MANHART Alpina 2002 tii - szybki oldschool - Trends Magazines

MANHART Alpina 2002 tii – szybki oldschool

Manhart nie raz zaskakiwał tuningiem różnych modeli, nie każdy też wie, że mają dział zajmujący się samochodami klasycznymi. I właśnie od nich pochodzi rewelacyjna Alpina 2002 tii. 

Manhart zazwyczaj bierze na swój warsztat nowe samochody, a ich specjalizacją jest robienie z szybkich aut bardzo szybkie. Czasami jednak z ich garażu wyjeżdżają prawdziwe perełki, jak chociażby ta Alpina 2002 tii. 

Ideą było oczywiście podniesienie mocy jednostki M10, która seryjnie generuje 130 KM i 178 Nm. Niezbyt dużo, jak na dzisiejsze standardy, choć BMW 2002 tii jest stosunkowo lekkie, waży około jednej tony. Kolektory dolotowe Alpiny, filtr K&N oraz kompletny układ wydechowy Manhart pozwoliły uzyskać aż 200 KM i 215 Nm. Wszystko to zostało opakowane w całkowicie odrestaurowane nadwozie. 

Większa moc wymusiła także zmianę układu hamulcowego, który zapożyczono z nowszego modelu – 323i E21. Aby poprawić prowadzenie zawieszenie zostało obniżone i dostarczone przez firmę KW. Sztywność nadwozia to także ważny element w tym aucie, dlatego pojawiła się rozpórka Wiechersa. 

Zamontowano tutaj klimatyczne felgi Alpiny z oponami 215/40R16 z przodu i 225/40R16 na tylnej osi. Ponadto, pojawiły się dystanse 25 mm, aby skrzętnie schować koła w nadkolach. 

Trzeba przyznać, że całość w czarnym kolorze z charakterystycznymi naklejkami Alpiny wygląda świetnie. Jak jest Waszym zdaniem? Dajcie znać w komentarzach na forum BMW Klub Polska.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Podobne

BMW 8 przeszło facelifting. Pobawmy się w znajdywanie różnic

Czasami producenci przeprowadzają kosmetyczne zmiany w niektórych modelach, aby nieco odświeżyć model i przedłużyć jego byt na rynku. W przypadku BMW Serii 8 mamy dokładnie taki przypadek. Różnice są praktycznie niezauważalne. BMW Serii 8 (G14, G15, G16) jest na rynku od 2018 roku. Po czterech latach przyszedł czas na facelifting i to we wszystkich wariantach…

VW Golf Mk 2 GTD widok z przodu

Biały Golf II GTD, a właściwie biały kruk VW za jedyne 700 zł!

  Od zera do bohatera, czyli historia, jak stworzyć Golfa II, który wyróżnia się na tle ponad 6 milionów innych egzemplarzy tej generacji. Cofnijmy się do roku 1983, kiedy na targach w Monachium oficjalnie zaprezentowano następcę poczciwego Golfa I. Nowy model oferował wiele innowacji dotyczących bezpieczeństwa oraz ochrony środowiska. Zwiększyła się teżprzestrzeń pasażerska. Jednak prawdziwa…