Manhart MH4 900 - wściekłe BMW M4 - Trends Magazines

Manhart MH4 900 – wściekłe BMW M4

Manhart MH4 900 16

Przez długi czas moc sięgająca 1000 KM była zarezerwowana dla egzotycznych samochodów. Era turbosprężarek jednak wywróciła wszystko do góry nogami i teraz kosmiczne wartości są możliwe do osiągnięcia nawet w samochodach kompaktowych. BMW M4 już w serii jest bardzo mocnym autem, ale Manhart wie, że możliwości silnika S58 są dużo, dużo większe. Oto Manhart MH4 900, i tak, liczba w nazwie zdradza wszystko!

Większość projektów Manharta robi ogromne wrażenie. Moc jaką osiągają auta Manharta jeżą włos na głowie. Nie inaczej jest w przypadku tego modelu. 

Manhart MH4 900 bazuje na BMW M4 G82

Pod maską znajdziemy dobrze znany trzylitrowy silnik S58 twin-turbo, który stanowi bazę osiągów tego samochodu. Oprócz zmian mechanicznych, niemiecki tuner zadbał też o kwestie wizualne, dlatego pojawiły się tutaj nowe osłony silnika z włókna węglowego, które nadają konstrukcji bardziej rasowy wygląd.

Oczywiście nie to jest tu najistotniejsze, chodzi przede wszystkim o osiągi. Manhart MH4 900 wykazuje ogromny wzrost mocy w stosunku do seryjnego M4, bo według pomiarów producenta, silnik osiąga aż 922 KM i 1190 Nm momentu obrotowego! Jest to zasługa rozległych zmian osprzętu. Centralnym punktem jest ulepszenie turbosprężarki, w tym intercoolera. Do tego dochodzą kute tłoki i korbowody, wlot z włókna węglowego oraz przemapowanie ECU.

Aby mieć pewność, że ogromna moc zostanie właściwie użyta, skrzynia biegów została wzmocniona, aby wytrzymać obciążenie nawet do 1300 Nm.

Manhart MHX3 650 – gdy X3 M to za mało

To musi dobrze brzmieć!

Układ wydechowy ze stali nierdzewnej firmy REMUS ze sterowaniem zaworami można połączyć z rurami spustowymi Sport Downpipes lub rurami zamiennymi MANHART OPF Delete – każda z 200-komorowymi katalizatorami HJS. Układ wydechowy MH4 900 ma cztery 110-milimetrowe rury wydechowe z powłoką z włókna węglowego. Alternatywnie są dostępne w wersji z powłoką ceramiczną. Mówiąc o ceramice: trwałe, montowane fabrycznie węglowo-ceramiczne układy hamulcowe pozostają niezmienione.

Manhart M8 5.0 V8 S62 – ten silnik od razu powinien tu być!

W Manharcie MH4 900 zastosowano sprężyny gwintowane z regulacją wysokości firmy H&R i dalszą optymalizację zawieszenia MANHART. Jednocześnie matowo-czarne felgi firmy Raffa o wymiarach 10,5 x 20 i 11,5 x 21 cali, z oponami 285/30 i 305/25, są idealnie wpasowane w nadkolach. Ich wykończenie doskonale uzupełnia czarny lakier, który jest zaakcentowany zestawem naklejek MANHART, typowo dla niemieckiego tunera w kolorze złotym.

Potężnego Manharta zdobią także wloty powietrza GTR, nowe osłony chłodnicy, spojler, flics, osłony lusterek, progi boczne,
boczne żaluzje błotnika i tylny dyfuzor z bocznymi przedłużeniami, mocowaniami fartucha i trzyczęściową krawędzią spojlera.
Na koniec dodano we wnętrzu pałąk bezpieczeństwa Clubsport i dywaniki podłogowe z logo MANHART. 

Manhart MH5 900 01/05 – zapomnij o BMW M5

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Podobne

Opuszczone BMW M5 E39 – to jak otwieranie nowego Lego

To BMW M5 E39 stało w magazynie przez 10 lat, a teraz nowy właściciel przygotowuje je znów do życia. To jak otwieranie nowego zestawu klocków Lego.  Każde BMW M5 jest świetne, ale model z generacji E39 to dziś zadatek na klasyka. Dla wielu to "ostatnie prawdziwe M5", dlatego jego ceny z każdym rokiem rosną. BMW…

BMW Alpina B5 E601 M6 batmobil

Cmentarzysko BMW. Tysiące nowych samochodów wrasta w ziemię

Złomowisk ADESA w Vancouver w Kolumbii Brytyjskiej, to pole gdzie znajduje się prawie 3000 pozornie zupełnie nowych modeli BMW i Mini zaparkowanych zderzak przy zderzaku. Samochody wrastają w ziemię. Jak do tego doszło? W lutym 2015 r. burza wstrząsnęła portem Halifax, gdy przybyła nowa dostawa samochodów BMW i Mini z roku modelowego 2014 i 2015. Ze…