Manhart Alfa Romeo Giulia Quadrifoglio - 653 KM w sedanie - Trends Magazines

Manhart Alfa Romeo Giulia Quadrifoglio – 653 KM w sedanie

Manhart zazwyczaj bierze na warsztat BMW albo Mercedesy, ale tym razem zainteresował się „włoszką” w postaci Alfy Romeo Giulia Quadrifoglio. Nazywa się Giulia QV600, ale wbrew temu co sugeruje nazwa, ma więcej niż 600 KM.

Zazwyczaj Manhart zajmuje się przeróbkami aut BMW (choć ostatnio zdarzyła się Tesla) to tym razem niemiecki tuner zainteresował się włoską motoryzacją. Alfa Romeo Giulia Quadrifoglio już w standardzie oferuje 510 KM i 600 Nm, ale z pewnością znajdą się tacy, którym to nie wystarczy. I tu z pomocą przychodzi Manhart oferując pakiet wzmacniający. 

Silnik o pojemności 2.9 litra podkręcono do niebotycznych 653 KM i 790 Nm! Moc nadal przekazywana jest tylko na tylną oś za pomocą 8-biegowej skrzyni – tak samo jak w standardowej Giulii. Niestety Manhart nie podzielił się liczbami dotyczącymi przyspieszenia, ani prędkości maksymalnej, ale możemy spodziewać się zdecydowanie lepszych osiągów niż w „serii”. 

„Włoszka” zyskała nowe zawieszenie, sztywniejsze z możliwością obniżenia, większe hamulce oraz 20-calowe felgi, na które naciągnięto opony 255/30 z przodu i 295/25 z tyłu. Manhart postawił na czarno-żółte malowanie i trzeba przyznać, że był to dobry wybór. Samochód nadal ma w sobie włoską elegancję, ale połączoną z pikanterią niemieckiego tunera. Dziwne połączenie? Tak, ale tutaj się sprawdza.

Jeśli ktoś jest poważnie zainteresowany Giulią 600, musi się spieszyć. Tuner planuje produkcję jedynie 10 egzemplarzy za kwotę 119 500 euro każdy. 

Konrad Maruszczak

Podobne

Tuning-VW-Golf-3-GL-widok z przodu

Jak ciekawie i stylowo podrasować Golfa 3

Golfa trzeciej generacji nie trzeba przedstawiać. Jaki jest, każdy widzi. W 1992 otrzymał nagrodę przyznawaną przez międzynarodowe jury dziennikarskie w kategorii na najlepszy samochód roku. I to tyle w kwestii sukcesów. Przez ostatnich kilkanaście lat dla wielu kierowców był zwykłym towarzyszem codziennego życia. Zanim Mateusz kupił swój pierwszy wymarzony samochód, wziął udział w kilku zlotach…

VW Golf Mk3 TDI GTI 20-Jahre widok z przodu

Podwójnie limitowany Golf Mk3 TDI GTI  20-Jahre

Czarna „trójka” ma co najmniej dwa bardzo istotne powody, aby z pełną satysfakcją prężyć muskuły w słońcu. Po pierwsze, należy do limitowanej serii Golfów trzeciej generacji TDI GTI 20-Jahre. Po drugie, jej obecny właściciel dba o nią niczym o największy skarb świata.   Kto powiedział, że samochody nie mogą zaznać szczęścia? Popatrzcie sami... „Trójka” wygląda…