MANHART Alpina 2002 tii - szybki oldschool - Trends Magazines

MANHART Alpina 2002 tii – szybki oldschool

Manhart nie raz zaskakiwał tuningiem różnych modeli, nie każdy też wie, że mają dział zajmujący się samochodami klasycznymi. I właśnie od nich pochodzi rewelacyjna Alpina 2002 tii. 

Manhart zazwyczaj bierze na swój warsztat nowe samochody, a ich specjalizacją jest robienie z szybkich aut bardzo szybkie. Czasami jednak z ich garażu wyjeżdżają prawdziwe perełki, jak chociażby ta Alpina 2002 tii. 

Ideą było oczywiście podniesienie mocy jednostki M10, która seryjnie generuje 130 KM i 178 Nm. Niezbyt dużo, jak na dzisiejsze standardy, choć BMW 2002 tii jest stosunkowo lekkie, waży około jednej tony. Kolektory dolotowe Alpiny, filtr K&N oraz kompletny układ wydechowy Manhart pozwoliły uzyskać aż 200 KM i 215 Nm. Wszystko to zostało opakowane w całkowicie odrestaurowane nadwozie. 

Większa moc wymusiła także zmianę układu hamulcowego, który zapożyczono z nowszego modelu – 323i E21. Aby poprawić prowadzenie zawieszenie zostało obniżone i dostarczone przez firmę KW. Sztywność nadwozia to także ważny element w tym aucie, dlatego pojawiła się rozpórka Wiechersa. 

Zamontowano tutaj klimatyczne felgi Alpiny z oponami 215/40R16 z przodu i 225/40R16 na tylnej osi. Ponadto, pojawiły się dystanse 25 mm, aby skrzętnie schować koła w nadkolach. 

Trzeba przyznać, że całość w czarnym kolorze z charakterystycznymi naklejkami Alpiny wygląda świetnie. Jak jest Waszym zdaniem? Dajcie znać w komentarzach na forum BMW Klub Polska.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Podobne

BMW E24 Japan

Polowanie na rekiny E24 – galeria z Japonii

Zobaczcie jak wyglądają zloty entuzjastów "rekinów" u wybrzeży Japonii! Nie, oczywiście, że nie chodzi nam o żarłoczne ryby, tylko o klasyczne BMW 6 typoszeregu E24! Rekiny E24 Mamy przyjemność zaprezentować Wam mini-galerię zdjeć ze spotkania właścicieli BMW E24 na japońskiej wyspie Hokkaido. Wśród zgromadzonych samochodów są BMW M6, BMW M635, Alpina B7 oraz Alpina B10.…

Ile kosztowało nowe BMW E34?

Zapewne nie raz się nad tym zastanawialiście. Dziś podstawowa "piątka" to wydatek co najmniej 218 000 zł. A jak to wyglądało w czasach, gdy kultowe już E34 było sprzedawane w salonach? Niedawno pisaliśmy o BMW E36 i jego cenach, gdy auto było nowe. Postanowiliśmy "pogrzebać" dalej i sprawdzić inne modele bawarskiej marki. Tym razem pod…