MANHART Alpina 2002 tii - szybki oldschool - Trends Magazines

MANHART Alpina 2002 tii – szybki oldschool

Manhart nie raz zaskakiwał tuningiem różnych modeli, nie każdy też wie, że mają dział zajmujący się samochodami klasycznymi. I właśnie od nich pochodzi rewelacyjna Alpina 2002 tii. 

Manhart zazwyczaj bierze na swój warsztat nowe samochody, a ich specjalizacją jest robienie z szybkich aut bardzo szybkie. Czasami jednak z ich garażu wyjeżdżają prawdziwe perełki, jak chociażby ta Alpina 2002 tii. 

Ideą było oczywiście podniesienie mocy jednostki M10, która seryjnie generuje 130 KM i 178 Nm. Niezbyt dużo, jak na dzisiejsze standardy, choć BMW 2002 tii jest stosunkowo lekkie, waży około jednej tony. Kolektory dolotowe Alpiny, filtr K&N oraz kompletny układ wydechowy Manhart pozwoliły uzyskać aż 200 KM i 215 Nm. Wszystko to zostało opakowane w całkowicie odrestaurowane nadwozie. 

Większa moc wymusiła także zmianę układu hamulcowego, który zapożyczono z nowszego modelu – 323i E21. Aby poprawić prowadzenie zawieszenie zostało obniżone i dostarczone przez firmę KW. Sztywność nadwozia to także ważny element w tym aucie, dlatego pojawiła się rozpórka Wiechersa. 

Zamontowano tutaj klimatyczne felgi Alpiny z oponami 215/40R16 z przodu i 225/40R16 na tylnej osi. Ponadto, pojawiły się dystanse 25 mm, aby skrzętnie schować koła w nadkolach. 

Trzeba przyznać, że całość w czarnym kolorze z charakterystycznymi naklejkami Alpiny wygląda świetnie. Jak jest Waszym zdaniem? Dajcie znać w komentarzach na forum BMW Klub Polska.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Podobne

Masz żółty lub czerwony kolor samochodu? Na pewno był bity!

Nie od dziś wiadomo, że samochody w kolorze czerwonym są szybsze. Teraz jednak okazuje się, że są też bite! Jeszcze gorzej jest w przypadku samochodów w kolorze żółtym i brązowym.  Jak wynika z badań przeprowadzonych przez firmę carVertical, historia wypadkowa pojazdów w mocnych kolorach jest równie barwna, co kolor nadwozia. Specjaliści wskazują, że istnieje korelacja…

Poliuretany do sportowej jazdy BMW

Każdy samochód jest wyposażony przynajmniej w kilkanaście elastycznych tulei. Wypełniają one przestrzenie między najważniejszymi podzespołami. Tuleje spajają wahacze, stabilizatory oraz belki zawieszenia z nadwoziem, a nadwozie z silnikiem, skrzynią biegów oraz mostem napędowym. Ich zadanie nie jest skomplikowane. Elastyczna guma świetnie absorbuje drgania i naprężenia powstające podczas jazdy. W efekcie tuleje zwiększają komfort oraz spowalniają…