie są dostępne w wersji z powłoką ceramiczną. Mówiąc o ceramice: trwałe, montowane fabrycznie węglowo-ceramiczne układy hamulcowe pozostają niezmienione.

Manhart M8 5.0 V8 S62 – ten silnik od razu powinien tu być!

W Manharcie MH4 900 zastosowano sprężyny gwintowane z regulacją wysokości firmy H&R i dalszą optymalizację zawieszenia MANHART. Jednocześnie matowo-czarne felgi firmy Raffa o wymiarach 10,5 x 20 i 11,5 x 21 cali, z oponami 285/30 i 305/25, są idealnie wpasowane w nadkolach. Ich wykończenie doskonale uzupełnia czarny lakier, który jest zaakcentowany zestawem naklejek MANHART, typowo dla niemieckiego tunera w kolorze złotym.

Potężnego Manharta zdobią także wloty powietrza GTR, nowe osłony chłodnicy, spojler, flics, osłony lusterek, progi boczne,
boczne żaluzje błotnika i tylny dyfuzor z bocznymi przedłużeniami, mocowaniami fartucha i trzyczęściową krawędzią spojlera.
Na koniec dodano we wnętrzu pałąk bezpieczeństwa Clubsport i dywaniki podłogowe z logo MANHART. 

Manhart MH5 900 01/05 – zapomnij o BMW M5

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Podobne

ŠKODA Sport 1950 Le Mans

Hans-Joachim Stuck za kierownicą historycznego modelu ŠKODA Sport – WIDEO

Święcący niegdyś sukcesy na wyścigach samochodowych model ŠKODA Sport został odnowiony i przebudowany. Inicjatorem renowacji był Michal Velebný, wnuk Josefa Velebnego, dawnego głównego inżyniera marki. Za kierownicą pojazdu zasiadł Hans-Joachim Stuck, były kierowca Formuły 1 i zwycięzca 24h Le Mans. W tym roku ŠKODA AUTO obchodzi 125 rocznicę powstania. Od początku istnienia marki wiele samochodów…

BMW M3 Touring odsłonięte!

W sieci pojawiły się zdjęcia ujawniające nowe BMW M3 Touring w pełnej krasie. Jak jest? Tak jak się spodziewaliśmy - kozacko! Zaledwie parę dni temu pisaliśmy o M3 Touring, które producent pokazał... w połowie. Już teraz w sieci pojawiły się zdjęcia (kiepskiej jakości, ale jednak) pokazujące auto w całości. Czy to wyciek? Ciężko powiedzieć, bo…